Er pillen på recept ??
Fra : jacob

Dato : 19-08-03 09:41

Har fundet ud af via læsning på nettet at jeg har en depression, hvilket jeg
kan se på de symtoner jeg har, og det passer nøjagtigt til det beskrevet på
netdoktor, så hjernen mangler Serotonin

Man kan få nogle piller der optager dette, fx Fluoxetin og mange andre. Men
er disse piller på recept eller noget der kan købes i matas, eller apoteker
??

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-03 09:49

"jacob" <FJERNMIGjeo@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]

Men
> er disse piller på recept eller noget der kan købes i matas, eller

Ja, fluoxetin og dets lige er på recept. Se http://www.lmk.dk/
Og det er der bestemt en grund til. Anti-depressiva er kraftig medicin og
skal ikke bare selv-medicineres. Tag til din læge og lad ham vurdere i
hvilken grad du er deprimeret og om det så er medicinsk behandling du har
behov for.

- J.Ragnar

Fra : Helle

Dato : 19-08-03 12:19

> [...]

Men
> er disse piller på recept eller noget der kan købes i matas, eller

Anti depressiv medicin er på recept med god grund. Jeg synes du skal tage en
snak med din læge om dine symptomer på depression osv. Din læge vil ret
sikkert udskrive anti depressiv medicin til dig som du virkelig skal passe
på med. Når du har taget medicinen i et stykke tid og ønsker at stoppe, skal
det ske meget langsomt ellers får du det rigtig skidt igen.
Anti depressiv medicin er rigtig godt men tit er det godt at kombinere det
med psykologisk hjælp af den ene eller andet art. Har du en fornemmelse for
hvorfor du har fået en depression? hvad du sådan er deprimeret over, hvad
går dig på osv.?
Dermed ikke sagt at man nødvendigvis har en grund til at være deprimeret men
i mange tilfælde ligger der en grund dybt inde i personen.
Jeg har selv modtaget anti depressiv medicin i godt 3 år og det har hjulpet
mig rigtig meget. Skynd dig til lægen og tag en snak med vedkommende.

Held og lykke med det.

Mvh Helle

Fra : jacob

Dato : 19-08-03 14:35

Jeg ander ikke hvorfor, men syntes det kom efter jeg flyttede fra landet til
kbh.. Men hvorfor ved jeg ikke...

- Har en let trykket hovedpine, ikke noget voldsomt
- Ofte træt og ugidelig
- Kan ikke være med mange mennesker på én gang
- Kan ikke koncentrere mig om selv små ting

Men det mest vigtigt og irriterende er, at det man ser føles som en tåge,
det er ligesom det man ser ud af øjnene ikke kan bearbejdes i hjernen, så
det hele føles mærkeligt..

Det er ligesom man mangler et ordentlig par på hovedet så man kan vågne op
af en slags drøm man er i..

Nå men må hellere snakke med en læge så..

Fra : Mari

Dato : 19-08-03 18:12

"jacob" <FJERNMIGjeo@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
hvilket jeg
> kan se på de symtoner jeg har, og det passer nøjagtigt til det

Man har i videnskabelige undersøgelser fundet ud af, at rask gang, løb
og andre
fysiske udfoldelser er gavnlige, ved depression. Netop fordi der dannes
mere Serotonin i hjernen.
Så, start med powerwalk, løb, rulleskøjter eller lign. - og se den
første virkning,
men undlad ikke at tale med din læge om dine synptomer.

http://www.motion-online.dk/motion_dep.shtml

http://www.alternativinfo.dk/public/home/nyhed_32.htm

http://www.depnet.dk/universe0/News/PressDetail.asp?artid=256

http://home.worldonline.dk/psyke/fnp/fnpdeprmotion01.htm

/Mari

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 19-08-03 20:40

> [...]
jeg
> kan se på de symtoner jeg har, og det passer nøjagtigt til det beskrevet

cepremil eller en af dens kopi præparater gør undervæker - den enste ulempe
er en forbi gående impotens
undgå for en hver pris soloft - dem er der er der af en eller anden grund
meget få der har gavn af om nogen ?

> [...]
Men
> er disse piller på recept eller noget der kan købes i matas, eller

ja som du sikkert har læst i retsten af tråden så er de i særldelsehed på
recept - men ikke sværre at få ...du kan så bare ikke lige stoppe mmed at
bruge dem fra den ene dag til den anden - men er ret hurtigt ned trappet
hvis du vil fra dem igen !

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : A.Barney

Dato : 20-08-03 14:53

jacob wrote:
> [...]
> er disse piller på recept eller noget der kan købes i matas, eller apoteker

Du kan få naturprodukter, f.eks. Calmigen, hos Matas, og de virker
faktisk. Jeg har selv brugt dem enkelte gange i kortere perioder.
Mekanismen i pillerne er den samme som de "rigtige" lykkepiller, nemlig
en stabilisering af Serotoninbalancen i hjernen. De har dog den samme
bivirkning som den autoriserede medicin siges at have, nemlig
nedsættelse af seksualdriften så længe behandlingen varer.

Andreas

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-08-03 15:04

A.Barney wrote:
> [...]
> bivirkning som den autoriserede medicin siges at have, nemlig
> nedsættelse af seksualdriften så længe behandlingen varer.

der er også andre bivirkninger...... feks led jeg selv at hudkløe da jeg
prøvede dem i sin tid.... ret generende ;)
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.