Hvad skal jeg servere?
Fra : Lauridsen

Dato : 21-08-03 22:59

Mangler lidt forslag til en god middag for 2 pers. fredag aften. Menuen må
ikke være alt for fed og må ikke indeholde ost eller fisk..
Jeg laver altid bare 2 gode bøffer med ovnstegte kartofler og bearnaise..
Det bliver sgu lidt kedeligt i længden...

Nogen som kan hjælpe?

Mvh.
Lars

Fra : Felix

Dato : 21-08-03 23:56

On Thu, 21 Aug 2003 23:58:30 +0200, Lauridsen wrote:

> [...]
>Jeg laver altid bare 2 gode bøffer med ovnstegte kartofler og bearnaise..
>Det bliver sgu lidt kedeligt i længden...

Snildt. Røde pølser (efter egen smag, de tykke er de bedste)
stukket lodret ned i lækker kartoffelmos (gør dig umage), drysset
med ristede baconstykker og pyntet med danebrogsflag.

Alternativt spagetti med kødsovs. Spagettierne serveres i en
hundeskål og spises enkeltvis i fællesskab. Husk stearinlys og
musikken fra 'Lady og vagabonden'

Jeg kan ikke lige huske hvad desserten hedder; men det er 3/4 af
en stor banan som stilles lodret på en tallerken, garneres med to
kugler is og overhældes med chokoladesovs. Spidsen bides af
bananen under serveringen. Et dejligt minde fra min tur til
Paris.

Det bliver ikke nogen kedelig fredag aften.

Fra : Lauridsen

Dato : 22-08-03 08:46

> Det bliver ikke nogen kedelig fredag aften.

Nej det tror jeg ikke... Godt forslag

Mvh.
Lars

Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 22-08-03 11:00

> [...]
> bananen under serveringen. Et dejligt minde fra min tur til
> Paris.
>
> Det bliver ikke nogen kedelig fredag aften.

*grineflip* pg respekt for en alternativ morsom middag :)))))

--
Hilsen Miver og Mulle's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : Else Holm

Dato : 22-08-03 11:36

"Miver og Mulle's mor Heidi" <zasha_x@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:bi4pj2$1h1i$1@news.cybercity.dk

Det er det mest kreative forslag til en middag, som jeg længe
har set!

--
Else

Fra : Felix

Dato : 22-08-03 13:46

On Fri, 22 Aug 2003, Miver og Mulle's mor Heidi wrote:

>*grineflip* pg respekt for en alternativ morsom middag :)))))

Ydmyg må jeg tilstå, at retten med pølserne er hentet fra en
film. Ká ikke lige huske hvilken.

Desserten fik jeg serveret under en (dyr) forretningsmiddag i
Paris - af topløs servetrice.

Og så glemte jeg at der serveres brusebadsboller til aftenkaffen.
Evt. negerkys hvis det skal gå hurtigere.

Der er heldigvis fremkommet et mere seriøst svar til spørgeren.

God weekend og venlig hilsen

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 22-08-03 14:08

Således skrev Felix <Felix@nowhere.invalid> i dk.kultur.mad+drikke
Fri, 22 Aug 2003 14:46:13 +0200:

>Ydmyg må jeg tilstå, at retten med pølserne er hentet fra en
>film. Ká ikke lige huske hvilken.

Den er fra Flamberede hjerter og Torben Jensen lammetævede Kirsten
Lehfeldt bagefter for at servere den for hans chef, så jeg ved ikke
rigtigt om det sender det rette romantiske signal i forbindelse med
denne middag... (Hvis det ellers er det, der er formålet.)

Knud
--
"It's today!" said Piglet.
"My favorite day," said Pooh.

Fra : Felix

Dato : 22-08-03 19:33

On Fri, 22 Aug 2003 15:08:23 +0200, Knud Winckelmann wrote:

> [...]
>rigtigt om det sender det rette romantiske signal i forbindelse med
>denne middag... (Hvis det ellers er det, der er formålet.)

