/ Forside / Teknologi / Internet / E-Mail / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15149
refi 14168
dk 5555
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
[Xnews] begynder bøvl
Fra : Jane


Dato : 17-08-03 12:43

Prøver så småt at gå over til Xnews, men har glemt hvordan
det nu var jeg skulle gøre alting.

Findes der ikke en dansk side som lige kan forklare lidt om
Xnews? Jeg savner info om hvordan jeg giver mig selv 9999 i
alle grupper, og ikke skal definere det for hver gruppe, og
så vil jeg have et lille billede i min header! Kan jeg ikke
få den til at huske X-No-Archive? Hvis jeg kunne finde de
svar, så skal jeg nok lade være med at overfalde jer med alt
for mange spørgsmål igen foreløbig...

Jeg lover højt og helligt at tage mig tid til at læse mere
i hjælpefilen når jeg får tid, men lige nu er jeg bare træt
af at bruge Google og vil gerne igang. Jeg vil sætte pris
på en hjælpende hånd og et skub i den rigtige retning.

Jane
--
forsøger desperat at se meget blond og ynkelig ud og
tiltrække sig noget medlidenhed

 
 
Thomas Madsen (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 17-08-03 13:53

Jane skrev:

> Findes der ikke en dansk side som lige kan forklare lidt om
> Xnews?

Der gjorde engang, men den er tilsyneladende nede pt.
<http://www.student.dtu.dk/~c991520/xnews/>.

> Jeg savner info om hvordan jeg giver mig selv 9999 i
> alle grupper, og ikke skal definere det for hver gruppe,

Du kan åbne filen Score.ini og indsætte følgende 3 linier:

[.]
Score: 9999
From: kkgnsdlkng@hotmail.com

([.] betyder alle grupper).

> og så vil jeg have et lille billede i min header! Kan jeg ikke få
> den til at huske X-No-Archive?

Åben Groups.ini og indsæt følgende:

[.]
CustomHeadersCount=5
CustomHeader1=*X-No-Archive: yes
CustomHeader2=*X-Face: indsæt-tegn-som-danner-xfjæset-her.
CustomHeader3=*MIME-Version: 1.0
CustomHeader4=*Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-1
CustomHeader5=*Content-Transfer-Encoding: 8bit

Med CustomHeader 3, 4 og 5 får du klaret:
<news:Xns93DA8F21C8C22.thomas@madsen.tdcadsl.dk>.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Jane (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Jane


Dato : 17-08-03 15:11

Thomas Madsen skrev:
> Du kan åbne filen Score.ini og indsætte følgende 3 linier:

Super det skal jeg til at lege med.

> Åben Groups.ini og indsæt følgende:

Satte det ind ligesom screenshottet på
http://www.student.dtu.dk/~s991520/xnews/opsaetning.html
istedet, nu jeg alligevel skulle rode der.

Takker for hjælpen.
Nu skal jeg bare bestemme mig for et billede jeg vil
bruge. Det kan i nok ikke hjælpe med.

Jane

Christian Bohr-Halli~ (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 17-08-03 14:01

Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com> posting:

>Findes der ikke en dansk side som lige kan forklare lidt om
>Xnews?

Er xnews ikke død?

http://www.student.dtu.dk/~s991520/xnews/

Da Xnews ikke er egnet til at blive anvendt andet end i
engelsktalende lande, skal du især huske at se under "compose" på
http://www.student.dtu.dk/~s991520/xnews/opsaetning.html

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.
--Unknown

Thomas Madsen (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 17-08-03 14:07

Christian Bohr-Halling skrev:

> http://www.student.dtu.dk/~s991520/xnews/

Nå, det fungerede åbenbart, men med et s i stedet for et c.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Rudi Stegen (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 17-08-03 22:33

Hej Thomas Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

>> http://www.student.dtu.dk/~s991520/xnews/
>
> Nå, det fungerede åbenbart, men med et s i stedet for et c.

