udgået medicin ???
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 19-08-03 20:32

var på apoteket i dag for at få nogen sparine som jeg har fået årevis ( en
slags nerve tabletter ) så er de fanme gået ud af handlen ....hvordan finder
man et erstatnings præparat der har nogenlunde sammen stoffer i ?

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-08-03 20:39

Bo M Mogensen wrote:

> var på apoteket i dag for at få nogen sparine som jeg har fået årevis ( en
> slags nerve tabletter ) så er de fanme gået ud af handlen ....hvordan finder
> man et erstatnings præparat der har nogenlunde sammen stoffer i ?

Man spørger sin læge. Hvis medicinen ikke er receptpligtig (det må den
da næsten være, hvis det er noget som ligner nervemedicin), kan man
alternativt spørge på apoteket.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-08-03 12:47

jeg har sendt det her svar privat til Kim - men jeg poster det lige i
gruppen :

Fra : Jane

Dato : 20-08-03 13:06

Bo M Mogensen skrev i <news:3f435f29$0$30943$c3e8da3@news.astraweb.com>:
> jeg nemlig nogen forkerte første gang jeg ved ike hvordan det staver
> men de lyder hænd af sisordinol dem blev jeg manisk af ? !!!

Cisordinol. Væmmelige piller der *kun* giver bivirkninger
ifølge mine erfaringer.

Jane

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-08-03 15:53

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse

> Cisordinol. Væmmelige piller der *kun* giver bivirkninger
> ifølge mine erfaringer.

ja fy for satan .... en itng var jeg blev manisk / restløs - men det værste
det var de her psykose anfald de udløste hvor jeg ikke kunne komme ud af
drømmen efter jeg var vågen - havdf ene drøm hvor en meget god veninde døde
i et trafik uheld efter jeg vågnede var jeg stadigt i drømmen ringede til
hende og det var først da jeg fik hendes mand i røret at det slog mig at der
var en en chanse for hun var levene....ja hun var da berørt over min
reaksion ... men slev et godt stykke tid efetr samtalen tog det tid at få
plads på hvad der var virklighed og sandhed - så droppede jeg dem og ville
egentligt ikke have haft andre men psykiateren mente helt bestem noget
skulle jeg ha og det blev så sparine og de har fungere optimalt til dgas
dato -- borste fra man bliver så fandens tørstig hele tiden !

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : bauchmann

Dato : 19-08-03 20:50

"Bo M Mogensen" skrev d. 19-08-03 20:32 dette indlæg :
> [...]
finder
> man et erstatnings præparat der har nogenlunde sammen stoffer i ?

Hej Bo
Spørg på apoteket. De kan fortælle di det. De har deres EDB til det
samme.
Torben

http://www.kandu.dk/

Fra : Mari

Dato : 19-08-03 22:19

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> [...]
finder
> man et erstatnings præparat der har nogenlunde sammen stoffer i ?

Det tilhører gruppen "Antipsykotika" - og du kan finde gruppen
http://www.lmk.dk/ - hvor du så også kan se andre produkter
i samme gruppe.

Men............. turen går til lægen - dels for at finde ud af, hvorfor
det er udgået - og dels for at få vejledning om ny medicin.

/Mari

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-08-03 12:58

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev i en meddelelse

> Det tilhører gruppen "Antipsykotika" - og du kan finde gruppen
> på http://www.lmk.dk/ - hvor du så også kan se andre produkter
> i samme gruppe.

jamen jeg har lige talt med den psykiatriske overlæge der har stået for mit
mentale ve & well - de sidste 8-9 år
jeg skal ha nogen der heder ( Mellerin * ) i stedet ....samme dosis !

Det bekymre mig nu lidt - fordi den dosis af det jeg for - er såre enkelt
skide go - problemet med at begynde at stille om på den slags medicineringer
er man aldrig helt ved hvad udfaldet bliver - på samme måde som hvis man
f.eks laver en nedtrapning også vender tilbage til samme dosis så er det
ikke sikker at - man for den samme virkning igen ...det er mildest talt
noget kringlet noget når man har med , psykiske skader at gøre !
men det ville godt nok være dejligt at få nogen man ikke altid blev så
jævelsk tørstig af :)

*Mellerin - jeg havde en dårlig tlf. forbindelse så enten findes det ikke på
net doktor eller så mere sansyndeligt

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Tina

Dato : 20-08-03 18:33

> [...]
> jeg skal ha nogen der heder ( Mellerin * ) i stedet ....samme dosis !

