IgnoreCase i String
Fra : Simon K

Dato : 21-08-03 21:00

Hej
Jeg er ikke vandt til at bruge JavaScript, men låner nogle gange lidt
kode...

Jeg vil gerne have nedenstående kodeudsnit til at ignorere forskel på store
og små bogstaver. Altså noget med IgnoreCase

Kan I hjælpe med det?

var str = form.State.value;

var isState = ( (str == "CA") || (str == "Ole") || (str == "WV") || (str
== "WY") );

Pft. Simon K

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 21-08-03 21:14

"Simon K" <simonkib@hotmail.com> writes:

> Jeg vil gerne have nedenstående kodeudsnit til at ignorere forskel på store
> og små bogstaver. Altså noget med IgnoreCase

> var str = form.State.value;

brug fx
var str = form.State.value.toUpperCase();
og sammenlign med store bogstaver.

Du kan også bruge et regulært udtryk:
var isState = (/ca|ole|wv|wy/i).test(str);
Det lille "i" efter den anden "/" siger at det regulære udtryk skal
ignorere case.

/L

Fra : Simon K

Dato : 21-08-03 21:18

> [...]
> var isState = (/ca|ole|wv|wy/i).test(str);
> Det lille "i" efter den anden "/" siger at det regulære udtryk skal

Ok
Vil det sige at det skal være:

var str = form.State.value;

var isState = (/ca|ole|wv|wy/i).test(str);

....for at virke?
Hvad betyder .test(str)?

pft. /Simon K

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 21-08-03 21:46

> [...]

> Vil det sige at det skal være:
>
> var str = form.State.value;
>
> var isState = (/ca|ole|wv|wy/i).test(str);

Det skulle det (næsten).

> Hvad betyder .test(str)?

Udtrykket mellem /'erne (og "i"'et efter) er et regulært udtryk
/ca|ole|wv|wy/i
svarer til
RegExp("ca|ole|wv|wy","i")
Et regulært udtryk er et Javscript objekt. Det har bl.a. metoden
"test" som tager en streng og ser om det regulære udtryk matcher
strengen.

I dette tilfælde skal man nok rette det regulære udtryk til
/^(ca|ole|wv|wy)$/i
for at sørge for at der ikke kan stå noget foran eller bagved
det vi matcher.

/L