bank - igen.igen
Fra : Niels Prins

Dato : 25-08-03 19:05

Blot et spørgsmål. Jeg var inde at kigge på tekniske krav til brug af
netbank hos Nordea, da jeg skal hjælpe med en opsætning på Win 2000. Der
kan man læse flg.

---klip
Macintosh
Vil du bruge Netbank på en Macintosh, kræver det, at der er installeret
et program, som kan køre Windows, fx Soft Windows og Virtual PC. Spørg
evt. din Macintosh-forhandler.

Linux
Vi har testet Netbank på computere med Linux og nyere Netscape/Mozilla,
og har konstateret, at det virker. Dog skal du ofte selv installere SUN
Java. Hotline er ikke uddannet til at kunne hjælpe med tekniske
spørgsmål om Linux eller opsætning af Netscapebrowsere, men de kan
hjælpe med spørgsmål om, hvordan Netbank bruges.

---klip

Det vil sige at deres netbank virker på Linux men ikke på Mac???...
Betyder det at det virker på OS X, da den mac de taler om nok er OS 9?

Niels

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 25-08-03 22:23

Niels Prins <niels@_fjernes_prins.dk> wrote:

> Det vil sige at deres netbank virker på Linux men ikke på Mac???...
> Betyder det at det virker på OS X, da den mac de taler om nok er OS 9?

Desværre er det ikke altid tilfældet, at det der virker på Linux også
virker på OS X. Problemet kan bl.a. være at Suns Java version til Linux
på Intel er "foran" Apples version til OS X. Jeg tror også at der er
forskelle i hvordan plug'ins behandles af Mozilla under Linux og OS X.

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 26-08-03 17:20

> [...]

> Det vil sige at deres netbank virker på Linux men ikke på Mac???...
> Betyder det at det virker på OS X, da den mac de taler om nok er OS 9?

Rygte: ret sikker på at det er på vej her til efteråret!

Stig

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk