/ Forside / Interesser / Dyr / Heste / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Heste
#NavnPoint
dova 1741
o.v.n. 570
Teil 560
AG112 475
hjr 430
Chamira 426
Nordsted1 405
arne.jako.. 370
Balcanard 350
10  jannie73 328
Slagtepris?
Fra : Rasmus Christian Kaa~


Dato : 24-08-03 11:08

Er der nogen her der har en idé om hvad slagteprisen pr/kg er for en god
stor hest?

---
Rasmus Christian Kaae
www.3kings.dk | www.hestebasen.com



 
 
Lotte (25-08-2003)
Kommentar
Fra : Lotte


Dato : 25-08-03 08:15

Hej Rasmus.

Da jeg fik slagtet min hest - pæn stor - fik jeg ca. 800 kr for den. Jeg kan
ikke huske prisen pr. kg, men det ligger der omkring

Lotte


"Rasmus Christian Kaae" <rasmusGODDAW@3kings.dk> wrote in message
news:3f488e6a$0$97201$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Er der nogen her der har en idé om hvad slagteprisen pr/kg er for en god
> stor hest?
>
> ---
> Rasmus Christian Kaae
> www.3kings.dk | www.hestebasen.com
>
>



taina (25-08-2003)
Kommentar
Fra : taina


Dato : 25-08-03 11:11


"Lotte" <ca@azlan.dk> skrev i en meddelelse
news:3f49b773$0$13271$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej Rasmus.
>
> Da jeg fik slagtet min hest - pæn stor - fik jeg ca. 800 kr for den. Jeg
kan
> ikke huske prisen pr. kg, men det ligger der omkring

Det lyder ikke af meget. Jeg red sammen med en, der også fik sin slagtet for
et års tid siden, og jeg mener at kunne huske, at hun fik knap 2500 kr.

mvh.tina



Rasmus Christian Kaa~ (25-08-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus Christian Kaa~


Dato : 25-08-03 11:23

> > Da jeg fik slagtet min hest - pæn stor - fik jeg ca. 800 kr for den. Jeg
> kan
> > ikke huske prisen pr. kg, men det ligger der omkring
>
> Det lyder ikke af meget. Jeg red sammen med en, der også fik sin slagtet
for
> et års tid siden, og jeg mener at kunne huske, at hun fik knap 2500 kr.


Jeg synes jeg har hørt priser i omegnen af 10-11kr/pr slagtet kg kød.

---
Rasmus Christian Kaae
www.3kings.dk | www.hestebasen.com



Nina Svanholm (25-08-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 25-08-03 11:19

Du kunne fx ringe til en slagter og høre ad -evt den du har tænkt dig at
benytte?!

Venlig hilsen Nina Svanholm.

"Rasmus Christian Kaae" <rasmusGODDAW@3kings.dk> skrev i en meddelelse
news:3f488e6a$0$97201$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Er der nogen her der har en idé om hvad slagteprisen pr/kg er for en god
> stor hest?
>
> ---
> Rasmus Christian Kaae
> www.3kings.dk | www.hestebasen.com
>
>



Rasmus Christian Kaa~ (25-08-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus Christian Kaa~


Dato : 25-08-03 11:36

> Du kunne fx ringe til en slagter og høre ad -evt den du har tænkt dig at
> benytte?!


Ja, men et af formålene med usenet er jo netop at man kan kommunikere med
andre menneske - og evt. debatere emnet. Tjek evt. de andre svar i denne
tråd.

---
Rasmus Christian Kaae
www.3kings.dk | www.hestebasen.com



Christian B. Andrese~ (25-08-2003)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 25-08-03 11:39


"Rasmus Christian Kaae" <rasmusGODDAW@3kings.dk> wrote in message
news:3f49e68b$0$97186$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Du kunne fx ringe til en slagter og høre ad -evt den du har tænkt dig
at
> > benytte?!
>
>
> Ja, men et af formålene med usenet er jo netop at man kan kommunikere med
> andre menneske - og evt. debatere emnet. Tjek evt. de andre svar i denne
> tråd.

