CD-Brænder til Performa 6400 ??
Fra : Klaus Eden

Dato : 05-04-01 15:53

Hej !

Er der nogen der ved om man kan tilslutte
en CD-brænder til en Powermac Performa 6400/180 MHZ ??

Hvad for en model / type skal bruge ??
Hvordan gør jeg det ??
Evt. Pris ??
Hvor hurtig er den ??
Hvad kan den brænde af CD'er ??
Spil, Musik ???
m.m ??

VH Klaus Eden

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-04-01 16:09

In article <B6F25372.32A%Klauseden@mail.dk>,
Klaus Eden <Klauseden@mail.dk> wrote:

> Er der nogen der ved om man kan tilslutte
> en CD-brænder til en Powermac Performa 6400/180 MHZ ??

Ja, det kan man!!!!

> Hvad for en model / type skal bruge ??

En eller anden exter SCSI eller intern ATAPI brænder!!!!

> Hvordan gør jeg det ??

Sætter ledningerne til og installerer Toast!!!!!!!

Kig på www.edbpriser.dk!!!!!

> Hvor hurtig er den ??

Det kommer an på hvilken du køber!!!!!!

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-04-01 15:23

> En eller anden exter SCSI eller intern ATAPI brænder!!!!

Nej den understøtter ikke ATAPI.

6400'eren har:

én ATA-1 bus hvorpå harddisken er monteret, denne understøtter hverken
slave eller ATAPI.

én SCSI-II bus hvorpå det interne CD-ROM drev sidder på. SCSI bussen har
både intern og eksternt stik.

i 6400'eren er der i toppen ledig 5'25" drev plads - perfekt til et
internt SCSI drev.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-04-01 16:17

In article <1erip1n.1ijg4do8svp4sN%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Nej den understøtter ikke ATAPI

Skod computer!

Tror det er sidste gang jeg udtaler mig om 6400, jeg bliver sgu ved med
at huske forkert om den.

--
MVH
Martin Edlich (12)

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 08-04-01 22:08

> Skod computer!
>
> Tror det er sidste gang jeg udtaler mig om 6400, jeg bliver sgu ved med
> at huske forkert om den.

Det er faktisk en solid og stabil maskine med bedre udvidelsesmuligheder
(2 PCI-kortpladser, plads til ekstra internt drev i kabinettet) end de
foregående modeller i hjemmecomputersegmentet ...

/hc

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-04-01 22:24

In article <1erkils.14vihuezlkqiwN%h.sletmig@post.tele.dk>,
h.sletmig@post.tele.dk (Hans Christian Hansen) wrote:

> Det er faktisk en solid og stabil maskine

Det er jeg sådan set ligeglad med. Hvordan fanden kan Apple tillade sig
at bygge en maskine jeg ikke kan huske spec på?

--
MVH
Martin Edlich (11)