> *Mellerin - jeg havde en dårlig tlf. forbindelse så enten findes det ikke

"Mellerin" er der ikke noget der hedder. Måske er det Melperon der menes?

http://www.lk-online.dk er langt bedre end netdoktor.dk, når det gælder div.
former for medicin og bivkninger

Tina

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-08-03 19:23

On Wed, 20 Aug 2003 19:33:07 +0200, "Tina" <misstinadk@hotmail.com>
wrote:

>"Mellerin" er der ikke noget der hedder. Måske er det Melperon der menes?

Hmm...ja som sagt forbindelsen var dårlig så jeg kan bare huske
hun sagde nej med L eller råbte i den anden ende .. men Melperon kan
jeg nu ikke finde noget der heder ?

>http://www.lk-online.dk er langt bedre end netdoktor.dk, når det gælder div.
>former for medicin og bivkninger

men det er da værd at forske i - for det ville jo være genialt om man
fandt et midel der havde samme virkning men som ikke forsagde den
enorme tørst - det underlige ved det er - jeg drikker mindst 3 L saft
om dagen også meget urinere jeg tilnærmelsevist ikke ( ? ) klart nok
man sveder noget og når man ånder ud så er der jo også væske med men
afligevel !

ja net doktoer virker lidt for popet til at være saglig ?
Mv.
Bo M Mogensen
--
Mv.
Bo M Mogensen

"I can't feel you anymore, I can't even touch the books you've read
Every time I crawl past your door, I been wishin' I was somebody else instead.
Down the highway, down the tracks, down the road to ecstasy,I followed you beneath the stars,
hounded by your memory And all your ragin' glory."Dylan "Idiot wind "1974

Fra : Tina

Dato : 20-08-03 22:22

> Hmm...ja som sagt forbindelsen var dårlig så jeg kan bare huske
> hun sagde nej med L eller råbte i den anden ende .. men Melperon kan
> jeg nu ikke finde noget der heder ?

Søg under "indholdsstoffer," så finder du det

> [...]
> om dagen også meget urinere jeg tilnærmelsevist ikke ( ? ) klart nok
> man sveder noget og når man ånder ud så er der jo også væske med men

Der sker en masse fordampning, vi slet ikke registrerer i det daglige. Der
bruges også væske til vores afføring (den "post" glemmer mange). Tro mig,
selvom det ikke virker som om det alt sammen kommer ud igen, så _kommer_ det
ud igen, på en eller anden måde, før eller siden.

Drik vand, hvis du kan. Sukker og sødstoffer, i flydende form, kan forstærke
tørstfølelsen.

> ja net doktoer virker lidt for popet til at være saglig ?

Netdoktor.dk er saglig nok. De leverer blot viden om sygdomme og medicin på
en måde, så folk ikke behøver en universitetsgrad for at forstå stoffet. Vil
man vide mere, så må man søge efter oplysningerne andre steder, eller spørge
sin læge. Eller på apoteket, hvis det drejer sig om fx sjældne bivirkninger
ved medicin; om de medicintyper man får kan gå i spænd sammen, osv.

Sundhed.dk er også glimrende. Lidt mere overskuelig end netdoktor.dk, synes
jeg. Men det er blot min mening. :)

Held og lykke med det.

Tina

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-08-03 02:47

On Wed, 20 Aug 2003 23:22:24 +0200, "Tina" <misstinadk@hotmail.com>
wrote:

>Søg under "indholdsstoffer," så finder du det

Øhh jow ...nu viste jeg bare ikke lige hvad det var :)?

> [...]
>selvom det ikke virker som om det alt sammen kommer ud igen, så _kommer_ det
>ud igen, på en eller anden måde, før eller siden.

hmm ja det er klart men jeg er ALTID tørstig - men det står så også
som bivirkning ved sparine ....

>Drik vand, hvis du kan. Sukker og sødstoffer, i flydende form, kan forstærke
>tørstfølelsen.

yeps spandevis af det her 1-11 fra netto :)..... sikket ikke det
sundeste på markede men i forhold til de mere *naturlige* safte så
kommer det ikke så nemt til at smage gæret eller ja dårligt !

>Netdoktor.dk er saglig nok.

jamen den er spam finanseret !