Ohoo, det var dér, forskellen lå. Tak

--
Hygge fra Århus - Rudi
Ovis URL rettet
<http://stegen.dk/pclinks1.htm#xnews>

Christian Bohr-Halli~ (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 18-08-03 12:08

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> posting:

>>> http://www.student.dtu.dk/~s991520/xnews/
>> Nå, det fungerede åbenbart, men med et s i stedet for et c.
>Ohoo, det var dér, forskellen lå. Tak

Og jeg troede, jeg ikke kunne se uden briller

http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/blinde-mennesker-i-d.e.i.s.m.gif

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.
--Unknown

Rudi Stegen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 18-08-03 14:05

Hej Christian Bohr-Halling, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/blinde-mennesker-i-d.e.i.s.m.gif

Ret smart af Opera. MSIE viser blot den sædvanlige <http://hmm.dk/>

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Morten Bjergstrøm (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 17-08-03 16:01

Christian Bohr-Halling <nospam@direkte.org> skrev:

>> Findes der ikke en dansk side som lige kan forklare lidt om
>> Xnews?
>
> Er xnews ikke død?

Næh. Hvorfor tror du det? Er det fordi det ikke udvikles så intenst
længere?

--
Morten http://miljokemi.dk

Christian Bohr-Halli~ (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 17-08-03 17:00

"Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> posting:

>> Er xnews ikke død?
>Næh. Hvorfor tror du det?
>Er det fordi det ikke udvikles så intenst længere?

Mener en gang at have læst noget om, at manden bag ikke ville
frigive kildekoden pga., den var noget rod, da det jo egt. kun var
hans hobbyprojekt, og han ikke havde så meget tid til at lave mere
på den som fx at gøre den anvendelig til non-ASCII.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life.
--Unknown

Jesper Harder (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Jesper Harder


Dato : 20-08-03 23:19

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> writes:

> '=?ISO-8859-15?Q?Hvorfor_skal_det_v=E6re_s=E5_sv=E6rt??_-_V?==?ISO-
> 8859-15?Q?alg_af_bundkort?=' i emnelinien i Xnews, men i OE bliver
> det oversat rigtigt.
>
> Jeg tror dog på at det er afsenderens newsklient der har en eller
> anden defekt.

Ja, det er det. Ovenstående emnelinje er ugyldig.

Thomas Madsen (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 20-08-03 23:26

Jesper Harder skrev:

> Ovenstående emnelinje er ugyldig.

Underligt egentlig at OE fatter den, men det hører jo til i en anden
gruppe. :)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Thomas Madsen (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 20-08-03 20:35

Thomas Madsen skrev:

> Hmm, det må være MorVer der holder min røv i vandskorpen så, for
> jeg har flueben i dem begge.

Men det sker også at jeg ramler på indlæg hvor det går totalt i kage
<news:MPG.19adb0c7554504e7989684@news.arrownet.dk>. Det bliver til:
'=?ISO-8859-15?Q?Hvorfor_skal_det_v=E6re_s=E5_sv=E6rt??_-_V?==?ISO-
8859-15?Q?alg_af_bundkort?=' i emnelinien i Xnews, men i OE bliver
det oversat rigtigt.

Jeg tror dog på at det er afsenderens newsklient der har en eller
anden defekt.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Thomas Madsen (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 17-08-03 22:40

Rudi Stegen skrev:

> Ohoo, det var dér, forskellen lå.

Men for hulen hvor brugte jeg lang tid på at stirre på henholdsvis
Christians link og det jeg sendte, uden at kunne se nogen forskel
på dem overhovedet. De siger jo godt nok også at det er øjnene som
man først bliver blind på.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Rudi Stegen (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 17-08-03 23:24

Hej Thomas Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Men for hulen hvor brugte jeg lang tid på at stirre på henholdsvis
> Christians link og det jeg sendte, uden at kunne se nogen forskel
> på dem overhovedet.

Du er ikke alene. Jeg klippeklistrede dem begge ind i NotePad lige
under hinanden og kunne ikke se forskellen, uanset den var der.

Mit gæt er, at sekvensen "~s991520" (og selvfølgelig også den
oprindelige "~c991520") ikke giver mening - dvs. fx ikke danner noget
ord/navn/etc. - hvorfor man ikke _læser_ det som sådan, men skal
sammenligne tegn for tegn.

Stod der fx hhv. MortenOvi og NortenOvi ville man umiddelbart se
forskellen.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Thomas Madsen (17-08-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 17-08-03 23:57

Rudi Stegen skrev:

> Jeg klippeklistrede dem begge ind i NotePad lige
> under hinanden og kunne ikke se forskellen, uanset den var der.

