/ Forside / Karriere / Penge / Investering / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Investering
#NavnPoint
DAF_direk.. 3512
refi 2931
Nordsted1 2585
vagnr 1890
jakjoe 1499
o.v.n. 1010
transor 980
granner01 904
e.c 860
10  miritdk 860
Hedere i Grønland?
Fra : Anders Skov


Dato : 06-04-01 10:34

Med en stigning i inflationen i Grønland kan man spørge om økonomiens
fremgang står bag.

http://www.knr.gl/news/dansk/2.htm Dermed blev den samlede inflationsrate i
Grønland på 2,9% i år 2000. Det er den højeste stigning i løbet af 10 år.
Ikke siden 1991 har forbrugerne oplevet en tilsvarende stigning i
forbrugerindekset, oplyser Grønlands Statistik.

Rejefiskeriet har gået godt og fiske- og pengebanker bugner. Og forud lurer
olieøkonomien i det små.

Hvis du vil have udsigt til over 10% forrentning de næste 12 måneder, (ikke
ringe med tidens klima) skal du have en klat af Grønlandsbanken liggende.
Den har en rutinemæssige stigning på grund af et meget stort udbytte (yield
10-12%) dividende=~ 25%.

Efter årets udbetaling af udbytte er den lige faldet tilbage til
normallejet. 10%+ er da bedre end en obligation.






 
 
Hulemanden (14-04-2001)
Kommentar
Fra : Hulemanden


Dato : 14-04-01 13:23

> Hvis du vil have udsigt til over 10% forrentning de næste 12 måneder,
(ikke
> ringe med tidens klima) skal du have en klat af Grønlandsbanken liggende.
> Den har en rutinemæssige stigning på grund af et meget stort udbytte
(yield
> 10-12%) dividende=~ 25%.

Ahhh, udbetalt 25 kr for hver aktie i udbytte indkøbt for 220.-
Dejligt i disse fattige aktietider.



Peter Sørensen (14-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Sørensen


Dato : 14-04-01 19:47

Hulemanden wrote:
>
> > Hvis du vil have udsigt til over 10% forrentning de næste 12 måneder,
> (ikke
> > ringe med tidens klima) skal du have en klat af Grønlandsbanken liggende.
> > Den har en rutinemæssige stigning på grund af et meget stort udbytte
> (yield
> > 10-12%) dividende=~ 25%.
>
> Ahhh, udbetalt 25 kr for hver aktie i udbytte indkøbt for 220.-
> Dejligt i disse fattige aktietider.

Ja, fint nok, jeg fik også lige min "slat" af udbyttet, men hvorfor er
det der er trukket 40% i udbytte skat imod normalt 25%?, er det noget
med at Grønlandsbanken er en udenlandsk aktie? (så meget for det
rigsfællesskab....)

--
Peter Sørensen
nwc@europe.com

Okay, so you're Shania Twain - That don't impress me much...

Hulemanden (14-04-2001)
Kommentar
Fra : Hulemanden


Dato : 14-04-01 21:54


"Peter Sørensen" <nwc@europe.com> wrote in message
news:3AD89B37.9E7E826A@europe.com...
> Hulemanden wrote:
> Ja, fint nok, jeg fik også lige min "slat" af udbyttet, men hvorfor er
> det der er trukket 40% i udbytte skat imod normalt 25%?, er det noget
> med at Grønlandsbanken er en udenlandsk aktie? (så meget for det
> rigsfællesskab....)

Tillykke med den gode aktie
Det er da de nye skatteregler fra De Radikale og Socialdemokratiet, som
straffer dem, der sparer op, og belønner dem der bruger alle sine penge.



Brian Bilenberg (15-04-2001)
Kommentar
Fra : Brian Bilenberg


Dato : 15-04-01 21:03

Det er et vidunderligt land vi lever i....

Mvh. Brian

"Hulemanden" <hulemanden@christianshvile.net> wrote in message
news:9badkc$bu8$1@news.inet.tele.dk...
>
> "Peter Sørensen" <nwc@europe.com> wrote in message
> news:3AD89B37.9E7E826A@europe.com...
> > Hulemanden wrote:
> > Ja, fint nok, jeg fik også lige min "slat" af udbyttet, men
hvorfor er
> > det der er trukket 40% i udbytte skat imod normalt 25%?, er det
noget
> > med at Grønlandsbanken er en udenlandsk aktie? (så meget for det
> > rigsfællesskab....)
>
> Tillykke med den gode aktie
> Det er da de nye skatteregler fra De Radikale og Socialdemokratiet,
som
> straffer dem, der sparer op, og belønner dem der bruger alle sine
penge.
>
>