Jo, men lige præcis sådan noget som du efterlyste er jo ikke noget man
debatterer. Prisen er som den er.
Det man kan debattere er så om prisen er rimelig.
Prisfastsættelsen afhænger jo stort set kun af udbud og efterspørgsel.
Da udbuddet af hestekød er større end efterspørgslen vil prisen være lav.


--
mvh/rg. Christian



taina (25-08-2003)
Kommentar
Fra : taina


Dato : 25-08-03 12:07


"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse

> > Ja, men et af formålene med usenet er jo netop at man kan kommunikere
med
> > andre menneske - og evt. debatere emnet. Tjek evt. de andre svar i denne
> > tråd.
>
> Jo, men lige præcis sådan noget som du efterlyste er jo ikke noget man
> debatterer. Prisen er som den er.
> Det man kan debattere er så om prisen er rimelig.
> Prisfastsættelsen afhænger jo stort set kun af udbud og efterspørgsel.
> Da udbuddet af hestekød er større end efterspørgslen vil prisen være lav.

Hvis formålet udelukkende er debat, så har mange af mine indlæg da været
helt ude i skoven. Formålet er vel også, at man her kan hente oplsninger fra
alle de vidende mennesker, der følger gruppen?
En hel anden ting er så, hvis der ikke er nogen, der ved noget om emnet...

mvh. tina



Christian B. Andrese~ (25-08-2003)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 25-08-03 12:28


"taina" <tante-t@get2net.dk> wrote in message
news:a5m2b.121$5W6.40@news.get2net.dk...
>
> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
>
> > > Ja, men et af formålene med usenet er jo netop at man kan kommunikere
> med
> > > andre menneske - og evt. debatere emnet. Tjek evt. de andre svar i
denne
> > > tråd.
> >
> > Jo, men lige præcis sådan noget som du efterlyste er jo ikke noget man
> > debatterer. Prisen er som den er.
> > Det man kan debattere er så om prisen er rimelig.
> > Prisfastsættelsen afhænger jo stort set kun af udbud og efterspørgsel.
> > Da udbuddet af hestekød er større end efterspørgslen vil prisen være
lav.
>
> Hvis formålet udelukkende er debat, så har mange af mine indlæg da været
> helt ude i skoven. Formålet er vel også, at man her kan hente oplsninger
fra
> alle de vidende mennesker, der følger gruppen?
> En hel anden ting er så, hvis der ikke er nogen, der ved noget om emnet...

Det er rigtigt, og jeg synes også at indlægget er helt OK. Trafikken er jo
til at overse.


--
mvh/rg. Christian



Rasmus Christian Kaa~ (25-08-2003)
Kommentar
Fra : Rasmus Christian Kaa~


Dato : 25-08-03 14:53

> Jo, men lige præcis sådan noget som du efterlyste er jo ikke noget man
> debatterer. Prisen er som den er.
> Det man kan debattere er så om prisen er rimelig.
> Prisfastsættelsen afhænger jo stort set kun af udbud og efterspørgsel.
> Da udbuddet af hestekød er større end efterspørgslen vil prisen være lav.


Hvad er din pointe? Jeg spurgte jo blot om nogen vidste noget om priser på
den slags.

---
Rasmus Christian Kaae
www.3kings.dk | www.hestebasen.com



Doris (29-08-2003)
Kommentar
Fra : Doris


Dato : 29-08-03 12:06

Så er der gang i den igen go - go ;)
Doris.

Rasmus Christian Kaae wrote:
>> Jo, men lige præcis sådan noget som du efterlyste er jo ikke noget
>> man debatterer. Prisen er som den er.
>> Det man kan debattere er så om prisen er rimelig.
>> Prisfastsættelsen afhænger jo stort set kun af udbud og
>> efterspørgsel. Da udbuddet af hestekød er større end efterspørgslen
>> vil prisen være lav.
>
>
> Hvad er din pointe? Jeg spurgte jo blot om nogen vidste noget om
> priser på den slags.
>
> ---
> Rasmus Christian Kaae
> www.3kings.dk | www.hestebasen.com



Nina Svanholm (28-08-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 28-08-03 09:37


"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i en meddelelse
news:3f49e75d$0$83050$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Prisfastsættelsen afhænger jo stort set kun af udbud og efterspørgsel.
> Da udbuddet af hestekød er større end efterspørgslen vil prisen være lav.

