Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Et billed fra Kulturhavn - Hvad syntes I ?
Fra : Peter Kjær

Dato : 27-08-03 19:59

Hejsa,

Jeg vil lige høre hvad i syntes om dette foto jeg tog på Kulturhavn 2003.

http://www.dacor.dk/WS_Content/ImageGallery/ImageDetail.asp?iImageUnq=1165

Historien bag er at der kom 3 dregne der gerne ville have et prøvedyk. Vi
var lidt i tvivl om de var de 15 år de påstod, men de fik nu aligevel
lov...de første 2 er ude på prøvedykket i bassinet, men syntes aligevel det
er et godt skud jeg fik af den 3. der stod og ventede.

Hvad syntes I ?

--
Ses,
Peter

Fra : Michael Holm

Dato : 27-08-03 20:37

Jeg syntes der er mange ting galt.

1) Hvad er motivet? - Der er mindst tre potientielle motiver: Den ene dreng,
den anden, kvinden i baggrunden, lysmasten, gelenderet, huset i
baggrunden... - Det er vigtigt at du "instruere" øjet i at aflæse billedet.
Det er billedekompositionen med til at gøre. Der er ingen ledetråde, så øjet
farer rundt og leder efter noget. Det hele er skarpt. Det er en del af
problemet - Det ville være meget bedre hvis kun den foreste dreng var skarp,
og det så var et billede af ham.

3) Horisonten vælter.

4) Den anden dreng har en chromestang gemmen ansigtet. Det er meget
forstyrrendene.

5) Der er en lysmast.........

6) Damen i baggrunden skal ikke være der. Hun forstyrer. Billedet skulle
være taget før eller efter.

Drengen i forgrunden er sjov, fordi hans attitude er lækker. Han har også
noget mærkeligt i nakken (som vi heller ikke kan se ordentligt) og en ring i
øret, som ser spændene ud. Og så er han koncentreret om at se sej og voksen
ud

Så billedet skulle være taget på højkant. Sybteskarpheden skulle være sådan
at kun den foreste dreng var skarp. Den bagerste dreng skulle være gået.
Personerne i baggrunden skulle være væk. Horisonten skulle være lige, og
hele baggrunden skulle være uskarp. Og så er jeg ikke sikker på om det
skulle være taget forfra, så man kan se drengens ansigt, eller bagfra så vi
kunne se hvad han kigger på, og hans nakke-tegning, eller hvad det nu er.

Tag altid en masse forskellige billeder, så kan du finde de bedste når du
kommer hjem.

--Michael

Fra : lars bo

Dato : 28-08-03 11:20

Hej Peter
Hvis en amatør med stort A, må blande sig.
Jeg synes egentlig godt at kvinden til højre i billedet må være der,
hvorimod skulderen i venstre side bør væk. Så havde du ventet lidt længere
var dit problem med disse to løst.
Med hensyn til stangen gennem den stakkels drengs hoved, kunne dette vel
løses ved at du havde flyttet dig lidt til venstre, hvis dette var muligt.
Et sjovt skud kunne vel også være at placerer ham inden i buen?

--
hilsen
lars bo

PS.: Hvad mener du om mine billeder?