Jeg nåede næsten lige så langt. Havde klippet, men opdagede så
forskellen da jeg skulle til at klistre. :)

> Mit gæt er, at sekvensen "~s991520" (og selvfølgelig også den
> oprindelige "~c991520") ikke giver mening - dvs. fx ikke danner
> noget ord/navn/etc. - hvorfor man ikke _læser_ det som sådan, men
> skal sammenligne tegn for tegn.

Det er nok sådan noget der er sket ja.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Morten Bjergstrøm (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 18-08-03 11:32

Christian Bohr-Halling <nospam@direkte.org> skrev:

>>> Er xnews ikke død?
>> Næh. Hvorfor tror du det?
>> Er det fordi det ikke udvikles så intenst længere?
>
> Mener en gang at have læst noget om, at manden bag ikke ville
> frigive kildekoden pga., den var noget rod,

Rigtigt.


> da det jo egt. kun var
> hans hobbyprojekt, og han ikke havde så meget tid til at lave mere
> på den som fx at gøre den anvendelig til non-ASCII.

Også rigtigt. Det sidste er der dog råd for ved hjælp af KorrNews og
MorVer.

--
Morten http://miljokemi.dk

Henrik K Hansen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 18-08-03 21:25

Morten Bjergstrøm, du skrev:

>> 127.0.0.1 er ikke særligt unikt
>
> Sådan her?

Smukt, så mangler du kun Header || Always, Local with timezone.

--
Henrik
No script, no fun.

Rudi Stegen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 18-08-03 21:48

Hej Henrik K Hansen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Smukt, så mangler du kun Header || Always, Local with timezone.

Xnews.ini, [Compose]-sektionen:

GenerateDateHeader=1

Lader serveren om at smække datoen på.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Henrik K Hansen (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 19-08-03 21:30

Morten Bjergstrøm, du skrev:

> Det er jo det det netop ikke gør.

Når et indlæg kun har en GMT date header, så er det da klart at den
ene header viser GMT tiden og den anden viser GMT + 2 timer.

Hvis indlægget havde en date header der viste hvornår det var sendt
i forhold til GMT, så ville f.eks den ene vise at det var sendt
klokken 11 lokal tid og klokken 20 vores tid.

Henrik K Hansen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 18-08-03 21:48

Carl Drud, du skrev:

> Den har altid undret mig, den option. Sætter nyhedsserveren ikke den
> korrekte tid.

Den sætter en GMT tid og GMT er obsolete, jeg gider ikke lige finde
RFC frem.

> Min står med optionen "never".

OE sætter den korrekt, har du ikke en *.bak i din Hamster udbakke.

--
Henrik
AAAAA american association against acronym abuse

Henrik K Hansen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 18-08-03 21:50

Rudi Stegen, du skrev:

> Lader serveren om at smække datoen på.

Nå ok, så er det da ikke alle servere der sætter en GMT tid.

--
Henrik
Min KorrNews indkommende news def
http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/min_Incoming_NNTP_def.txt

Rudi Stegen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 18-08-03 22:02

Hej Henrik K Hansen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Nå ok, så er det da ikke alle servere der sætter en GMT tid.

Nej, de danske servere, jeg har prøvet, sætter lokal tid som dato.
(Forudsat man beder serveren om at sætte datoen, selvfølgelig).

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Henrik K Hansen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 18-08-03 22:12

Rudi Stegen, du skrev:

> Nej, de danske servere, jeg har prøvet, sætter lokal tid som dato.

Jeg sendte, hentede og slettede på TDC serveren, og der var det GMT
tid.

Henrik K Hansen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 18-08-03 22:26

Morten Bjergstrøm, du skrev:

> Jeg kan dog ikke se, at det skulle være et problem, at der sættes en
> GMT tid, da ens newsreader (bør) vise den korrekte lokale tid uanset
> hvad.

I Dialog kommer det an på hvor man kigger, prøv at se det store grå
felt.

http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/before.png
http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/after.png

OBS bliv ikke forvirret over Yes ved Organisation, der er ikke så meget
plads, så jeg har de her 4 headere i den linie.

