vegemite
Fra : Invader Zim

Dato : 24-08-03 21:57

hvor kan man købe vidunderspiset vegemite og/eller marmite her i danmark?

-Invader Zim

Fra : Søren Wolder

Dato : 24-08-03 22:18

Marmite kan fåes i Chaes E i Århus - vist til 35 kr. for et glas

/Søren

Fra : Thomas

Dato : 25-08-03 08:57

> hvor kan man købe vidunderspiset vegemite og/eller marmite her i danmark?

Hvad er det for noget?

VH

Thomas

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 25-08-03 10:42

Thomas wrote:

> Hvad er det for noget?

Noget grøntsags-ekstrakt-noget, der vist nok bruges til at smøre på brødet.
Det er vist ret salt, og man enten elsker eller hader det. Det er primært et
amerikansk/australsk koncept, hvis jeg husker korrekt.

--
Jacob

Whether they find a life there or not, I think Jupiter should be called
an enemy planet.

Fra : Thomas

Dato : 25-08-03 19:33

> Noget grøntsags-ekstrakt-noget, der vist nok bruges til at smøre på brødet.
> Det er vist ret salt, og man enten elsker eller hader det. Det er primært et
> amerikansk/australsk koncept, hvis jeg husker korrekt.

Ja, det lyder ikke umiddelbart som noget jeg skal have stående i mit køleskab.

VH

Thomas

Fra : Pia J

Dato : 26-08-03 10:33

"Thomas" <th63@ofir.dk> wrote in message

> Ja, det lyder ikke umiddelbart som noget jeg skal have stående i mit
køleskab.

Det smager IMHO hæsligt! Salt, besk, stærkt. Som en anden sagde, enten
elsker eller hader man det.

:Pia

Fra : Martin Rasmussen

Dato : 25-08-03 16:38

"Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er det for noget?

Marmite laves af restproduktet fra gær brugt ved ølbrygning.

http://www.marmite.co.uk/marmite/about.html

Martin Rasmussen

Fra : Peter Westh

Dato : 26-08-03 14:31

th63@ofir.dk (Thomas) wrote in message news:<a6b0eee6.0308242357.1f99875d@posting.google.com>...

> Hvad er det for noget?

Gærekstrakt. Indgår ofte i buillon og færdigretter. Meget salt, meget
vitaminrigt. Nogle vegetarer sværger til det, fordi det er en af de få
vegetabilske kilder til B12 vitamin. Nogle elsker det, andre hader det
- det er en spise i familie med spegesild, gammel ost osv.

MVH

Peter

Fra : Mimi

Dato : 27-08-03 10:16

"Invader Zim" <hahanoyoudont@death.poo> wrote
> hvor kan man købe vidunderspiset vegemite og/eller marmite her i danmark?

www.foodfromhome.dk har begge varianter.
/Mimi

Fra : Invader Zim

Dato : 27-08-03 11:27