> [...]
>sin læge. Eller på apoteket, hvis det drejer sig om fx sjældne bivirkninger
>ved medicin; om de medicintyper man får kan gå i spænd sammen, osv.

Hmm jeg for
150 enheder sparine
20 mg cepremil
20 mg nitrazipam

dagligt - også tager jeg 5 mg valium på dårlige dage - men efter jeg
har fået hund så er de ligesom forsvundet ....så jeg tog 3 sidste år.

>Sundhed.dk er også glimrende. Lidt mere overskuelig end netdoktor.dk, synes
>jeg. Men det er blot min mening. :)

Nå jaee men min far er praktiserene læge - jeg vokset op i mellem
læger kender masser af dem - måske helt eller delvist derfor jeg er
sådan en ignorent på området - da jeg kender så mange der er så meget
bedre til at tage vare på hvad godt er !

>Held og lykke med det.

jamen jeg tror jeg har styr på det - jeg skal bare ha det før min egen
læge begynder at få fixe idder - hun er sgu et geni svøbe men meget
flink - problemet er at på det psykiatriske område er de praktiserene
læger meget dårligt udanet - hvad de fleste af dem jeg kender rent
faktisk også erkender - de psykiatriske hospitaler , de grænser til
noget der minder om den spanske inkvisisasion - der smider man stort
set alle de læger hænd man ikke tør have andre steder - men den
Københavnske Alkoholenheder de er skide gode !

--
Mv.
Bo M Mogensen

As you look through my door-Deep into my room-Can you feel the mighty wall of power
It's waiting, waiting in the gloom-The distant shadows of forgotten champions
Those who live in me still-And will rise when we challenge and kill Born again -You'll be born again!!
Black Sabbat "Born Again-1983 " http://makeashorterlink.com/?D2BE52085

Fra : arc@na

Dato : 20-08-03 22:06

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> wrote in

> *Mellerin - jeg havde en dårlig tlf. forbindelse så enten findes det
> ikke på net doktor eller så mere sansyndeligt

Stavefjel - det hedder Melleril, ikke Mellerin.

arc@na

Fra : Tina

Dato : 20-08-03 22:26

"arc@na" <this.is@n.invalid.email.org> skrev i en meddelelse
> "Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> wrote in

> Stavefjel - det hedder Melleril, ikke Mellerin.

Tak for oplysningen. Så får jeg også stillet min nysgerrighed.

Tina

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-08-03 02:48

On Wed, 20 Aug 2003 23:25:57 +0200, "Tina" <misstinadk@hotmail.com>
wrote:

>Tak for oplysningen. Så får jeg også stillet min nysgerrighed.

Nå ja jeg er ikke ordblind men jeg kan slet og ret ikke stave - skide
upraktisk når man skal søge på noget eksakt :(

Fra : arc@na

Dato : 20-08-03 00:29

> [...]

> ( en slags nerve tabletter ) så er de fanme gået ud af handlen
> ....hvordan finder man et erstatnings præparat der har nogenlunde

efter 10 sekunders Google-søgning:

http://www.psyweb.com/Drughtm/sparine.html
http://www.netdoktor.dk/medicin/fakta/sparine.htm
http://www.netpatient.dk/sparine.htm
http://www.gpnotebook.co.uk/cache/1758461966.htm

- svjks kan du lige så godt bruge klorpromazin.

arc@na

Fra : Lyrik

Dato : 22-08-03 16:18

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> wrote in message
> var på apoteket i dag for at få nogen sparine som jeg har fået årevis
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Sparine = Promazin som er indholdsstoffet.
Skulle være ekvivalent med:
Nozinan = LevomePROMAZIN

Samme anvendelse. Samme virkninger og bivirkninger.

Hilsen
Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-08-03 23:04

On Fri, 22 Aug 2003 17:17:47 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

> [...]
>Skulle være ekvivalent med:
>Nozinan = LevomePROMAZIN
>
>Samme anvendelse. Samme virkninger og bivirkninger.

min ikke det var det min far sagde de var skiftet til i det lægehus
han er en af lægerne af ...ja nu kan jeg sgu ikke finde hans mail men
jeg mener det var ....Buronil.....men et eller andet sted synes jeg da
også at det er for tynd at apoteket ikke ....har styre på hvad man
skal bruge i stedet for når et præparat udgår også automatisk udlevere
det .... når det er på recept er det jo et gedemarked at få fat på sin
læge igen ....