smørsovs
Fra : Jane

Dato : 22-08-03 10:45

Adrk! hvor smørsovs der ikke er smeltet er klamt.

Har i nogle argumenter om at det også er sundhedsskadeligt
og man *skal* varme det så meget op at det smelter, som jeg
kan overlevere til den kommunale mad ordning?

En gang ankom en klump sovs med gaffelmærker i. Man kunne
altså se det ikke var en klump sovs som var stivnet igen
pga kulde under transporten. Den havde aldrig være spor
smeltet. Denne gang er der tale om en stor klump i en sø
af smeltet smør. Jeg har et billede af den med gaffel-
mærkerne i som bevis, og den halvsmeltede har jeg vidne
på af en hjemmehjælper.

Jeg nægter at spise stadset, det er slemt nok at jeg skal
betale 48 kroner for måltidet! Kan man på nogen som helst
måde argumentere at det ikke er menneskeæde at servere
den slags?

Kunne nogen af jer finde på at servere den slags for jeres
gæster og kalde det "smørsovs"?

Jane

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 22-08-03 12:19

Jane skrev:

> Jeg nægter at spise stadset, det er slemt nok at jeg skal
> betale 48 kroner for måltidet!

Er der noget eller nogen der forhindrer dig i at få maden et andet
sted fra? Til den pris skulle man synes at der måtte være en hel
del alternativer.

// Klaus

Fra : Inger Pedersen

Dato : 22-08-03 12:24

"Klaus Alexander Seistrup" <spam@magnetic-ink.dk> skrev i en meddelelse

> Er der noget eller nogen der forhindrer dig i at få maden et andet
> sted fra? Til den pris skulle man synes at der måtte være en hel
> del alternativer.

- og er der nogen eller noget, der forhindrer Jane i at skrabe smørret af?

Hilsen Inger

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-08-03 13:27

"Inger Pedersen" <inger@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
af?

Tåbeligt svar.
Hvis du bestiller mad , så skal det sq være iorden.

Ville du ikke selv klage , hvis du fik serveret en kold bøf på et spissested
?
Eller ville du bare "skrabe den af" tallerkenen..

--
Hygge
Martin

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-08-03 13:31

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse
> Adrk! hvor smørsovs der ikke er smeltet er klamt.
>
> Kunne nogen af jer finde på at servere den slags for jeres
> gæster og kalde det "smørsovs"?

Nix - Det er for ringe.
Har du prøvet at klage til køkkenet?

Fra : Jane

Dato : 22-08-03 15:50

Martin Jørgensen skrev i <news:bi527v$9qg$1@sunsite.dk>:

> Nix - Det er for ringe.
> Har du prøvet at klage til køkkenet?

Masser af gange. De lyver. Når jeg brokker mig over skinke
og kød i maden, påstår de at det er rød peber og jeg bare har
set forkert på trods af både vidner og fotos. Bacon med
tydelige fedtmamoreringer er "tomat".

Når de så opdager de har puttet kød i maden, spørger de om
jeg ikke bare kan spise det for en gangs skyld (ville du
måske spise, hvis jeg tissede i din mad, for en gangs skyld)
eller om jeg ikke bare kan smøre mig nogle madder (jo men
hjemmehjælperen kommer først om tre dage hvor hun kan med-
tage en liste over hvad jeg skal købe ind, og så kan de jo
først levere rugbrød fra butikken cirka om to uger).

Hvad gør folk som ikke kan tåle laktose? Det må da være
mindst ligeså svært for en køkken-idiot at lave mad uden
laktose som at lade være med at putte kød i vegetarmad?
Hvad gør folk som er allergiske overfor eksempelvis nødder
hvis der er nødt til at få mad leveret fra kommunen i en
periode af sit liv? Krydser fingre for de ikke dør og lærer
at spise nødder? Køkkenet nægter også at levere mad uden
salt (fordi min læge har sagt jeg ikke må spises salt pga
blodtryk). Køkkenet mener derimod min læge skal give mig
piller. Lægen mener jeg kan slippe for piller hvis jeg
bare holder mig fra salt og lakrids.

Først når de er trængt op i en krog indrømmer de både bacon
og andet, og beklager og undskylder - to dage efter finder
de på en ny fejl at begå. Undskyldningen er som regel af
hende der kan finde ud af det er på ferie. Hun har ferie
mindst en gang om måneden.

Jeg tør slet ikke tænke på hvad man vil blive udsat for den
dag man måske mistede synet, og ikke mere kunne se om de
nu havde puttet kød/laktose/nødder i men bare var nødt til
at stole på dem og spise. Eller den dag man fik en blodprop
(af alt det salt) så man ikke kunne kommunikere til den der
skulle made en, at man ikke vil have det fordi man kan se
der er død gris på gaflen.

En dag fik jeg pasta med sovs, som tilbehør fik jeg... pasta.
I går fik jeg noget med kartofler og grøntsager i små firkanter
som tilbehør fik jeg... kartofler.
Når de kan servere den slags, vil de være lige så uforstående
overfor at jeg ikke syntes stivnet smørsovs i spandevis tre
gange om ugen er delikat. Men kunne jeg nu dokumentere at det
var *sundhedsmæssigt* forkert fordi mad skal være 70° for at
slå bakterier ihjel, ville jeg *måske* have en chance.

Jeg har klaget til kommunen der oplyser, man kan vælge hvem
man vil have mad fra. Beklageligvis er der kun EN leverandør
som er godkendt på nuværende tidspunkt som man kan vælge...

Jeg skrev til socialministeren, der oplyste at jeg bare kunne
vælge selv at lave mad. Meget interessant at jeg sådan kan
"vælge" en morgen, at i dag er jeg ikke handicappet og i dag
kan jeg selv lave mad? Jeg *har* prøvet at vælge det men det
virker ikke rigtigt...

Når køkkenpersonalet er afsløret i at lyve, og der er klaget
til sagsbehandleren, giver de mig vin (som jeg ikke drikker)
og chokolade og beklager, men det hjælper ikke på at de lyver
og at jeg ikke får den mad som jeg har betalt for.
Chokolade og vin kan jeg da få fra købmanden, det sørger min
hjememhjælper for. Derimod er det svært at skaffe mad når man
ikke selv kan lave det - de fleste pizzariaer bringer kun ud
hvis jeg bestiller for 100 kr og det er for dyrt hver dag og
man bliver træt af pizza.

Om cirka tyve år er jeg gammel nok til at komme med i det råd
som behandler klager over blandt andet køkkenet i min kommune,
det er nemlig kun de gamle som må være med, på trods af at
unge mennesker også kan få brug for madlevering og hjemme-
hjælp.

Jane