blå delfin vs scalare
Fra : jan h

Dato : 21-08-03 19:42

hejsa

har nogen af jer en ide, om scalare øksefisk og blå delfin

og evt hvike andre chichlide arter der kan gå sammen

med disse?

på forhånd tak

mvh jan

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 21-08-03 21:55

Jeg vil slet ikke sætte scalarer og blå delfiner sammen...

/Mikkel

Fra : jan h

Dato : 22-08-03 05:17

af hvilken grund?

Fra : Carsten Gall

Dato : 22-08-03 08:38

jan h <hermann.dk@tdcspace.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f45990f$0$32447$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> af hvilken grund?

Det skrev han godt nok ikke!

Men prøv engang at sætte dig lidt ind i tingene. Scalarer kommer fra
sydamerikas regnskove, med
blødt vand og formentligt svag strøm i vandet. C. moori som "blå
delfin" hedder kommer fra Malawisøen,
hvor de lever i vand der er meget hårdt og med temmelig stærk strøm, den
lever over sand bund, hvor den leder
efter føde i bundlaget. Samtidig bliver det en ganske stor fisk, med en
længde på ca 20 cm.

Carsten

Fra : Mikkel Stepién Munk

Dato : 22-08-03 15:14

Personligt synes jeg ikke, at man skal holder Sydamerikanske cichlider med
Afrikanske cichlider - men det er jo bare en personlig holdning.

Ydermere kommer Blå delfiner og Scalarer fra meget forskellige biotoper.
Delfiner lever over sandbund hvor i mod scalaren lever omkring sivtykninger
og nedfaldende træer..

At den omtalte sammensætning så måske godt kan lade sig udføre i praksis er
en helt anden sag...