Da jeg fik slagtet en Fjordfjums og to Shetlændere i februar sidste år, fik
jeg ikke noget for dem, slagteren sagde at der simpelthen ikke var noget
videre salg i hestekød på det tidspunkt.
Vil lige tilføje at det ikke var noget der betød noget for mig, det jeg gik
mest op i var om de kom godt herfra, og det gjorde de, ingen af dem nåede at
opdage hvad der skete.

Venlig hilsen Nina Svanholm.





Marlene (28-08-2003)
Kommentar
Fra : Marlene


Dato : 28-08-03 10:54


"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3f4dc1ee$0$24670$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Da jeg fik slagtet en Fjordfjums og to Shetlændere i februar sidste år,
fik
> jeg ikke noget for dem, slagteren sagde at der simpelthen ikke var noget
> videre salg i hestekød på det tidspunkt.
> Vil lige tilføje at det ikke var noget der betød noget for mig, det jeg
gik
> mest op i var om de kom godt herfra, og det gjorde de, ingen af dem nåede
at
> opdage hvad der skete.
>
> Venlig hilsen Nina Svanholm.

Hvis ikke du fik noget for det, hvorfor fik de så ikke en sprøjte og blev
aflivet på stedet? Uhha, bare tanken om at slagte min fjordhoppe og
shetlænder - jeg får det helt dårligt....... (Men _ikke_ at der er noget
forkert i at slagte heste!).

Mvh. Marlene.



Nina Svanholm (28-08-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 28-08-03 14:46


"Marlene" <tunne@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news:bikjfv$23il$1@news.cybercity.dk...

> Hvis ikke du fik noget for det, hvorfor fik de så ikke en sprøjte og blev
> aflivet på stedet? Uhha, bare tanken om at slagte min fjordhoppe og
> shetlænder - jeg får det helt dårligt....... (Men _ikke_ at der er noget
> forkert i at slagte heste!).
>
> Mvh. Marlene.

Hej Marlene

Fordi jeg har set hvordan det ser ud når Daka kommer med en lastbil fyldt
med døde dyr. Så bruger de (naturligt nok) en kran til at løfte den døde
dinglende hest op i containeren, og så kan den bare ligge der og rode rundt
med en masse lig.......nej, det kan jeg ikke ha´. Jeg ved godt at så kunne
jeg jo vælge ikke at være hjemme når de kom, men bare tanken! En helt anden
ting er at min Fjordfjums havde en afsindig skræk for dyrlæger, og hun kunne
abselut ikke lide at blive stukket med en nål, så jeg ville ikke byde hende
at hendes sidste minutter skulle blive med skrækslagne øjne.
Trille elskede at køre i trailer, for så skal man til stævne eller noget
andet spændene, så hun spænede op i traileren og lagde slet ikke mærke til
at tårene løb ned ad kinderne på mig..........de to små gik også bare op med
et nysgerrigt blik. De fulgte deres leder blindt.
Da vi ankom til slagteren (som jeg havde valgt omhygligt) Var Trille bare
fyr og flamme, nu var vi endelig fremme til alt det spændene, slagteren
betragtede hun bare som en venlig mand -og så var det hele slut. Mine sidste
billeder af mine tre ponyer er derfor nogle glade forventningsfulde
uldtotter, der skulle ud og opleve noget sjovt -det har jeg det godt med,
selvom man kan sige at jeg "førte dem bag lyset".
Derfor valgte jeg som jeg gjorde, og du må endelig ikke tro det var en
beslutning jeg lige tog over en nat! -men jeg ved at det for mig og mine
ponyer var den rigtige!

Venlig hilsen Nina Svanholm.



