dværgmaller - hvilke skal jeg købe
Fra : Schuberti

Dato : 20-08-03 20:04

jeg vil gerne have nogle dværgmaller til mit 80 l akvarie!
nogen der har nogle anbefalinger, erfaringer med nogle som er gode og
effektive til at fjerne alger fra bl.a. planter?

mvh
schuberti

Fra : LH

Dato : 20-08-03 20:38

Suge maller og dværgsugemaller/båndsugemaller. Måske lidt pansermaller?
Jeg har dog haft det problem med dværgsugemallerne, at mine rundhoveder
er lidt for nysgerrige og vist guflet nogle af dem.
Lars

Fra : Aardvark

Dato : 20-08-03 22:28

LH <LHFAKE@FAKE.DK> wrote in news:C6Q0b.52454$Kb2.2419394
@news010.worldonline.dk:

> [...]
rundhoveder
> er lidt for nysgerrige og vist guflet nogle af dem.

Få Ancistrus..de kan tåle lidt af hvert..selv Malawi cichlider...de små
dværg-sugemaller, uden jeg har erfaring med dem, ser sgu lidt..pusse-
nusse agtige ud...

/Aardvark

Fra : LH

Dato : 21-08-03 01:17

Aardvark wrote:
> [...]
>>>

> Få Ancistrus..de kan tåle lidt af hvert..selv Malawi cichlider...de små
> dværg-sugemaller, uden jeg har erfaring med dem, ser sgu lidt..pusse-

Haha, pussenusseagtige
Hvad kan de der Ancistrus? Er der et dansk navn?

Fra : LH

Dato : 21-08-03 01:22

Aardvark wrote:

> [...]
>>>

> Få Ancistrus..de kan tåle lidt af hvert..selv Malawi cichlider...de små
> dværg-sugemaller, uden jeg har erfaring med dem, ser sgu lidt..pusse-

AAAAAAAAAAAAAAhhh, det er almindelige sugemaller
Jeg har vist hørt at de er lidt tøsede ift hvad de spiser af alger.
Dværgsugemaller skulle spise trådalger fra bladene, men det gør den
lille ancistrus ikke så vidt jeg ved. Men til gengæld spiser de alger på
glasset, hvilket dværgsugemallerne ikke gør (vistnok). Det er derfor jeg
har begge slags, og derfor jeg anbefaler begge

Fra : Aardvark

Dato : 23-08-03 10:22

LH <LHFAKE@FAKE.DK> wrote in news:vgU0b.52535$Kb2.2432413
@news010.worldonline.dk:

> [...]

jeg
> har begge slags, og derfor jeg anbefaler begge

Fair nok, Ancistrus spiser ikke trådalger, men hvis man har begge alge
typer, så tror jeg hellere man skulle starte med at finde ud af hvorfor
man har så mange alger...om det er noget i vandet, eller for meget
lys...

/Aardvark