Artikel omkring OS X
Fra : Hammerhead

Dato : 06-04-01 16:31

http://www.insanely-great.com/features/010405.html

--
- Peter - titancity.com

Wintel users: All your base are belong to uX

Fra : Peter Gersmann

Dato : 06-04-01 20:24

In article <1ergdyt.1fsooral0imooN%root@NOSPAM.com>, root@NOSPAM.com
(Hammerhead) wrote:

> http://www.insanely-great.com/features/010405.html

Karl Antz havde ret - PBPs rakken ned på Mac OS X er hverken nuanceret
eller konstruktiv. PBP kører hetz på det, som - take it or leave it -
bliver det system mac'erne skal køre med.

Vi kan vente med at installere Mac OS X indtil alle fejl er væk. Det
sker aldrig. Der vil altid være fejl, men Mac OS 1.0 - 9.1 var heller
aldrig perfekte.
Som Allan Bauer skrev i Politiken, var 6.0.5 det måske mest stabile
system mac'en har haft, men det er 12 år siden, og 6.0.5 kørte dårligere
end X 1.0.0.

Så giv nu lige Mac OS X en chance. Allerede i dag kan man bruge systemet
til en masse og i modsætning til Mac OS 9 bliver tingene bedre. Desuden
kan man med X fortsat køre 9.

//Peter Gersmann

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 06-04-01 20:27

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> Så giv nu lige Mac OS X en chance. Allerede i dag kan man bruge systemet
> til en masse og i modsætning til Mac OS 9 bliver tingene bedre. Desuden
> kan man med X fortsat køre 9.

Classic fungere utroligt godt, det er kun gået ned for mig én gang siden
indstallationen af den endelige os x version. Dette svare nogenlunde til
standarden i OS 9, måske endda lidt mindre, da der naturligvis ikke er
nogle carbon eller cocoa programmer, som har taget maskinen med ned. MEN
arbejde i Finder (gahh) zz.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You'll get two operating systems in one! (Kommende reklame slogan)

Fra : thomas@dogbert.skjol~

Dato : 06-04-01 22:47

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> writes:

> Karl Antz havde ret - PBPs rakken ned på Mac OS X er hverken nuanceret
> eller konstruktiv. PBP kører hetz på det, som - take it or leave it -
> bliver det system mac'erne skal køre med.

Jeg forstår heller ikke PBP. Han vil gerne have os til at satse på
fremtiden med PowerPC arkitekturen fremfor IA-32, men lige præcis når
det drejer sig om et operativ system der til fulde kan udnytte G4 og
AltiVec, så skal der pludseligt manes til forsigtighed og vi skal alle
fortsat kører med software oprindeligt skrevet til 68k processoren,
upåagtet at Mac OS X kan være en fremragende løsning for en kæmpe
gruppe brugere?

Det næste bliver vel en henvisning til
http://www.zdnet.co.uk/news/2001/13/ns-22124.html hvor Linus 'Linux'
Thorvalds taget ud af sammenhæng rakker ned på Mac OS X, serveret som
Sandheden(tm)?

--
Thomas Bjorn Andersen - thomas@andersen-klanen.dk
+++ATH

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 06-04-01 23:52

<thomas@dogbert.skjoldhoej.dk> wrote:

> Det næste bliver vel en henvisning til
> http://www.zdnet.co.uk/news/2001/13/ns-22124.html hvor Linus 'Linux'
> Thorvalds taget ud af sammenhæng rakker ned på Mac OS X, serveret som
> Sandheden(tm)?

Nu er den kære Linus bl.a. kendt for ikke at have det, skal vi sige,
bedste forhold til micro- contra monolith kerner. Generelt tror jeg dog
ikke på han har noget imod OS X, men netop microkernal fremfor den
anden.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Der bestemt ikke er nogen kerne ekspert.