Marlene (28-08-2003)
Kommentar
Fra : Marlene


Dato : 28-08-03 15:07


"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3f4e0a58$0$97169$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
..
>
> Hej Marlene
>
> Fordi jeg har set hvordan det ser ud når Daka kommer med en lastbil fyldt
> med døde dyr. Så bruger de (naturligt nok) en kran til at løfte den døde
> dinglende hest op i containeren, og så kan den bare ligge der og rode
rundt
> med en masse lig.......nej, det kan jeg ikke ha´. Jeg ved godt at så kunne
> jeg jo vælge ikke at være hjemme når de kom, men bare tanken! En helt
anden
> ting er at min Fjordfjums havde en afsindig skræk for dyrlæger, og hun
kunne
> abselut ikke lide at blive stukket med en nål, så jeg ville ikke byde
hende
> at hendes sidste minutter skulle blive med skrækslagne øjne.

Det kan jeg godt forstå.

> Trille elskede at køre i trailer, for så skal man til stævne eller noget
> andet spændene, så hun spænede op i traileren og lagde slet ikke mærke til
> at tårene løb ned ad kinderne på mig..........de to små gik også bare op
med
> et nysgerrigt blik. De fulgte deres leder blindt.
> Da vi ankom til slagteren (som jeg havde valgt omhygligt) Var Trille bare
> fyr og flamme, nu var vi endelig fremme til alt det spændene, slagteren
> betragtede hun bare som en venlig mand -og så var det hele slut. Mine
sidste
> billeder af mine tre ponyer er derfor nogle glade forventningsfulde
> uldtotter, der skulle ud og opleve noget sjovt -det har jeg det godt med,
> selvom man kan sige at jeg "førte dem bag lyset".
> Derfor valgte jeg som jeg gjorde, og du må endelig ikke tro det var en
> beslutning jeg lige tog over en nat! -men jeg ved at det for mig og mine
> ponyer var den rigtige!

Det lyder det også til. Puha, det må have været hårdt for dig. Hvorfor
skulle de aflives?

Mvh. Marlene.



Nina Svanholm (28-08-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 28-08-03 15:04


"Marlene" <tunne@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news:bil2a1$2k6j$1@news.cybercity.dk...

> Det lyder det også til. Puha, det må have været hårdt for dig. Hvorfor
> skulle de aflives?

Det var MEGET hårdt!
De to af dem havde dårlige ben, og jeg ville derfor ikke sælge dem videre.
Jeg havde ikke tid til at tage mig af fire heste, de tre der blev slagtet
stod hos mine forældre, som stod for næsten al pasning af dem. Det begyndte
at blive et problem for dem, og så måtte jeg tage en beslutning om hvad der
så skulle ske. Jeg har ikke råd til at have fire heste opstaldet, og da jeg
rent faktisk havde prøvet at finde en form for pensionist tilværelse for dem
et eller andet sted, og det ikke lykkedes, ja så var der kun een mulighed
tilbage

Venlig hilsen Nina Svanholm.



Marlene (28-08-2003)
Kommentar
Fra : Marlene


Dato : 28-08-03 20:01


"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3f4e0e6b$0$54800$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
Snip

Jeg har ikke råd til at have fire heste opstaldet, og da jeg
> rent faktisk havde prøvet at finde en form for pensionist tilværelse for
dem
> et eller andet sted, og det ikke lykkedes, ja så var der kun een mulighed
> tilbage
>
> Venlig hilsen Nina Svanholm.

Hvor trist...... Det var vel ikke den fjordhest, du tilbød mig på et
tidspunkt? Jeg har jo to pensionister nu (26 og 31 år), og de opfører sig
som to på 10! Men jeg kan godt forstå, at du ikke ville sælge dem videre,
hvis de havde dårlige ben.

Vh. Marlene.



Nina Svanholm (29-08-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 29-08-03 08:38


"Marlene" <tunne@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news:biljjl$9h1$1@news.cybercity.dk...

> Hvor trist...... Det var vel ikke den fjordhest, du tilbød mig på et
> tidspunkt?

