IBM LVD 36.4 GB SCSI DRHS36V HD
Fra : konghenrik

Dato : 23-08-03 23:11

Jeg har et adaptec 2940uw scsi kort på en power mac 9600 med et xlr8
G4 466 hz bundkort og IBM LVD 36.4 GB SCSI DRHS36V HD og mac os 8.6.
alt kører super (arbejder med musik)
Men når jeg afspiller musik fra IBM LVD SCSI HD lyder det dårligt som
om buffer er for lille eller for lav bit rate.På de andre scsi HD
lyder det perfekt og de er ikke koplet på 2940uw kortet men de lyder
også perfekte med 2940uw kortet.
jeg håber der er en der ude som kender til dette problem for jeg har
forsøgt alt, det skal dog siges at, jo lavere MB/pr.sec jo bedre lyder
det men, langt fra godt nok.
PFT
konghenrik

Fra : Tom Dissing

Dato : 25-08-03 18:13

Lugter af at du ikke kan "overføre" så meget data gennem PCI bussen ( der
hvor 2940 kortet sidder..
Prøv lige inden du giver op, at flytte kortet over I en anden PCI plads...
Det virkede for mig, da jeg flyttede mit MOTU 2408 kort tættere på
processor.
Pludselig kunne jeg køre væsentligt flere platinium Verbs etc..
( på en G4)

Er du I Logic, kan det også være at du skal prøve at have software på en
disk og samples/audio på en anden..
Hvis du som ex. Har en anden SCSI disk til sequencer er det - som regel - en
god ide.
I hvert fald hvis du er I Logic ! ( I os9.xxx versioner)
( hos mig har den sin helt egen 18GB 10k disk, da jeg afvikler en del EXS
samples !)
Tom

PS
Det kan aogså være at du blot skal flytte dit lydkort ( hvis det er et PCI
kort !?)