Fra : thomas@dogbert.skjol~

Dato : 06-04-01 23:55

jonasenREMOVE@THISit.dk (Jan Oksfeldt Jonasen) writes:

> [...]
> bedste forhold til micro- contra monolith kerner. Generelt tror jeg dog
> ikke på han har noget imod OS X, men netop microkernal fremfor den

Præcist! Men mindst een PC bruger faldt jo for ZDnets "journalistik"
og postede under en "PC brugers bekendelser"

Fra : Hammerhead

Dato : 07-04-01 09:28

> [...]

> fortsat kører med software oprindeligt skrevet til 68k processoren,
> upåagtet at Mac OS X kan være en fremragende løsning for en kæmpe

Læs mit svar til Gersmann. Jeg gider ikke denne formålsløse nedrakken
mere.

> Det næste bliver vel en henvisning til
> http://www.zdnet.co.uk/news/2001/13/ns-22124.html hvor Linus 'Linux'
> Thorvalds taget ud af sammenhæng rakker ned på Mac OS X, serveret som
> Sandheden(tm)?

Nej, Thomas, det er dig der har viderbragt den link.

Iøvrigt er Torvalds galt på den, sandsynligvis drevet af

1) OS X er opensource på kernel-nivueau (som Linux)
2) OS X's kernelsystem er væsentligt mere tried'n'tested end Linux'
monolithiske kernel, og væsentligt mere effektivt.

Torvalds er sandsynligvis blot gået i panik over at der er kommet så god
en konkurrent til Linux på banen. Og med en så meget mere gennemført
brugerflade.

Fra : thomas@dogbert.skjol~

Dato : 07-04-01 13:01

root@NOSPAM.com (Hammerhead) writes:

> Torvalds er sandsynligvis blot gået i panik over at der er kommet så god
> en konkurrent til Linux på banen. Og med en så meget mere gennemført
> brugerflade.

Jeg kommer pludselig i tvivl, ovenstående er da blot en
troll/flamebait, ikke?

Thomas

Fra : Hammerhead

Dato : 07-04-01 16:12

<thomas@dogbert.skjoldhoej.dk> wrote:

> Jeg kommer pludselig i tvivl, ovenstående er da blot en
> troll/flamebait, ikke?

?

Torvald's kommentar? Vær lidt mere specifik.

Fra : Hammerhead

Dato : 07-04-01 09:28

> [...]

> eller konstruktiv. PBP kører hetz på det, som - take it or leave it -
> bliver det system mac'erne skal køre med.

Suk.

Du kan mene hvad du vil. Jeg viderebringer artikler om meninger - jeg
rakker ikke ned på det. Jeg vil selv have OS X, men jeg vil ikke gå på
kompromis med kvaliteten af min "user experience" ved min Mac, og vil
nødigt se at andre gør det.

I den artikel jeg har viderebragt har min ven outlinet 20 problemer der
er værd at tage notits af. Jeg viderebringe dem netop så folk der vil
have OS X ved hvad de går ind til, og er foreberedte.

At du Peter Gersmann, Carsten Matzon, David Blangstrup et cetera
opfatter mine posts som negative peger kun på at i stadig ikke fatter
mit budskab. Yderligere at i går til personligheder er tåbeligt og
sørgeligt. Jeg må have taget fejl i min opfattelse af macbrugerne som
værende tolelante og åbne for andre holdninger.

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-04-01 09:53

In article <1erhob2.g7qifg5wp93gN%root@NOSPAM.com>,
> [...]

> er værd at tage notits af. Jeg viderebringe dem netop så folk der vil
> have OS X ved hvad de går ind til, og er foreberedte.

Nu har jeg ikke gjort mig den ulejlighed at føleg nogen af alle disse
lænker, men hvor mange af dem var til positive artikler?

--
MVH
Martin Edlich (12)

Fra : Hammerhead

Dato : 07-04-01 10:08

> Nu har jeg ikke gjort mig den ulejlighed at føleg nogen af alle disse
> lænker, men hvor mange af dem var til positive artikler?

Hvorfor overhovedet rubicere dem som negative vs. positive? Hvad med det
man kan LÆRE af de artiker jeg har viderebragt?