Jo, det var Trille som vi snakkede om dengang. Det var svært at finde et
sted til dem som jeg kunne godtage, da jeg ikke ville kunne leve med at de
blev glemt efter et stykke tid. Det skulle være nogen som vitterlig ønskede
dem som pensionist heste, hvis du forstår hvad jeg mener...........

Jeg har jo to pensionister nu (26 og 31 år), og de opfører sig
> som to på 10!

Trille mente også at hun kun var 5 år og den bedste sprinter i hele verden
Desværre gik lidt af gejsten af hende når hun havde en dårlig dag og det
gjorde for ondt i hendes ben. Hun ville være fyldt 20 år i tirsdags.

Men jeg kan godt forstå, at du ikke ville sælge dem videre,
> hvis de havde dårlige ben.

Ja, jeg var nemlig bange for at de ville blive glemt eller "kedelige" for
folk når man ikke kan bruge dem til noget og de ville måske blive solgt
videre og videre og..........
Iøvrigt så har min far og jeg uafhængig af hinanden sagt at vi har set
Trille på folden efter hun er blevet slagtet, så hun kommer altså og siger
hej engang imellem

Venlig hilsen Nina Svanholm.




Marlene (29-08-2003)
Kommentar
Fra : Marlene


Dato : 29-08-03 10:18


"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3f4f057a$0$13191$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
Snip

> Trille mente også at hun kun var 5 år og den bedste sprinter i hele verden
> Desværre gik lidt af gejsten af hende når hun havde en dårlig dag og
det
> gjorde for ondt i hendes ben. Hun ville være fyldt 20 år i tirsdags.

Ja, det er jo en ung alder - i mine øjne! Tihi... Men jeg har jo også de to
gamle.


> Men jeg kan godt forstå, at du ikke ville sælge dem videre,
> > hvis de havde dårlige ben.
>
> Ja, jeg var nemlig bange for at de ville blive glemt eller "kedelige" for
> folk når man ikke kan bruge dem til noget og de ville måske blive solgt
> videre og videre og..........

Ja, det kan jeg godt forstå - uhha, det ville jeg også være meget bange for.
Men man kunne måske lave en tilbagekøbskontrakt?

> Iøvrigt så har min far og jeg uafhængig af hinanden sagt at vi har set
> Trille på folden efter hun er blevet slagtet, så hun kommer altså og siger
> hej engang imellem

Det gør hun helt sikkert )))

Vh. Marlene.



Nina Svanholm (30-08-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 30-08-03 09:23


"Marlene" <tunne@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news:bin5p0$1ubc$1@news.cybercity.dk...

> > Ja, jeg var nemlig bange for at de ville blive glemt eller "kedelige"
for
> > folk når man ikke kan bruge dem til noget og de ville måske blive solgt
> > videre og videre og..........

> Ja, det kan jeg godt forstå - uhha, det ville jeg også være meget bange
for.
> Men man kunne måske lave en tilbagekøbskontrakt?

Det kunne man måske nok, men jeg kunne helt ærlig ikke rigtig overskue
det -jeg stoler vist heller ikke på ret mange mennesker. Jeg skulle engang
tilride en stor pony, og Trille blev nød til at "bytte" stald med den imens
det stod på. Det var nogle søde og rare mennesker, der kun ville dyrene det
bedste, men at få dem til at forstå at Trille havde fået vand i benene fordi
de ikke lukkede hende på fold dagligt, det kunne jeg ikke! -så uanset hvor
søde folk kan være så er der ikke ret mange der ved hvordan man skal passe
og behandle en hest, desværre! Måske er jeg lidt "pylret" med hensyn til
mine heste, men jeg kan bare ikke gøre for det

Venlig hilsen Nina Svanholm.




