Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor hurtigt skifter generationerne?
Fra : Villads Bønding

Dato : 18-08-03 19:31

Hvor hurtigt skifter generationerne inden for digitalt fotoudstyr? Hvornår
kommer f.eks afløseren for Canon Powershot ixus 400 som (næsten) lige er
kommet på gaden?
Venlig Hilsen
Villads Bønding

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-08-03 19:37

Villads Bønding <carpediem@nospamdadlnet.dk> wrote:

> Hvor hurtigt skifter generationerne inden for digitalt fotoudstyr? Hvornår
> kommer f.eks afløseren for Canon Powershot ixus 400 som (næsten) lige er
> kommet på gaden?

En fotohandler sagde hver niende måned til mig. Det er måske lidt
hurtigt, og man kan nok heller ikke generalisere. Det er jo forskelligt
fra mærke til mærke. Men stort set hvert år kommer der i hvert fald nye
modeller.
Noget andet er, at det kan være meget svært at afgøre, hvornår
den gamle model er udgået. Ofte er der store lagre, der lige skal
sælges. Det gælder ikke blot hos forhandlere, men også hos grossister og
sikkert også producenten. For eksempel er Canon S50 og G5 for nylig
kommet på markedet. Mange, ikke mindst fotohandlere, har straks
afskrevet hhv. S45 og G3 som gamle modeller, der nu er blevet afløst.
Men de sælges begge fortsat, og de er også nævnt hos Canon. Desuden er
det meget almindeligt, at fabrikkerne sælger to identiske kameraer med
forskellig opløsning side om side.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : .J.S...

Dato : 18-08-03 20:17

"Villads Bønding" <carpediem@nospamdadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor hurtigt skifter generationerne inden for digitalt fotoudstyr? Hvornår
> kommer f.eks afløseren for Canon Powershot ixus 400 som (næsten) lige er
> kommet på gaden?

Hvis du ser her på siden under cameras i menuen, så kan du se hvornår de
forskellige modeller blev annonceret :
http://www.dpreview.com

Det kan dog nok svinge noget hvor længe der så gik fra det blev annoceret
til man rent faktisk kunne købe det...

mvh/JS