Organization,X-Sig-Slettet,X-No-Archive,X-Info

--
Henrik
No script, no fun.

Morten Bjergstrøm (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 19-08-03 08:04

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> skrev:

>> Jeg kan dog ikke se, at det skulle være et problem, at der sættes
>> en GMT tid, da ens newsreader (bør) vise den korrekte lokale tid
>> uanset hvad.
>
> I Dialog kommer det an på hvor man kigger, prøv at se det store
> grå felt.
>
> http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/before.png
> http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/after.png

Programfejl i andres newsreadere er der ingen grund til at tage hensyn
til.

Den diskussion har i øvrigt også kørt i dk.admin.*

--
Morten http://miljokemi.dk

Henrik K Hansen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 18-08-03 22:37

Thomas Madsen, du skrev:

> <news:Xns93DBED71430D4.thomas@madsen.tdcadsl.dk>.
> Det eneste jeg har gjort er GenerateDateHeader=1 i Xnews.ini.

Du må ha et eller andet i KorrNews eller Morver der gør det.

news:888c8740d1c4daf189f36db7b0bd1ecb@hkh.dyndns.dk

--
Henrik
No script, no fun.

Henrik K Hansen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 18-08-03 23:55

Thomas Madsen, du skrev:

> Hmm. Sært. Det her er sendt direkte til news.tele.dk.
> <news:Xns93DBF1FCCC16E.thomas@madsen.tdcadsl.dk>.

Et nyt Madsen mysterium

--
Henrik
Lidt Hamster guf.
http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Hamstersiden.html

Henrik K Hansen (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 19-08-03 09:27

Carl Drud, du skrev:

> Kunne man evt. ikke bruge optionen "Header Date" i KorrNews til
> indkommende news?

Der går koks i det.

--
Henrik
Best Viewed With Any Newsreader.

Henrik K Hansen (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 19-08-03 11:28

Rudi Stegen, du skrev:

> GenerateDateHeader=1
>
> Lader serveren om at smække datoen på.

Ikke ifølge de test jeg lige har lavet.

Rudi Stegen (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 19-08-03 11:52

Hej Henrik K Hansen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

>> GenerateDateHeader=1
>>
>> Lader serveren om at smække datoen på.
>
> Ikke ifølge de test jeg lige har lavet.

Det var underligt... Jeg poster denne her med Sunsite i stedet for en
af Tiscalis, og ovenstående er det eneste, jeg har ændret (mht. tid,
forstås). Jeg har som bekendt heller ikke noget morver, korrnews,
hamser eller noget som helst andet mellem Xnews og Windows på maskinen.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Henrik K Hansen (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 19-08-03 11:30

Thomas Madsen, du skrev:

> Hmm. Sært. Det her er sendt direkte til news.tele.dk.
> <news:Xns93DBF1FCCC16E.thomas@madsen.tdcadsl.dk>.

Nu har jeg kigget lidt i hjælpefilen, Xnews tager tiden fra Windows,
hvis det kikser af en eller anden grund, kan man sætte en

[Misc]
TZ=+0200

--
Henrik
[Non-text portions of this message have been removed]

Rudi Stegen (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 19-08-03 11:59

Hej Henrik K Hansen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Nu har jeg kigget lidt i hjælpefilen, Xnews tager tiden fra Windows,
> hvis det kikser af en eller anden grund, kan man sætte en
>
> [Misc]
> TZ=+0200

Hjælper det dig?

Jeg er nysgerrig, fordi jeg fint kender den, men jeg har aldrig fået
noget postiv bekræftelse på, at den skulle ændre det. (Her går det
selvfølgelig helt i fisk, hvis jeg anvender den, da jeg ikke har
oplevet probelmet).

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Henrik K Hansen (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 19-08-03 12:10

Rudi Stegen, du skrev:

>> [Misc]
>> TZ=+0200
>
> Hjælper det dig?

Ja jeg prøvede at sætte den til +0300 for at se om den slog til.

Et indlæg uden
GenerateDateHeader

Gav ingen Date header
heller ikke med Misc

Et indlæg med
GenerateDateHeader=1
gav en Date header med +0200

Et indlæg med
GenerateDateHeader=1
og Misc +0300
gav en Date header med +0300

--
Henrik
Best Viewed With Any Newsreader.