Peter Sørensen (16-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Sørensen


Dato : 16-04-01 02:45

Hulemanden wrote:
>
> "Peter Sørensen" <nwc@europe.com> wrote in message
> news:3AD89B37.9E7E826A@europe.com...
> > Hulemanden wrote:
> > Ja, fint nok, jeg fik også lige min "slat" af udbyttet, men hvorfor er
> > det der er trukket 40% i udbytte skat imod normalt 25%?, er det noget
> > med at Grønlandsbanken er en udenlandsk aktie? (så meget for det
> > rigsfællesskab....)
>
> Tillykke med den gode aktie
> Det er da de nye skatteregler fra De Radikale og Socialdemokratiet, som
> straffer dem, der sparer op, og belønner dem der bruger alle sine penge.

Nope! det er ikke det, for jeg fik udbytte fra en anden aktie, og der
var "kun" taget 28%...


--
Peter Sørensen
nwc@europe.com

Okay, so you're Shania Twain - That don't impress me much...

Brian Bilenberg (16-04-2001)
Kommentar
Fra : Brian Bilenberg


Dato : 16-04-01 12:16

Det har du ret i. Jeg har også fået udbytte fra Novozymes ( - et meget
lille udbytte, så derfor bed jeg ikke mærke i hvor meget skattefar
tog ) og der er også kun trukket 28%.

Mvh. Brian

"Peter Sørensen" <nwc@europe.com> wrote in message
news:3ADA4EA6.32DC95D6@europe.com...
> Hulemanden wrote:
> >
> > "Peter Sørensen" <nwc@europe.com> wrote in message
> > news:3AD89B37.9E7E826A@europe.com...
> > > Hulemanden wrote:
> > > Ja, fint nok, jeg fik også lige min "slat" af udbyttet, men
hvorfor er
> > > det der er trukket 40% i udbytte skat imod normalt 25%?, er det
noget
> > > med at Grønlandsbanken er en udenlandsk aktie? (så meget for det
> > > rigsfællesskab....)
> >
> > Tillykke med den gode aktie
> > Det er da de nye skatteregler fra De Radikale og
Socialdemokratiet, som
> > straffer dem, der sparer op, og belønner dem der bruger alle sine
penge.
>
> Nope! det er ikke det, for jeg fik udbytte fra en anden aktie, og
der
> var "kun" taget 28%...
>
>
> --
> Peter Sørensen
> nwc@europe.com
>
> Okay, so you're Shania Twain - That don't impress me much...



Hulemanden (18-04-2001)
Kommentar
Fra : Hulemanden


Dato : 18-04-01 20:08


> Nope! det er ikke det, for jeg fik udbytte fra en anden aktie, og der
> var "kun" taget 28%...
hmmm. Så ved jeg det ikke.



Thomas Arildsen (17-04-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Arildsen


Dato : 17-04-01 12:58

"Peter Sørensen" <nwc@europe.com> skrev i en meddelelse
news:3AD89B37.9E7E826A@europe.com...
> Ja, fint nok, jeg fik også lige min "slat" af udbyttet, men hvorfor er
> det der er trukket 40% i udbytte skat imod normalt 25%?, er det noget
> med at Grønlandsbanken er en udenlandsk aktie? (så meget for det
> rigsfællesskab....)

Kan det være at Grønlandsbanken kommer ind under noget lignende det, som i
skatteindberetningen hedder noget i retning af, at udbytte af finansielle
værdipapirer i skattelylande beskattes som kapitalindkomst?



Hulemanden (18-04-2001)
Kommentar
Fra : Hulemanden


Dato : 18-04-01 20:07

> > Ja, fint nok, jeg fik også lige min "slat" af udbyttet, men hvorfor er
> > det der er trukket 40% i udbytte skat imod normalt 25%?, er det noget
> > med at Grønlandsbanken er en udenlandsk aktie? (så meget for det
> > rigsfællesskab....)
>
> Kan det være at Grønlandsbanken kommer ind under noget lignende det, som i
> skatteindberetningen hedder noget i retning af, at udbytte af finansielle
> værdipapirer i skattelylande beskattes som kapitalindkomst?

Aktien er jo noteret i København, så den behandles som alle andre på Børsen.

Iøvrigt har Grønland sænket skatten på olieudvinding fra 35 til 30% og åbner
for nye områder.
Vi skal nok se en olieaktivitet i Grønland og der er kun 1 bank at gå til af
betydning. Guess who?




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste