iPod 3rd Generation EU Volume cap removal ~
Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 28-08-03 00:18

Hej alle.

Er der nogen der har prøvet nedenstående? Og nogen der har US firmware
filen?

http://www.bsodmike.com/ipodnocap.html

--
The day after tomorrow, is the third day of the rest of your life.

- George Carlin

Fra : Michael Holm

Dato : 28-08-03 12:41

Thomas Boelskifte <transporterroom1@boelskifte.dk> wrote:

> Hej alle.
>
> Er der nogen der har prøvet nedenstående? Og nogen der har US firmware
> filen?
>
> http://www.bsodmike.com/ipodnocap.html

nope men jeg er også interesseret
nu når vi er ved ipod, nogen der har prøvet de her højtalerer :
"Creative TravelSound portable speakers" ( http://tinyurl.com/lgfx )

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 27-09-03 02:58

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> nope men jeg er også interesseret

Fandt du nogen sinde ud af noget, jeg gjorde nemlig ikke

Mojn, Thomas

--
When it comes to charity, a lot of people stop at nothing.

- Jimmy Carr

Fra : Michael Holm

Dato : 27-09-03 23:19

Thomas Boelskifte <transporterroom1@boelskifte.dk> wrote:

> Fandt du nogen sinde ud af noget, jeg gjorde nemlig ikke
>
> Mojn, Thomas
Nej men jeg droppede det også lidt med vilje... lige en kort intro til
dem der ikke har klikket på linket :

citat fra sitet:
How the 'Apple Music Player' Hack v3.0

Introduction to Volume

The whole reason I started this was to stop people running Apple down
(ironic, as they tried to sue me heh) and saying that 'other' players
were louder and stuff. Basically bels are a log of intensity in
factors of 10 and therefore decibels are one-tenth of a bel. So
a 4dB increase in from the rated 100dB EU volume to 104dB US
volume is NOT four times (as some may think) but is in fact 4/10
= (10^0.4) = 2.512. So 104dB is 2.5x louder than 100dB! Of course
these are maximum rated values so in the real world (not the
matrix) they will be lower. A chap called 'Ailean' ran some
tests and his EU 'Apple Music Player' showed 86dB when plugged
into his mixer. (note: when I say volume I mean intensity, but I
am using volume as this is how any regular person would describe it)

Syntes faktisk det er frygtligt irriterende når folk høre walkman/cd via
hørertlf. og de spiller så højt at alle andre også er tvunget til at
hører med

Desuden hænger volume forskellen vel sammen med at vi i Europa vil passe
bedre på vores hørelse !?
Måske kan vores lokale (mac-)læge sige noget mere klogt om dette :)

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-09-03 13:39

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> Desuden hænger volume forskellen vel sammen med at vi i Europa vil passe
> bedre på vores hørelse !?
> Måske kan vores lokale (mac-)læge sige noget mere klogt om dette :)

Det er rigtigt, at det er fornuftigt at passe på sin hørelse. Men måske
er amerikanerne ligeglade. De kan jo bare sagsøge Apple, hvis deres
hørelse tager skade, og vinde så mange millioner, at deres alderdom er
sikret.
--
Henrik Münster
Esbjerg