Marlene (31-08-2003)
Kommentar
Fra : Marlene


Dato : 31-08-03 20:36


"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3f5061d1$0$54809$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Men man kunne måske lave en tilbagekøbskontrakt?
>
> Det kunne man måske nok, men jeg kunne helt ærlig ikke rigtig overskue
> det -jeg stoler vist heller ikke på ret mange mennesker. Jeg skulle engang
> tilride en stor pony, og Trille blev nød til at "bytte" stald med den
imens
> det stod på. Det var nogle søde og rare mennesker, der kun ville dyrene
det
> bedste, men at få dem til at forstå at Trille havde fået vand i benene
fordi
> de ikke lukkede hende på fold dagligt, det kunne jeg ikke! -så uanset hvor
> søde folk kan være så er der ikke ret mange der ved hvordan man skal passe
> og behandle en hest, desværre! Måske er jeg lidt "pylret" med hensyn til
> mine heste, men jeg kan bare ikke gøre for det
>
> Venlig hilsen Nina Svanholm.

Jeg har det nok på samme måde. Jeg skulle også kende folk rigtigt godt, før
de skulle passe mine heste. For man ved jo aldrig..... Men heldigvis er der
også mange gode mennesker, der vil dyrene det bedste. Man må næsten tænke
på, at der må være flere som en selv, tror du ikke? Men det var da synd for
Trille - jeg håber, det gik over igen.

Mvh. Marlene.
>
>
>



Nina Svanholm (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 01-09-03 11:37


"Marlene" <tunne@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news:bitim7$b38$1@news.cybercity.dk...

> Jeg har det nok på samme måde. Jeg skulle også kende folk rigtigt godt,
før
> de skulle passe mine heste. For man ved jo aldrig..... Men heldigvis er
der
> også mange gode mennesker, der vil dyrene det bedste. Man må næsten tænke
> på, at der må være flere som en selv, tror du ikke?

Jo, selvfølgelig er der andre som har det samme syn på heste og deres
pasning end os, men når man først står der med sin elskede pony, ja så fik
tvivlen overtaget hos mig. Hvis nu hun havde været rask, så havde
situationen været en anden.

Men det var da synd for
> Trille - jeg håber, det gik over igen.

Jo, det gik over da jeg havde holdt et foredrag for dem omkring heste og
deres velbefindene

Det har været rart at "snakke" om hele prosesen med slagtning osv, der har
ikke været så mange der sådan helt har kunne fatte hvordan det føles -de
sidder nærmest bare og rynker på næsen fordi det lyder så voldsomt.......der
var faktisk også een der kaldte mig barbarisk -ik´ så fedt når man samtidig
er ked.
Tak fordi du gad at "lytte"

Venlig hilsen Nina Svanholm.







Marlene (01-09-2003)
Kommentar
Fra : Marlene


Dato : 01-09-03 18:47


"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3f5323d7$0$97227$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Snip

>
> Jo, selvfølgelig er der andre som har det samme syn på heste og deres
> pasning end os, men når man først står der med sin elskede pony, ja så fik
> tvivlen overtaget hos mig. Hvis nu hun havde været rask, så havde
> situationen været en anden.

Ja, det kan jeg godt se - det kræver noget mere, når hun ikke var helt ok.

> Det har været rart at "snakke" om hele prosesen med slagtning osv, der har
> ikke været så mange der sådan helt har kunne fatte hvordan det føles -de
> sidder nærmest bare og rynker på næsen fordi det lyder så
voldsomt.......der
> var faktisk også een der kaldte mig barbarisk -ik´ så fedt når man
samtidig
> er ked.
> Tak fordi du gad at "lytte"

Selv tak )) Jeg håber ikke, at jeg rodede op i for mange følelser, for
uhha, hvor kan jeg virkelig sætte mig ind i situationen - som andre her i
gruppen sikkert også kan. Men man skal jo også tænke på, at hun har haft et
dejligt liv, og når hun er død - ja, så er hun jo død. Det bliver jeg i
hvert fald nødt til at sige til mig selv, når den tid engang kommer -
desværre.

Mvh. Marlene.



Nina Svanholm (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 02-09-03 11:29


"Marlene" <tunne@heaven.dk> skrev i en meddelelse
news:bj00mk$9ka$1@news.cybercity.dk...


> Selv tak )) Jeg håber ikke, at jeg rodede op i for mange følelser, for
> uhha, hvor kan jeg virkelig sætte mig ind i situationen - som andre her i
> gruppen sikkert også kan.

