Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotomusefælden - 6 almindelige billeder af~
Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 16-08-03 21:25

http://www.fotoportal.dk/fotoessays/mousetrap.aspx
Det er bare en lille historie om en mus, så hvis det ikke kan friste dig er
det nok ikke besøget værd.

Men jeg synes selv det var en stor oplevelse, så ville lige dele med
eventuelt intereserede.

vh
Jan

Fra : Henrik

Dato : 16-08-03 21:51

"Jan Emil Christiansen" <info@webmasteren.dk> wrote in message
> [...]
er
> det nok ikke besøget værd.
>
> Men jeg synes selv det var en stor oplevelse, så ville lige dele med

Sjove billeder, spiste musen hele den store klumpdej? For så vil jeg gerne
se det sidste billede af en kæmpestor mus med ondt i maven

Nej mere alvorligt, kom musen frem selv om i lyste med lygten eller lyste i
først når musen var der?

Henrik

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 16-08-03 21:59

>kæmpestor
Jeg ved ikke lige hvem der spiste det hele, men det var næsten væk næste
dag. Sikkert et større dyr - eller mange mus.

> Nej mere alvorligt, kom musen frem selv om i lyste med lygten eller lyste
> først når musen var der?
Jeg lyste lidt ved siden af dejen og når musene sad der kunne man lyse
direkte på dem. De sad der længe hver gang. Grunden til vi brugte en lygte
var dels for at kunne se musen, men også for at kunne fokusere.

Jan

Fra : Felix

Dato : 16-08-03 22:53

On Sat, 16 Aug 2003 22:25:15 +0200, Jan Emil Christiansen wrote:

>http://www.fotoportal.dk/fotoessays/mousetrap.aspx

>Men jeg synes selv det var en stor oplevelse, så ville lige dele med
>eventuelt intereserede.

Det er da en dejlig lille serie, som virker dels livsbekræftende,
dels som en god måde at bruge fotografiet til at fastholde de
egentligt små, men alligevel store oplevelser på.

Det er også et fint link til din beskrivelse om fjernelse af
"røde øjne", selv om de her er hvide.

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 16-08-03 23:25

> Det er også et fint link til din beskrivelse om fjernelse af
> "røde øjne", selv om de her er hvide.
Ja - deres øjne skinner hvidt. Det gælder tilsyneladende alle de mus vi tog
billeder af.

Jan

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 17-08-03 00:00
Fra : Niels Ebbesen PowerB~

Dato : 17-08-03 00:02

Jan Emil Christiansen wrote:

> Men jeg synes selv det var en stor oplevelse, så ville lige dele med
> eventuelt intereserede.

Jeg vil ikke betvivle, at det har været en sjov oplevelse, men
jeg synes godt den rent fotografik kunne ha' været lidt mere
gennemarbejdet, musene har røde øjne på alle billederne, som er
lige på og hårdt frontbelyste, der kunne jo sagtens ha' været
rigget en extern blitz til, når I så præcist kender målområdet.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 17-08-03 00:10

>rent fotografik kunne ha' været lidt mere gennemarbejdet
>rigget en extern blitz til
Jeg vil give dig 100% ret. Havde jeg bare været lidt mere proff ville jeg
have gjort det.

Indtil videre har jeg ikke udstyr og erfaring til det - men når det en gang
er på plads ved jeg hvordan jeg fanger de små spidsnæser.

Jan