Rudi Stegen (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 20-08-03 20:03

Hej Henrik K Hansen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

[TZ]

> Et indlæg med
> GenerateDateHeader=1
> gav en Date header med +0200

Jamen så er det da ligesom Madsen og mig (plus andre).

> Et indlæg med
> GenerateDateHeader=1
> og Misc +0300
> gav en Date header med +0300

Jeg prøvede lige at rode i det dobbeltnoget med min. Den reagerer også
sådan. Formentlig sætter TZ-dimsen GenerateDateHeader ud af kraft (?)

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Henrik K Hansen (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 19-08-03 21:46

Carl Drud, du skrev:

> Jamen jeg er sandelig også glad for min. Så glad at jeg endnu efter to
> forsøg med Dialog er faldet tilbage til den.

Sådan.
<news:Xns93DCB3471EEFBwhhvans@62.253.162.115>

--
Henrik
No script, no fun.

Henrik K Hansen (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 19-08-03 22:48

Carl Drud, du skrev:

> 54% siger ja til =?us-ascii?Q?=3F?=
>
> Det undrer mig lidt. Er det KorrNews der ikke kan finde ud hvilket
> tegnsæt den skal bruge?

Jeg ved lidt om meget og meget om lidt, men der må jeg melde pas.

--
Henrik
Min KorrNews indkommende news def
http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/min_Incoming_NNTP_def.txt

Henrik K Hansen (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 20-08-03 08:59

Carl Drud, du skrev:

> Hentet gennem Hamster ved hjælp af KorrNews er de med ASCII i headeren.
> Jeg har en teori om at det måske skyldes at jeg kører indgående news
> gennem KorrNews.

Ingen ASCII header her, har du flueben ved Charset
Use automaticly the .... Og i Header | Optimized ISO encoding, så
fjern dem.

--
Henrik
Data du har hjelmen.

Jens Gyldenkærne Cla~ (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 18-08-03 11:43

Christian Bohr-Halling skrev:

>>> Er xnews ikke død?

> Mener en gang at have læst noget om, at manden bag ikke ville
> frigive kildekoden pga., den var noget rod,


Det er også - så vidt jeg husker - korrekt.


> da det jo egt. kun var hans hobbyprojekt, og han ikke havde så
> meget tid til at lave mere på den

Der er i løbet af sommeren kommet endnu en mindre opdatering af
testudgaven (6.07.17) - men udviklingen går meget langsomt. Der er
ikke frigivet en færdig version i over et år (jeg mener at Luu Tran
lavede en pseudoopdatering til den nuværende færdige version -
5.04.25 - da Xnews flyttede server i april 2002).


> som fx at gøre den anvendelig til non-ASCII.

Med tilføjelsesprogrammet morver/korrnews bliver Xnews i stand til
at håndtere flere tegnsæt udmærket. Træerne vokser ikke ind i
himmelen - lokalt kan Xnews stadig kun vise indlæg i
windowstegnsættet - men til almindelige indlæg (uden specielle utf-
tegn) går det helt fint.

Personligt er jeg meget glad for Xnews. Det har de fleste af de
funktioner jeg har brug for, og når genvejstasterne først er lært,
er det meget hurtigt at benytte. Alligevel er det ikke et program
jeg vil anbefale til nye brugere. Det tyder ikke på at der bliver
udviklet seriøst på det længere, og der er andre programmer der i
dag kan tilbyde mange af de samme goder fra Xnews samtidig med at
de er født med en ordentlig håndtering af tegnsæt. Jeg har i flere
omgange kigget på Dialog der ser rigtig godt ud, men er alligevel
faldet tilbage på Xnews fordi det er der mine fingre arbejder
hurtigst.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Greenwich nedrig gang: Ny Delhi (GMT +5.5), Badutspring By (GMT
+2), Ny York (GMT 5), Høns (GMT 6), Los Engel (GMT 8)
(Fra <http://www.paris-tours-guides.com/index_danish.shtml>)

Morten Bjergstrøm (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 18-08-03 14:37

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> skrev:

>> Også rigtigt. Det sidste er der dog råd for ved hjælp af KorrNews og
>> MorVer.
>
> Kan Xnews ikke nøjes med at sætte det til venstre for dit @ i
> message-id, og så lade newsserveren klare det til højre for @, for
> 127.0.0.1 er ikke særligt unikt, ellers kan KorrNews.

