Trykspuleren kører "ujævnt"
Fra : Georg

Dato : 23-08-03 11:20

Min KEW Hobby, trykspuler pumper. Dvs., at den spuler i ½ sekund og holder
pause i ½ sekund osv. Hvis jeg fjerner forlængerslangen (på tryksiden),
pumper den stadig men med højere frekvens. Først, når jeg fjerner
strålespidsen, spuler den jævnt. Men det kan jeg ikke bruge til noget. Jeg
har haft mistanke til, at der måske ikke var vand nok på tilgangssiden, men
jeg har fundet og renset fileret i vandindløbet. Ja, selv om jeg fjernede
filteret helt, "pumpede" den stadigvæk.
Jeg kender andre, der har oplevet samme problem. Min maskine var til
gennemgribenede service for 3-4 år siden, men den har ikke haft mange
arbejdstimer siden da, så jeg tror ikke, forkalkning kan være forklaringen.
Kender nogen her en god forklaring på fænomenet?
Mvh Georg

Fra : Calle.

Dato : 23-08-03 16:24

Georg wrote:
> [...]
> arbejdstimer siden da, så jeg tror ikke, forkalkning kan være
> forklaringen. Kender nogen her en god forklaring på fænomenet?

Det lyder som om dit håndtag er tæt, og derfor bygger den et tryk op,
der gør at den tror håndtaget er sluppet, så den lukke ned
--
Calle

Fra : Kurt Kristiansen

Dato : 24-08-03 12:39

Hej Georg!

Jeg har en magen til, der har haft samme problem.
Løsningen på min, var at rense dysen (strålespidsen) med en kraftig nål.

Hilsen

Kurt Kristiansen

http://home1.stofanet.dk/dk/

Fra : Jørgen

Dato : 24-08-03 17:02

Nogle af modellerne har en slags kontakt under bunden, der hvor vandet går
ud/ind. Den kan ruste fast og på nogle modeller let at adskille og rense,
hvis der ikke skal en ny til.
Andre er sværere

Hilsen
Jørgen

Fra : Calle.

Dato : 24-08-03 20:57

Jørgen wrote:
> Nogle af modellerne har en slags kontakt under bunden,

kaldes en pressostat

--
Calle

Fra : Georg

Dato : 25-08-03 12:25

"Georg" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Min KEW Hobby, trykspuler pumper. Dvs., at den spuler i ½ sekund og holder
> pause i ½ sekund osv.

Min strålespids/dyse ER defekt. Derfor har jeg købt en ny. Det er af plastic
og ser helt anderledes ud. På den gamle kunne jeg vælge imellem "stort" tryk
og "lavt" tryk. Og så kunne den drejes for vifteformet spredning (godt til
fliser) eller til en "hård spids" (velegnet til afrensning med maximalt
tryk). Men den lavede det samme med den gamle strålespids, inden den gik
helt i stykker. Værkstedet er lukket for flere år tilbage, og service laves
nu af P Brøsen i Lyngby.

Det ser ikke ud som om nogen tror på, at der ikke er vandtryk nok på
tilgangssiden. Kapaciteten er 8 liter pr minut, og det er der i hvert falt
mindst i min vandinstallation.