Lars (den oprindelige spørger) har ikke på nogen måde indikeret
om det skulle være en romantisk eller en erotisk madoplevelse, så
formålet er ukendt.

Men tak for reminderen. Nu da filmen er blevet navngivet, husker
jeg den lidt bedre. Torben Jensen reagerede p.gr.a. jalousi over
chefens erotiske opfattelse af måltidet, godt hjulpet på vej af
Kirstens attitude.

Tilbage i hverdagen må vi nu afvente rapporten fra Lars om,
hvorledes han klarede skærende. Hvis han altså tør berige os med
hans nyvundne erfaringer i disse dicipliner.

God weekend og venlig hilsen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-08-03 12:22

"Lauridsen" <dsl30271@vip.cybercity.dk> writes:

> [...]
> fisk.. Jeg laver altid bare 2 gode bøffer med ovnstegte
> kartofler og bearnaise.. Det bliver sgu lidt kedeligt i længden...

Hvad med en gang svinekoteletter/mørbrad svitset med champignoner,
forårsløg, cherrytomater og estragon? Der skal lidt væske til, evt.
kaffefløde og sherry. Serveres med frisk pasta.

Det er jeg i hvert fald aldrig gået galt i byen med, og det er let at
lave!

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 22-08-03 21:31

"Lauridsen" <dsl30271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg laver altid bare 2 gode bøffer med ovnstegte kartofler og bearnaise..
> Det bliver sgu lidt kedeligt i længden...

Ja, nu har det været fredag, men jeg må da lige fortælle om min
aftensmad....
¨
Altså, man går i Irma og finder en pakke med de lækreste, store, dejlige
Frilandskoteletter *suk - de èr bare for gode*.....dem steger man ca. 5
minutter på hver side og lader stå og simre i ca. 10 minutter sammen med en
håndfuld tomater.

Hertil dejlige nye, faste danske kartofler (de skal altså helst være
skrabede) og et drys friskplukket persille - og et stort flot kogt
blomkålshoved, og så det bedste..."mælkesauce" til (ved ikke hvad den slags
sauce hedder, det er margarine, mel...røre-røre, tilsæt
mælk...røre-røre....tilsæt mælk og vand fra blomkålen...salt i og
røre-røre...)

og masser af peber over saucen ...hertil et stort glas Jerseymælk (Irma
igen, de har altså nogen geniale produkter)...Velbekommen, ingen kan rokke
med ørene bagefter *smil*

--
Hilsen Miver og Mulle's mor

http://hei.homepage.dk

Fra : Felix

Dato : 22-08-03 23:28

On Fri, 22 Aug 2003 22:30:44 +0200, Miver og Mulle's mor Heidi
wrote:

>og masser af peber over saucen ...hertil et stort glas Jerseymælk (Irma
>igen, de har altså nogen geniale produkter)...Velbekommen, ingen kan rokke
>med ørene bagefter *smil*

Jersymælk (=fløde) ødelægger da enhver ero- og romantik, uanset
om det er ørerne eller andet man forsøger at rokke med bagefter.

Brugt på den rigtige måde, er både peber og chili gode bud; hvis
man altså kan tage konsekvensen. Hvidløg er kun til
familiesammenkomster, så der holdes lidt afstand til sildenene.

Tidligere i dag (fredag) satte jeg et stykke oksekød i ovnen med
masser af vedlagte rodfrugter og krydderier i kogeposen. Efter 60
grader til lørdag aften plejer det at blive verdens bedste stykke
scorekød. Kødsaften (fra oksekødet) plejer at hjælpe til en god
sovs.

Og så bager jeg ikke kun på kartoflerne. De skal også grilles, så
de bliver sprøde og lækre. De skal spises med hud og hår, ikke
skrælles.

God weekend og venlig hilsen

Fra : Miver og Mulle's mor~

Dato : 23-08-03 06:14

"Felix" <Felix@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> Jersymælk (=fløde) ødelægger da enhver ero- og romantik, uanset
> om det er ørerne eller andet man forsøger at rokke med bagefter.

Og hvor blev din FANTASI nu lige af ;)
Hilsen en fnisende Heidi