iBook glemmer tiden
Fra : Martin Sorensen[2840~

Dato : 22-08-03 14:00

Hej ng;

Min kone har en 800MHz iBook med OS X 10.2.6.

Den kører normalt helt fornuftigt, men hvis hovedbatteriet løber tør mens
den sover, glemmer den tid og dato.

Kan det passe? Jeg havde en ide om at der var et PRAM-batteri (eller lign)
der holdt styr på den slags.

Der er stadig garanti på den, så hvis det bare er et batteri der skal skifte
er det ikke noget problem.

På forhånd tak,

Martin Sørensen

Fra : Per Tofting

Dato : 22-08-03 17:32

"Martin Sorensen[2840]" wrote:

> [...]
> der holdt styr på den slags.
>
> Der er stadig garanti på den, så hvis det bare er et batteri der skal skifte

Hej Martin

En iBook har kun et batteri. Jeg har aldrig hørt at den skulle have et ekstra
batteri, til at bevare korrekt tid og dato, når "hovedbatteriet" løb tør for
strøm. Så der er ikke et batteri , der skal skiftes. Man skal sørge for at der
er strøm på batteriet hele tiden, hvis man vil undgå at iBooken glemmer tid og
dato.

Jeg har selv en iBook (1. udgave), hvis den er i sleepmode bruger den meget
mere strøm, end hvis den er slukket helt. Jeg har også oplevet at min iBook er
løbet tør for strøm på batteriet i sleepmode og derved glemt tid og dato.

mvh

Per Tøfting

Fra : Martin Sorensen[2840~

Dato : 25-08-03 08:13

> [...]
der
> er strøm på batteriet hele tiden, hvis man vil undgå at iBooken glemmer

Tak for svaret.

Når jeg spurgte er det fordi lidt ældre PowerBooks (f.eks 3400c) havde sådan
et batteri.

mvh

Martin