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-04-01 10:58

In article <1erhqv1.a86k2rrs8ttxN%root@NOSPAM.com>,
root@NOSPAM.com (Hammerhead) wrote:

> Hvorfor overhovedet rubicere dem som negative vs. positive? Hvad med det
> man kan LÆRE af de artiker jeg har viderebragt?

Nogen af de artikler jeg har læst om OS X, har overhovedet ikke
beskæftiget sig med fordel vs bagdele, men udelukkende bagdele. Derfor
min skelnen mellem positive og negative artikler. Men jeg har som sagt
ikke gedet følge nogen af dine lænker, da jeg ikke er specielt
interesseret i OS X.

Vi installerede PB'en på arbejdet, og det så da nydeligt ud, men så
længe der ikke er nogen mainstream programmer at teste OS'et med, så kan
det nærmest være ligemeget.

--
MVH
Martin Edlich (12)

Fra : Hammerhead

Dato : 07-04-01 12:34

> Vi installerede PB'en på arbejdet, og det så da nydeligt ud, men så
> længe der ikke er nogen mainstream programmer at teste OS'et med, så kan
> det nærmest være ligemeget.

Netop en af mine pointer.

Fra : Carsten Matzon

Dato : 07-04-01 10:05

On Sat, 7 Apr 2001 10:27:55 +0200, Hammerhead wrote
(in message <1erhob2.g7qifg5wp93gN%root@NOSPAM.com>):

> [...]
> sørgeligt. Jeg må have taget fejl i min opfattelse af macbrugerne som
> værende tolelante og åbne for andre holdninger.

Hmmm.At vi er minimum 3 der ikke fatter dit budskab som andet end en smule
negativt må da betyde du skal formulere dig bedre!?.Hiii.Nej seriøst så
elsker jeg Mac scenen fordi vi kan diskutere og debatere på et ordentlig plan
hvor vi ikke nødvendigvis er dybt enige.Og ligemeget hvad så er jeg sikker på
du er en respekteret person herinde i NG selvom du bitcher sådan over X....
8)

Carsten

Fra : Hammerhead

Dato : 07-04-01 10:08

Carsten Matzon <carsten@matzon.dk> wrote:

> [...]
> du er en respekteret person herinde i NG selvom du bitcher sådan over X....

Yeah, lifes a bitch and so am i sometimes :)

Fra : Peter Gersmann

Dato : 07-04-01 10:36

In article <1erhob2.g7qifg5wp93gN%root@NOSPAM.com>, root@NOSPAM.com
(Hammerhead) wrote:

> I den artikel jeg har viderebragt har min ven outlinet 20 problemer der
> er værd at tage notits af.

Din ven skriver, at problem nr. 1 i Mac OS X er:
Programmet Huskesedler understøtter ikke drag'n'drop!

Problem nr. 2 i Mac OS X:
Man kan ikke åbne clipping filer.

Og det kalder du "problemer der er værd at tage notits af"... Hvordan
overlevede du Mac OS 9?

//Peter Gersmann

Fra : Hammerhead

Dato : 07-04-01 10:51

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@mail.tele.dk> wrote:

> Og det kalder du "problemer der er værd at tage notits af"... Hvordan
> overlevede du Mac OS 9?
>

> //Peter Gersmann

Jeg overlever OS 9 ganske fint.

Får jeg en undskyldning for dine barnlige personangreb, Peter?

Fra : Peter Gersmann

Dato : 07-04-01 11:16

In article <1erhsvl.yzwjq98da6mzN%root@NOSPAM.com>, root@NOSPAM.com
(Hammerhead) wrote:

> Får jeg en undskyldning for dine barnlige personangreb, Peter?

Beskylder andre for "Barnlige personangreb" - og du vil have mig til at
sige undskyld For hvad?

Jeg er blot enig med de 4-5 andre her i gruppen som mener at du rakker
ned/kører hetz på Mac OS X - ofte med de mest obskure begrundelser.
Efterhånden er det svært at tage alvorligt. Du går i panik over
tilfældige Technotes, jamrer over drag'n'drop i Huskesedler og bruger
ikke det produkt, du har så travlt med at sable ned.

