Password
Fra : Lasse Jensen

Dato : 23-08-03 00:51

Hej derude...

På min hjemmeside har jeg et simpelt login script, som
midlertidig løsning.

Koden:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN">
lang="da">
<head>
<title>Skærmopløsning og størrelse på browservinduet</title>
</head>

<script type="text/javascript">
<!-- Dette script og mange flere -->
<!-- findes hos http://www.html.dk -->
<!-- Start

function CheckPassword() {
var username=document.login.username.value;
var password=document.login.password.value;
location.href = username + password+'.htm';
}

// Slut -->
</script>

<form method="post" action="ingen_javascript.htm"
onsubmit="CheckPassword();return false;" name="login">
<pre>
Username: <input type="text" name="username">
Password: <input type="password" name="password">
</pre>
<input type="submit" value="log på"
onclick="CheckPassword();return false;">
</form>

Hvis man taster forkerte bruger eller login oplysninger ind,
kommer man ind på en side, hvor der står siden ikke findes. Jeg
vil gerne have der kommer et lille vindue op, hvor der står
forkert login eller sådan noget lignende.

Det skal være ligesom på
http://users.cybercity.dk/~dsl58854/testcenter/js/jslogin/index2.
html

Prøv at taste forkert med vilje.

Håber I kan give mig koden til det, og vise mig hvor det skal
placeres i ovenstående script.

På forhånd tak

Med venlig hilsen Lasse Jensen....

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 24-08-03 19:46

> [...]
> vil gerne have der kommer et lille vindue op, hvor der står
> forkert login eller sådan noget lignende.

Hvis du gider ulejlige dig selv at glo i KILDEKODEN, så du slipper
for at spørge andre, der har lige så svært/let/whatever ved det...
Her er koden, som ligger bag ovenstående side:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd">

<head>
charset=iso-8859-1" />
<title>Untitled</title>
form fieldset div {
width:100%;
margin:0px;padding:0px;
}
form fieldset label {
float:left;
width:6em;
text-align:right;
}
form fieldset input {
}
<script type="text/javascript">
var sUrl = "";
var bWaiting = false;
function go() {
if (bWaiting) return false
var username=document.forms[0].username.value;
var password=document.forms[0].password.value;
sUrl = username+'/'+password+'.html'
if (document.createElement && document.getElementsByTagName) {
link2JS(sUrl)
} else {
gotoPage()
}
window.setTimeout("loginError()",3000)
bWaiting = true
return false
}
function pageReady() {
gotoPage()
}
function gotoPage() {
if (sUrl) location.href = sUrl;
}
function loginError() {
bWaiting = false;
alert('Forkert login')
document.forms[0].username.value="";
document.forms[0].password.value="";
}
link2JS = function(uri) {
if (document.createElement && document.getElementsByTagName) { //
Checks for DOM1 support
var oScript = document.createElement('script'); // Create a new
script
oScript.setAttribute('type','text/javascript');
oScript.setAttribute('src',uri);
var oHead = document.getElementsByTagName('head').item(0);
oHead.appendChild(oScript); // Append script to current site
if (window.opera) {link2JS_script(uri)}
}
}
link2JS_script = function(uri) {
var sSCRIPT = "<scr"+"ipt type=\"text/javascript\"
src=\""+uri+"\"></scr"+"ipt>"
var oSH = document.getElementById('scriptholder')
if (oSH) document.getElementById('scriptholder').innerHTML+= sSCRIPT
// document.body.innerHTML+= sSCRIPT
// document.getElementsByTagName('body').item(0).innerHTML+= sSCRIPT
}
</script>
</head>

<form action="" id="formen" onsubmit="go();return false;">
<fieldset>
<legend>Login</legend>
id="username" /></div>
id="password" /></div>
/><noscript><p>Du skal slå javascript til for at logge ind i
</fieldset>
</form>

MVH Jonas (aka Juke)

Fra : Lasse Jensen

Dato : 24-08-03 23:19

Jonas Schmeltz Aaberg skrev:

> Hvis du gider ulejlige dig selv at glo i KILDEKODEN, så du slipper
> for at spørge andre, der har lige så svært/let/whatever ved det...

Hvad er dit problem? Tag lige og slap af!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 25-08-03 20:53

"Jonas Schmeltz Aaberg" <julledyret@e-mail.dk> skrev

> Hvis du gider ulejlige dig selv at glo i KILDEKODEN, så du slipper
> for at spørge andre, der har lige så svært/let/whatever ved det...
> Her er koden, som ligger bag ovenstående side:

Tal lige pænt. Og hvis du ikke kan svare, så lad være.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin