Corona / Zibro kopi !
Fra : Torben

Dato : 31-08-03 08:24

Hej gruppe,

jeg har netop købt en Corona kaminovn (en kopi af en zibro) og den lunede
da også fint i aftes. Her til morgen kan jeg så ikke få "gang i den" og da
jeg tager brænderglasset af, kan jeg se at vægen har et stort hak der hvor
den elektroniske tænding går ind på vægen. Spørgsmålet er så om det skal se
sådan ud, eller om vægen simpelthen er brændt væk lige i dette område...

Et billede af vægen kan ses her:
http://megapixel.dk/albums/visbillede.php?id=86061&kode=

Hvis jeg tager brænderglasset af, kan jeg lige med nød og næppe antenne
vægen og ovnen brænder derefter helt perfekt.

Hvad har jeg gjort galt ?
Kan jeg dreje vægen således at jeg igen kan antenne vægen på normal vis ?
Hvad koster en ny væge ?
Hvad gør jeg fremover for at forhindre at det sker igen ?

Puuh, det var mange spørgsmål

mvh & på forhånd tak
Torben

Fra : Torbenth

Dato : 31-08-03 21:10

"Torben" <usenet_mail@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe,
>
> jeg har netop købt en Corona kaminovn (en kopi af en zibro) og den lunede
klip
> [...]
se
> sådan ud, eller om vægen simpelthen er brændt væk lige i dette område...

Hej.

Sådan ser vægen ikke ud på en Zibro. Tvivler på at den er iorden. Ny væge
til en Zibro koster ca. 200,00 kr.
Prøv at forhøre dig hvor du har købt den.

Mvh.
Torben