For andre som også er trætte af den slags
- her er noget nyttigt at bruge tiden på:

Æblepie

200 gr mel
150 g smør
3 spsk koldt vand
1/2 kg ævler (let syrlige)
1 æg

Smuldr smøret i melet., vandet kommes ved. Dejen stilles køligt i et par
timer. Dejen deles i to stykker, rulles ud. Det ene anbringes i en smurt
tærteform. Æbler, skrællet og skåret i tynde skiver, lægges ovenpå. Det
andet stykke af dejen lægges som låg ovenpå æblerne - sørg for at putte
den godt ned i siderne. Prikkes med en gaffel. Pensles med æg. Bages ved
170 grader i 45 minutter. Flødeskum og tyttebær serveres til.

God weekend

//Peter Gersmann

PS: Apple PIE var afdelingen der udviklede Newton.

Fra : Carsten Matzon

Dato : 07-04-01 11:18

On Sat, 7 Apr 2001 12:15:33 +0200, Peter Gersmann wrote
(in message <moof.immerfreundlich-5FE1CA.12153307042001@tnews.inet.tele.dk>):

> Beskylder andre for "Barnlige personangreb" - og du vil have mig til at
> sige undskyld For hvad?

I er vel lige "barnlige" så hvad fanden.... 8)

> [...]
> tilfældige Technotes, jamrer over drag'n'drop i Huskesedler og bruger
> ikke det produkt, du har så travlt med at sable ned.

Jah jah ... han er lidt for let at hidse op og så enda før han har prøvet det
selv.DOH!...

> For andre som også er trætte af den slags
> - her er noget nyttigt at bruge tiden på:

MUMS!.Tror jeg vil ræse op i Fakta og så lave den pie.Tak!!

Carsten

Fra : David Blangstrup

Dato : 07-04-01 12:27

On Sat, 7 Apr 2001 12:18:22 +0200, Carsten Matzon wrote
(in message <01HW.B6F4B60E000D7B3D11AF1650@sunsite.auc.dk>):

> [...]
> det
> selv.DOH!...

> MUMS!.Tror jeg vil ræse op i Fakta og så lave den pie.Tak!!

Nå, Peter Perlsø er såmænd bare en skabs-X'er, der ikke er sprunget ud endnu
(han tør ikke bæh bæh bæhŠ) Jeg kan da huske, da den anden Peter, Peter
Gersman, også var i skabet, og hellere ville skifte til Windows, når han nu
alligevel skulle skifte styresystemŠ (STOOORT SMIL!) og sådan er der så
megetŠ hans ApplePie opskrift ser derimod god ud, med humor og det heleŠ det
hjælper at springe udŠ og så er det forårŠ og jeg emigrerer lige til en
macløs tråd mens i flamer migŠ

--

- David

reply to firstname@lastname.dk

http://david.blangstrup.dk

Fra : Hammerhead

Dato : 07-04-01 12:34

> [...]

> Jeg er blot enig med de 4-5 andre her i gruppen som mener at du rakker
> ned/kører hetz på Mac OS X - ofte med de mest obskure begrundelser.

Nu må du fandenme styre dig Peter. DU begynder at køre hetz mod mig,
fordi min mening om OS X tilsyneladende ikke falder i god jord hos dig,
hvorefter du følgende bagynder at bruge øgenavne, gå til personligheder
osv osv.

Meget af den negative stemning der er vendt mod mig i gruppenomkring OS
X grundet netop i at du har lagt op til det. og det gider jeg ikke finde
mig i blot fordi jeg har en anden mening. Det svarer fandenme til
computer-racisme.

> Efterhånden er det svært at tage alvorligt. Du går i panik over
> tilfældige Technotes, jamrer over drag'n'drop i Huskesedler og bruger
> ikke det produkt, du har så travlt med at sable ned.

Jeg går ikke i panik. Jeg sabler ikke noget ned. Fat det. Fat det. Fat
det så!

Opfordring:

1) Lær dansk
2) Tag hovedet ud af røven