DVD
Fra : Henrik Voss

Dato : 29-12-00 10:44

Jeg har en PowerMac 6500, med Apple TV/Radio kort i. Jeg ser at TV
softwaren kigger efter mpeg filmer p=E5 harddisk og CD'er en gang imellem.

Nu ville jeg g=F8re et eksperiment og kj=F8pte den billigste DVD jeg kunne
finde. (Weekend med Bernie, 40,-) Jeg t=E6ndte for alle udvidelser som
hedder noget med formater. Ikke mindst "UDF- format" som if=F8lge
udvidelseskontrollen er formatet p=E5 DVD diske.

N=E5r jeg s=E5 slipper "Weekend med Bernie" ind i maskinen mounter den slet
ikke.

Skal man have et DVD drev for at DVD diske kan mounte/vises p=E5
skrivebordet? Hvis svaret er ja s=E5 er katastrofens omfang er dog til at
overkomme, 40,-

PowerMac 6500/300/128, DK 8.5.1

Henrik

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 29-12-00 13:46

Henrik Voss <henrikvoss@wanadoo.dk> wrote:

> Skal man have et DVD drev for at DVD diske kan mounte/vises på
> skrivebordet?

Ja!

+ nok minimum en G3 mac da "decoding" skal gøres via software. Mht
software så vil du nok kun kunne bruge det der følger med din Mac til at
se MPEG 1 film med og ikke MPEG 2 som DVD bruger.

/Martin

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-12-00 14:04

In article <1emem2l.kljznb1pupcryN%mb@talent.dk>, mb@talent.dk (Martin
Bredthauer) wrote:

> + nok minimum en G3 mac da "decoding" skal gøres via software.

Nah, man kan da få MPEG-kort.

--
MVH
Martin Edlich AKA "Århhh du er sgu da en bette Gud Martin!"

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-12-00 13:47

In article <25%26.1$8q.950441@news.mobilixnet.dk>, "Henrik Voss"
<henrikvoss@wanadoo.dk> wrote:

> Skal man have et DVD drev for at DVD diske kan mounte/vises på
> skrivebordet?

Ja.