Nobel-prisværdig cocktail:-)
Fra : Bo Warming

Dato : 24-08-03 10:38

Gin og tonic blir man fuld af
Tonics kinin i større mængder får jeg hovedpine af, selvom jeg kan lide
smagen,
Dyre franske likører er jeg vild med, men de er dyre og kræver kaffe til,
for ikke at være sirups-kvalme.
Så lærte jeg at Cointreau (og Pernod m.m.) er fint i flødeskum - blot et
par dråber lyser enormt op. Munkenes fine urte-likørmix fra SydEuropas
højkultur har gennemslagskraft, som ingen NordEuropæisk luksusdring kan
matche

Mit hjems vigtigste laboratorie-kemi er stolt af at annoncere følgende
columbusæg, der kombinerer økonomi, nul-hovedpine og overklasse-smag:
----------------
1.Tag seks plastiksodavandsflasker med skruelåg (som du så ikke behøver
slæbe ned og få pant for)

2. Fyld op med lige dele danskvand og indiantonic(Schweppes) - hhv 4 og 16
kr pr 1½ literflaske.

3. Tilsæt en lille sjat Cointreau (eller Campari, brun Martini , NoillyPrat
eller andet med fin og gennemtrængende smag)

Og du har fornemme billige cocktails parat i køleskabet, uden at skulle
shake og jonglere med bartender-sortiment hver gang du trænger til en slurk
exotic-læskende , (incl til heavy måltid), som du ikke får hovedpine af..

PS At have 6 sådanne luksus-cocktails parat i køleskabet er i denne
sensommer at have "penge i banken"
Altid er dog første del af en flaske den bedste - bundsjat er pligt og
feder!
Når man har lager af ens drinks og snupper en halv i ny og næ, så har man
snart liggende nogle halve - stadig med brus pga stramt skruelåg - og kan
samle sjatter til helt fyldte drinkflasker - smart, ikke?
--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N