PDF filstørrelser med OS X og Acrobat
Fra : Peter Ursin

Dato : 26-08-03 20:15

Hej,
Prøve lige for sjovs skyld at printe en side fra nettet som .pdf fil. Først
med OS X's indbyggede "Save as PDF". Filstørrelse 880 kb.
Dernæst print med Acrobat 6, filstørrelse 120 kb.

Det var da en voldsom forskel. Jeg synes ikke jeg kan se forskel på
udskrifterne, fordi først tænkte jeg at Acrobat måske var indstillet til lav
kvalitet. Er der nogen der har en forklaring ? Jeg synes stadig det er
lettere med os x's indbyggede så hvis der findes et tip til at reducere
filstørrelsen er det yderst velkomment.

mvh
Peter Ursin

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 27-08-03 09:05

Peter Ursin <ZorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> [...]
> kvalitet. Er der nogen der har en forklaring ? Jeg synes stadig det er
> lettere med os x's indbyggede så hvis der findes et tip til at reducere

Du kan jo prøve PdfCompress. Sammen med PDF Services kan den integreres
i udskrift panelet. Der findes andre PDF kompressionsprogrammer end
PdfCompress, så det handler om at prøve sig frem.

<http://www.metaobject.com/Products.html#PdfCompress>
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Peter Ursin

Dato : 27-08-03 13:09

"Michael Tysk-Andersen" <mta@mac.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> i udskrift panelet. Der findes andre PDF kompressionsprogrammer end
> PdfCompress, så det handler om at prøve sig frem.

Det ser yderst fornuftigt ud. Siden giver endda også en forklaring på
hvorfor filstørrelserne er så store. Tak for linket.

mvh
Peter Ursin