Nej, det har været rart at kunne forklare det over for en jeg ikke kender,
og samtidig blive forstået...........ofte misforstår folk og tror at jeg er
ren egoist.

Men man skal jo også tænke på, at hun har haft et
> dejligt liv, og når hun er død - ja, så er hun jo død. Det bliver jeg i
> hvert fald nødt til at sige til mig selv, når den tid engang kommer -
> desværre.

Præsic! -og så hjælper det når hun lige kommer og siger hej

Venlig hilsen Nina Svanholm.





Marlene (02-09-2003)
Kommentar
Fra : Marlene


Dato : 02-09-03 13:08


"Nina Svanholm" <ninasvanholm@_FJERN_DETTE_hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3f5473b0$0$20051$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
Snip

>
> Men man skal jo også tænke på, at hun har haft et
> > dejligt liv, og når hun er død - ja, så er hun jo død. Det bliver jeg i
> > hvert fald nødt til at sige til mig selv, når den tid engang kommer -
> > desværre.
>
> Præsic! -og så hjælper det når hun lige kommer og siger hej
>

Ha, ha, ja, jeg håber, jeg kommer til at opleve det samme engang )))

Mvh. Marlene.



taina (30-08-2003)
Kommentar
Fra : taina


Dato : 30-08-03 17:00


"Marlene" <tunne@heaven.dk> skrev i en meddelelse

klip

> Men man kunne måske lave en tilbagekøbskontrakt?

De er bare ikke så lette at håndtere. For det første skal man jo næsten
holde løbende kontakt til dem, der har købt hesten for at sikre, at de ikke
sælger hesten videre og "glemmer" at sige det.
Hvis hesten bliver solgt videre, skal den også findes, og hvis der er gået
bare en uge fra salget kan den allerede befinde sig på en slagtetransport på
vej mod Italien. Hvis den er blevet solgt flere gange, bliver det nok heller
ikke let at grave den frem.

Hvordan det rent juridiske løber, har jeg ingen anelse om, men mon det ikke
er noget med retssager, der bare bliver mere komplicerede af, at den nye
køber højst sandsynligt har været i god tro?

mvh. tina



Marlene (31-08-2003)
Kommentar
Fra : Marlene


Dato : 31-08-03 20:37


"taina" <tante-t@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:5U34b.263$uv2.112@news.get2net.dk...
>
> "Marlene" <tunne@heaven.dk> skrev i en meddelelse
>
> klip
>
> > Men man kunne måske lave en tilbagekøbskontrakt?
>
> De er bare ikke så lette at håndtere. For det første skal man jo næsten
> holde løbende kontakt til dem, der har købt hesten for at sikre, at de
ikke
> sælger hesten videre og "glemmer" at sige det.
> Hvis hesten bliver solgt videre, skal den også findes, og hvis der er gået
> bare en uge fra salget kan den allerede befinde sig på en slagtetransport

> vej mod Italien. Hvis den er blevet solgt flere gange, bliver det nok
heller
> ikke let at grave den frem.
>
> Hvordan det rent juridiske løber, har jeg ingen anelse om, men mon det
ikke
> er noget med retssager, der bare bliver mere komplicerede af, at den nye
> køber højst sandsynligt har været i god tro?
>
> mvh. tina

Ja, jeg kan godt se, at det kan være kompliceret, men mon ikke det vil
afholde de fleste fra at sælge hesten videre, hvis der er en
tilbagekøbskontrakt? Det er måske bare mig, der er blåøjet.........

Mvh. Marlene.
>
>



Zirfelt (25-08-2003)
Kommentar
Fra : Zirfelt


Dato : 25-08-03 16:49

Da jeg i sin tid fik min hest slagtet, var jeg så heldig at jeg fik kontakt
til en der kom hen til naboen og aflivede og slagtede den. (naboen købte
kødet) På den måde fik jeg måske ikke fuld pris, men min hest slap for en
tur til slagteriet. Det er måske lidt svært hvis man ikke bor på landet. Men
måske kan du bruge ideen????

--
Irene



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177547
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408797
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste