Søges: Opskrift på Ymerris ( tror jeg det~
Fra : kim014

Dato : 20-08-03 17:00

Mangler opskrift på dessert med ymer ,ris, vanille m.m. skulle bruges til
dessert til grillfest/gadefest på Fredag , nogen som kan hjælpe ??? og
kan det bruges, eller også må jeg lave Is på jordbær,makoner,og fløde over
Mvh. Kim

Fra : Stine N. Hilskov

Dato : 21-08-03 15:48

Hej Kim.

Den kender jeg godt, det er en af ynglingsdesserterne herhjemme.
Det er lige før de hellere vil have det til jul end ris a´la mande.

1 liter mælk
125 g grødris
sukker og vanilliesukker efter smag
50 g hakkede mandler
2 dl pikefløde pisket til skum
2 dl ymer
Kan evt smages til med lidt portvin eller sherry

Det laves ligesom ris a´la mande.
Du kan godt komme mere ymer i, men jeg synes den er bedst med halvt ymer og
halvt flødeskum.
Håber det bliver en god fest og held og lykke med det.

Hilsen Stine

Fra : kim014

Dato : 22-08-03 05:37

Tak for opskriften Mvh. Kim