Optræk på en PGO hot 50 millennium
Fra : E-Junkie

Dato : 20-08-03 16:13

Jeg har en PGO hot 50 millennium, som har et elendigt optræk.
Den kan snildt køre både 60 og ligeud og nedad, men opad er den helt "død"
Jeg har fået skiftet variomatic, ruller (til lettere) og stempelringe uden
at det har hjulpet.
Jeg har desuden også skiftet udstødningen til et uden blindrør.

Er der nogen der ved hvad jeg ellers kan gøre for at få den til at trække
bedre?
Jeg vil ikke til at skifte cylinder eller karburator, men jeg har hørt om en
skive man kan fjerne,
men hvor den sidder og om der i det hele taget er en på denne model ved jeg
ikke?

Alt respons gør glæde

--
Med Venlig Hilsen
Carsten G. Pedersen

Fra : Karsten Andersen

Dato : 20-08-03 17:34

Wed, 20 Aug 2003 17:13:20 +0200, skrev E-Junkie, på 22 linier, i
<3f439062$0$97181$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, :

Mener du skal have et andet topstykke.
Evt fra en 45'er

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : kion

Dato : 20-08-03 18:11

powerluftfilter

/kion

Fra : Tim Sørensen

Dato : 20-08-03 19:57

"kion" <kion@mail.dk> wrote
> powerluftfilter

Der er ikke noget at hente der, med mindre at han
har et rigtigt tunsæt påmonteret.

Tværtigmod vil et PW-Filter give mindre modstand
til karburatoren, og scooteren vil få et dårligere optræk.

For at rette dette skal han så indsætte en størrere dyse, og
det eneste der her vil være vundet, er et højere benzinforbrug.

--
Mvh.... Tim Sørensen
56º 24'209 N / 10º 55'631 E

Fra : E-Junkie

Dato : 20-08-03 22:20

> Tværtigmod vil et PW-Filter give mindre modstand
> til karburatoren, og scooteren vil få et dårligere optræk.

Kan det tænkes, at der er noget galt med det filter jeg har nu, siden den
har så dårligt optræk?

Benzinforbrug kan jeg nok leve med *S*

Fra : Tim Sørensen

Dato : 21-08-03 09:25

"E-Junkie" <junkie@bluemail.dk> wrote
> Kan det tænkes, at der er noget galt med det filter jeg har nu, siden den
> har så dårligt optræk?

Det kan jo aldrig skade at rense det :)

For at få bedre optræk, ville jeg nok starte
med et topstykke fra en BigMax.

--
Mvh.... Tim Sørensen
56º 24'209 N / 10º 55'631 E

Fra : Brian Søgård Jensen

Dato : 20-08-03 21:22

Køb dig en anden variator\karburator..

Hvis du skifter karb, skal du bare holde dig til lovlig filter + 5-10 dyser
op..

Ellers så køb en polini vario, det hjælper godt på det..

En ny sport cylle ville være helt perfekt, hvis du vil skifte den.. Kan
anbefale Athena 47.6

--

Venlig Hilsen
- Brian Søgård Jensen

Fra : E-Junkie

Dato : 20-08-03 22:16

> En ny sport cylle ville være helt perfekt, hvis du vil skifte den.. Kan
> anbefale Athena 47.6

Hvad koster den? og hvor meget vil det gi'?