Ønskes opskrift på go kartoffel suppe
Fra : Janner

Dato : 29-08-03 20:36

Ønskes opskrift på go kartoffel suppe

Hygge

Jan

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-08-03 21:20

"Janner" <ask@me.just> writes:

> Ønskes opskrift på go kartoffel suppe

Kartoffelsuppe
Ingredienser
1 kg kartofler
2 store løg
100 g bacon
karry
1-2 kviste timian
vand
en lille flaske kaffefløde
salt

Fremgangsmåde
Kartoflerne og løgene skrælles og skæres i tern.
Karryen og baconet svitses i en stor gryde.
Kartoflerne og løget svitses med.
Vand, timian og salt tilsættes. Der skal bare være vand så det passer
med det antal der skal bespises.
Suppen koger med låg indtil kartoflerne er godt møre.
Fløden hældes i suppen og koges op igen.
Suppen smages til og serveres.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : anders lehmann

Dato : 31-08-03 11:50

jeg plejer at lave kartoffel på denne måde.

skræld kartoflerne og skær dem ud i stykker ( så de er hurtigere kogt), skær
løg ud i store skiver, tag et par fed hvidløg skær dem igennem et par gange
og put det hele i en gryde med vand, og kog det til kartoflerne er godt
udkogt.
2.hæld vandet fra i en skål (må ikke smides ud )
3. blend kartofler, løg og hvidløg, og tilsæt frisk basilikum,chili samt
salt og peber.(det hele skal bare blendes sammen)brug kartoffel vandet til
at få det flydende.
4.tilsæt fløde, og kog det op. og så er den færdig.
jeg plejer at putte porre ringe eller peberfrugt i tern i, lige før det
koger op.