Sådan her?

--
Morten http://miljokemi.dk

Thomas Madsen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 18-08-03 14:45

Rudi Stegen skrev:

> Ret smart af Opera.

Ja egentlig. Man sidder jo nærmest og bliver misundelig.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Jens Gyldenkærne Cla~ (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 18-08-03 14:55

Rudi Stegen skrev:

>> http://home12.inet.tele.dk/chrmax/temp/blinde-mennesker-i-d.e.
>> i.s.m.gif

> Ret smart af Opera. MSIE viser blot den sædvanlige
> <http://hmm.dk/>

Hm. Såvel IE som Mozilla viser det samme som Opera her.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Greenwich nedrig gang: Ny Delhi (GMT +5.5), Badutspring By (GMT
+2), Ny York (GMT 5), Høns (GMT 6), Los Engel (GMT 8)
(Fra <http://www.paris-tours-guides.com/index_danish.shtml>)

Thomas Madsen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 18-08-03 15:19

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Såvel IE som Mozilla viser det samme som Opera her.

Her giver det bare:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/ie/404.png>.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Knud Gert Ellentoft (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 18-08-03 15:41

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev :

>Her giver det bare:
><http://home18.inet.tele.dk/madsen/ie/404.png>.

Når selv
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/images/xnews.png
kan finde ud af det og IE 5.5 ligeledes, så virker det mærkeligt.

Har lige pt. ikke mulighed for at teste i IE 6.
--
Knud

Lars Stokholm (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Lars Stokholm


Dato : 18-08-03 16:21

In dk.edb.internet.software.mail+news, Knud Gert Ellentoft wrote:

>Har lige pt. ikke mulighed for at teste i IE 6.

Men det har jeg, og der får jeg det samme.

--
Lars Stokholm

Tell me what you're letting in, say what we're gonna let in.
We let the weirdness in. - Kate Bush (Leave It Open)

Morten Bjergstrøm (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 18-08-03 15:47

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev:

>> Her giver det bare:
>> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/ie/404.png>.
>
> Når selv
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/images/xnews.png
> kan finde ud af det og IE 5.5 ligeledes, så virker det mærkeligt.
>
> Har lige pt. ikke mulighed for at teste i IE 6.

Man får en fejl 404.

--
Morten http://miljokemi.dk

Rudi Stegen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 18-08-03 16:02

Hej Morten Bjergstrøm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

>>> Her giver det bare:
>>> <http://home18.inet.tele.dk/madsen/ie/404.png>.
>>
>> Når selv
>> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/images/xnews.png
>> kan finde ud af det og IE 5.5 ligeledes, så virker det mærkeligt.
>>
>> Har lige pt. ikke mulighed for at teste i IE 6.
>
> Man får en fejl 404.

Jeg får også blot det samme som dig og Madsen (MSIE 5.5). Jeg prøvede
lige igen, da det jo kunne hænde, at serveren nu leverede det
ekstraoplysende svar. Men nej.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Morten Bjergstrøm (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 18-08-03 22:15

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> skrev:

>>> 127.0.0.1 er ikke særligt unikt
>>
>> Sådan her?
>
> Smukt, så mangler du kun Header || Always, Local with timezone.

Det må jo så være således.

Jeg kan dog ikke se, at det skulle være et problem, at der sættes en
GMT tid, da ens newsreader (bør) vise den korrekte lokale tid uanset
hvad. Tiden i dette indlæg regnes jo også alligevel ud fra GMT tiden i
og med de "+2" er i forhold til GMT.

--
Morten http://miljokemi.dk

Thomas Madsen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 18-08-03 22:23

Henrik K Hansen skrev:

> Jeg sendte, hentede og slettede på TDC serveren, og der var det GMT
> tid.

<news:Xns93DBED71430D4.thomas@madsen.tdcadsl.dk>.
Det eneste jeg har gjort er GenerateDateHeader=1 i Xnews.ini.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Thomas Madsen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 18-08-03 22:50

Henrik K Hansen skrev:

> Du må ha et eller andet i KorrNews eller Morver der gør det.

