G5 og OS9 programmer...?
Fra : B. Smalbro

Dato : 29-08-03 08:25

Jeg har netop nu investeret i en G5 1,8 og nu skal jeg til at tage bestik af
hvormeget af mit øvrige software og udstyr der overlever flytningen. Jeg er
lidt usikker på om min Quark 4.1 og andre lidt ældre programmer der kører
under OS9 nu vil kunne køre på Jaguar og G5. Er der nogen der ved det?

Kh
Bjørn

Fra : Thomas (8260)

Dato : 29-08-03 10:39

Jeg tror at alle dine gamle OS 9 programmer vil køre under "classic" i
jaguar. Hvis programmet skal afvikles direkte i jaguar skal man have
versioner hertil.

Ikke sandt?

Thomas

Fra : Storm

Dato : 31-08-03 15:16

Thomas (8260) <spammers-will-be-prosecuted@neumann.dk> wrote:

> Jeg tror at alle dine gamle OS 9 programmer vil køre under "classic" i
> jaguar. Hvis programmet skal afvikles direkte i jaguar skal man have
> versioner hertil.
>
> Ikke sandt?

Jo, og det er ikke en udpræget fornøjelse med specielt Quark 4.1 under
Classic, det kan gøres, men du vil ikke opleve glæden ved OS X op den
måde ihvertfald.
6'eren kører under OS X (jeg har ikke prøvet den) ligesom InDesign 2,
Illustrator 10 og PhotoShop 7, Suitcase 10 (ikke ATM), Acrobat 5 (ikke
Distiller).
Vil du køre en del Quark under Classic-skallen skal du anskaffe dig et
par extensions for at løse skærmopdateringsproblemer (udover lidt
gammeldags tålmodighed):
ClassicDraw XT 2.1 for QXP 4.x/5.x og RedrawClassic XT - kig på
versiontracker.

Har du længe været grafisk på både pc og Mac?

--
Venlig hilsen Nina Storm