|
| Maxi 4-takter Fra : Morten Trab |
Dato : 24-08-03 19:02 |
|
Hvordan får man en Maxi til at lade være med at 4-takte??
Det er ret irriterende at komme kørende, og så kunne mærke at den dykker i
trækkraften... :(
--
Mvh. Morten Trab
--
Svar venligst kun i NG, med mindre det er MEGET vigtigt.
Ved mail, slet REMOVE i min adresse.
Web: http://www.blackchart.dk
| |
Hans Joergensen (24-08-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 24-08-03 19:49 |
|
Morten Trab wrote:
> Hvordan får man en Maxi til at lade være med at 4-takte??
> Det er ret irriterende at komme kørende, og så kunne mærke at den dykker i
> trækkraften... :(
Det er fordi den får for meget benzin i forhold til luften den suger
ind.
Check om luftfilteret er som det skal være, ellers prøv med en
hoveddyse der er et nummer mindre.. (standart er vist 56 hvis jeg
husker korrekt og det er den runde Bing-karburator)
// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk
"Vejen til en professionel løsning"
| |
Morten Trab (24-08-2003)
| Kommentar Fra : Morten Trab |
Dato : 24-08-03 19:53 |
|
"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnbki24k.h64.haj@enterprise-server.dk...
> Det er fordi den får for meget benzin i forhold til luften den suger
> ind.
>
> Check om luftfilteret er som det skal være, ellers prøv med en
> hoveddyse der er et nummer mindre.. (standart er vist 56 hvis jeg
> husker korrekt og det er den runde Bing-karburator)
Denne her har den firkantet kaburator på...
--
Mvh. Morten Trab
--
Svar venligst kun i NG, med mindre det er MEGET vigtigt.
Ved mail, slet REMOVE i min adresse.
Web: http://www.blackchart.dk
| |
Calle. (24-08-2003)
| Kommentar Fra : Calle. |
Dato : 24-08-03 20:59 |
|
Morten Trab wrote:
> "Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
> news:slrnbki24k.h64.haj@enterprise-server.dk...
>> Det er fordi den får for meget benzin i forhold til luften den suger
>> ind.
>>
>> Check om luftfilteret er som det skal være, ellers prøv med en
>> hoveddyse der er et nummer mindre.. (standart er vist 56 hvis jeg
>> husker korrekt og det er den runde Bing-karburator)
>
> Denne her har den firkantet kaburator på...
>
så er det 42 ell. 44 det svinger lidt
--
Calle
| |
Troels [around 9000] (25-08-2003)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 25-08-03 12:36 |
|
> så er det 42 ell. 44 det svinger lidt
Så fåes de vidst ikk mindre? ;) Min Yamaha kører på str. 160 hehe
Det samme med nye scootere, kan godt undre mig lidt over at de ikk kører med
mere end de der 60-70 stykker?
// Troels
| |
Tonny Poulsen (25-08-2003)
| Kommentar Fra : Tonny Poulsen |
Dato : 25-08-03 12:46 |
|
"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en > Så fåes de vidst
ikk mindre? ;) Min Yamaha kører på str. 160 hehe
>
> Det samme med nye scootere, kan godt undre mig lidt over at de ikk kører
med
> mere end de der 60-70 stykker?
Er vist ikke samme samme måle enhed, du ved æbler og pærer
mvh tp
| |
Troels [around 9000] (25-08-2003)
| Kommentar Fra : Troels [around 9000] |
Dato : 25-08-03 12:52 |
|
> Er vist ikke samme samme måle enhed, du ved æbler og pærer
Nåja, og bananer
Bortset fra det, kan det jo egentlig godt være det ikke er samme måleenhed.
For det lyder underligt at en hårdt pumpet scooter kører med 120-130, og en
std. Yamaha kører 110/130, 160 v/ motorens blueprint, og 210 når det går
_stærkt_
// Troels
| |
Hans Joergensen (25-08-2003)
| Kommentar Fra : Hans Joergensen |
Dato : 25-08-03 22:55 |
|
Troels [around 9000] wrote:
> Bortset fra det, kan det jo egentlig godt være det ikke er samme måleenhed.
> For det lyder underligt at en hårdt pumpet scooter kører med 120-130, og en
> std. Yamaha kører 110/130, 160 v/ motorens blueprint, og 210 når det går
> _stærkt_
Det er ikke samme måleenhed ... en størrelse 60 fra en Maxi er svjh
betydeligt større end en standart dyse til en Yamaha.
// Hans
--
Support the Demo Scene: http://se2k.dk
Scene Event 2003 - Dude you're getting a demo
| |
Tonny Poulsen (26-08-2003)
| Kommentar Fra : Tonny Poulsen |
Dato : 26-08-03 07:57 |
|
"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnbkl1d0.h64.haj@enterprise-server.dk...
> Det er ikke samme måleenhed ... en størrelse 60 fra en Maxi er svjh
> betydeligt større end en standart dyse til en Yamaha.
>
> // Hans
På Maxi og Monza er en dyse 40 = 0,4mm, 60 = 0,7mm osv.
På de gamle Yamaha og Suzuki er den lidt anderledes da 160 = 0,160 tomme =
0.160x2,54cm = 0,41mm
210 = 0,210 tomme = 0.210x2,54cm = 0,53mm
| |
Tonny Poulsen (26-08-2003)
| Kommentar Fra : Tonny Poulsen |
Dato : 26-08-03 08:02 |
|
"Tonny Poulsen" <topo@adslhome.aadk> skrev i en meddelelse
news:3f4b0453$0$32480>
> På Maxi og Monza er en dyse 40 = 0,4mm, 60 = 0,7mm
En dyse 60 er self. 0,6 mm, trykfejl
| |
|
|