De har slet ikke blandet sig i det indlæg for det er sendt direkte
til Dtext fra Xnews. Jeg sender i øvrigt også nogle gange direkte
til msnews.microsoft.com med Xnews og der får jeg heller ikke GMT
i headeren.

> news:888c8740d1c4daf189f36db7b0bd1ecb@hkh.dyndns.dk

Hmm. Sært. Det her er sendt direkte til news.tele.dk.
<news:Xns93DBF1FCCC16E.thomas@madsen.tdcadsl.dk>.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Thomas Madsen (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 19-08-03 12:35

Henrik K Hansen skrev:

> Et nyt Madsen mysterium

Det er i så fald ikke første gang at Xnews opfører sig sært, men
lige den indstilling har altid opført sig eksemplarisk her.

<news:Xns93DC88F48E3E7.thomas@madsen.tdcadsl.dk> er sendt direkte
til Dtext med GenerateDateHeader stillet til 0.

<news:Xns93DC8916BD212.thomas@madsen.tdcadsl.dk> er sendt direkte
til news.cis.dfn.de med GenerateDateHeader stillet til 0. Når jeg
ændrer det til 1 så ændrer det sig til +02:00(*) i stedet for GMT.

(*) Eller 01:00 afhængig af årstiden forstås.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Thomas Madsen (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 20-08-03 02:18

Carl Drud skrev:

> 54% siger ja til =?us-ascii?Q?=3F?=
>
> Det undrer mig lidt. Er det KorrNews der ikke kan finde ud hvilket
> tegnsæt den skal bruge?

Ikke fordi at jeg ved nøjagtig hvad der går galt, men det er sjovt at
kigge sådan en tråd og se hvor meget det kan gå i kage når newsreaderen
enten ikke fortæller hvilket tegnsæt headeren er kodet med, eller koder
den forkert. Er det et specielt indlæg i tråden du har bøvl med, eller
er det dem alle?

Sker det også med dette indlæg:
<news:Xns93DD21765B978.thomas@madsen.tdcadsl.dk> ?

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Thomas Madsen (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Madsen


Dato : 20-08-03 11:38

Henrik K Hansen skrev:

> har du flueben ved Charset Use automaticly the .... Og i Header |
> Optimized ISO encoding, så fjern dem.

Hmm, det må være MorVer der holder min røv i vandskorpen så, for
jeg har flueben i dem begge.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Henrik K Hansen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 18-08-03 11:55

Morten Bjergstrøm, du skrev:

> Også rigtigt. Det sidste er der dog råd for ved hjælp af KorrNews og
> MorVer.

Kan Xnews ikke nøjes med at sætte det til venstre for dit @ i
message-id, og så lade newsserveren klare det til højre for @, for
127.0.0.1 er ikke særligt unikt, ellers kan KorrNews.

--
Henrik
Data du har hjelmen.

Rudi Stegen (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 18-08-03 14:02

Hej Henrik K Hansen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Kan Xnews ikke nøjes med at sætte det til venstre for dit @ i
> message-id, og så lade newsserveren klare det til højre for @, for
> 127.0.0.1 er ikke særligt unikt, ellers kan KorrNews.

Xnews.ini, [Compose]-sektionen:

FQDN=%rhost

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Henrik K Hansen (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 19-08-03 09:24

Morten Bjergstrøm, du skrev:

> Programfejl i andres newsreadere er der ingen grund til at tage hensyn
> til.

Jeg kan nu ikke se at det er en fejl, den ene viser hvad klokken var
her da indlægget blev sendt, den anden viser hvad klokken var lokalt
da indlægget blev sendt.

--
Henrik
Min KorrNews indkommende news def
http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/min_Incoming_NNTP_def.txt

Morten Bjergstrøm (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 19-08-03 12:35

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> skrev:

>> Programfejl i andres newsreadere er der ingen grund til at tage
>> hensyn til.
>
> Jeg kan nu ikke se at det er en fejl, den ene viser hvad klokken
> var her da indlægget blev sendt, den anden viser hvad klokken var
> lokalt da indlægget blev sendt.

