Sild som hvor købmand laver...
Fra : ronny

Dato : 17-08-03 20:34

Hejsa

Jeg er lige begyndt at fiske igen og får nogle lækre sild på krogen. Men men
men hvordan får jeg dem til at smage som de sild i glas man køber i
supermarkedet?
De skal helst smage af den der eddike-agtige type samt som de gule i
karrysalat da disse to er mine farvoritter!

Venlig hilsen
Peter

Fra : kelds snabela ofir d~

Dato : 17-08-03 22:46

On Sun, 17 Aug 2003 21:33:35 +0200, "ronny" <m11000@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>De skal helst smage af den der eddike-agtige type samt som de gule i
>karrysalat da disse to er mine farvoritter!

Godt med salt i et døgn og en uge i syre - så er den der (hvis du er
ude efter smagen fra industrielt fremstillede til 15 kroner for 400
gram, hvor man ikke bruger modnede saltsild, men almindelige ferske
sild).

Den langsomme medtode er nedsaltning i 30 dage ved 0-9 graders varme
(hele urensede sild ligges i lag med salt mellem hvert lag i
tætsluttende spand eller beholder, der kan bruges til madvarer).
Efter de 30 dage skylles, renses og fileteres sildene. derefter
udvandes de i flere hold vand af 2-5 timers varighed.
Kog en marianade af eddike, vand sukker, løg og div. krydderier efterr
smag, hæld den over sildene i rengjorte henkogningsglas eller lign. og
sæt i køleskabet. Efter 3 dage er de spiseklare og burde kunne holde
sig i op til 3 uger.

God appetit

KS