Det er jo det det netop ikke gør.

--
Morten http://miljokemi.dk

Carl Drud (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 18-08-03 15:07

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> wrote:

>> Ret smart af Opera. MSIE viser blot den sædvanlige
>> <http://hmm.dk/>
>
> Hm. Såvel IE som Mozilla viser det samme som Opera her.

Det gør den også her.

--
A. No.
Q. Does top-posting make sense?

Carl Drud (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 18-08-03 15:49

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

>> Har lige pt. ikke mulighed for at teste i IE 6.
>
> Man får en fejl 404.

Ikke her. Der virker det fint.

--
A. No.
Q. Does top-posting make sense?

Carl Drud (18-08-2003)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 18-08-03 21:32

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote:

> Smukt, så mangler du kun Header || Always, Local with timezone.

Den har altid undret mig, den option. Sætter nyhedsserveren ikke den
korrekte tid. Min står med optionen "never".

--
A. No.
Q. Does top-posting make sense?

Carl Drud (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 19-08-03 08:56

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote:

>> Min står med optionen "never".
>
> OE sætter den korrekt, har du ikke en *.bak i din Hamster udbakke.

Nå der var da for en gangs skyld noget OE kan gøre rigtigt.

--
A. No.
Q. Does top-posting make sense?

Rudi Stegen (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 19-08-03 12:01

Hej Carl Drud, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Nå der var da for en gangs skyld noget OE kan gøre rigtigt.

Der er faktisk rigtig mange ting (seriøst).

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Carl Drud (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 19-08-03 09:11

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote:

> I Dialog kommer det an på hvor man kigger, prøv at se det store grå
> felt.
>
> http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/before.png
> http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/after.png

Kunne man evt. ikke bruge optionen "Header Date" i KorrNews til
indkommende news?

--
A. No.
Q. Does top-posting make sense?

Carl Drud (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 19-08-03 12:47

Rudi Stegen <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

>> Nå der var da for en gangs skyld noget OE kan gøre rigtigt.
>
> Der er faktisk rigtig mange ting (seriøst).

Jamen jeg er sandelig også glad for min. Så glad at jeg endnu efter to
forsøg med Dialog er faldet tilbage til den.

Men det skal også siges at der efterhånden blevet lappet en del på den
( div. hjælpeværktøjer. Man kunne dog godt ønske sig bedre filtrerings
muligheder.

--
A. No.
Q. Does top-posting make sense?

Carl Drud (19-08-2003)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 19-08-03 22:14

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote:

> Sådan.
> <news:Xns93DCB3471EEFBwhhvans@62.253.162.115>

Det kan ikke formuleres bedre.

En anden ting. Jeg havde forleden et indlæg i OE kodet med iso-8859-15
indeholdende Eurotegn. Det var der ingen problemer med, men headeren så
således ud:

54% siger ja til =?us-ascii?Q?=3F?=

Det undrer mig lidt. Er det KorrNews der ikke kan finde ud hvilket
tegnsæt den skal bruge?

--
A. No.
Q. Does top-posting make sense?

Carl Drud (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 20-08-03 08:36

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Ikke fordi at jeg ved nøjagtig hvad der går galt, men det er sjovt at
> kigge sådan en tråd og se hvor meget det kan gå i kage når
> newsreaderen enten ikke fortæller hvilket tegnsæt headeren er kodet
> med, eller koder den forkert. Er det et specielt indlæg i tråden du
> har bøvl med, eller er det dem alle?

Jeg har prøvet at hente dit test indlæg med Dialog direkte fra serveren,
der er der ingen problemer. Der ser det sådan ud:

54 % siger ja til =?ISO-8859-15?Q?=A4?=

Hentet gennem Hamster ved hjælp af KorrNews er de med ASCII i headeren.
Jeg har en teori om at det måske skyldes at jeg kører indgående news
gennem KorrNews. Der står default Character set til Header til
"us-ascii, iso8859-1 osv." Når subject starter med et tal, ved den ikke
rigtig hvad det er og snupper is-ascii fordi den står først.

Indlæg sendt med direkte med Dialog:
news:ri72ol5n165$.1fwyi76wxz1fi.dlg@40tude.net


Svar på ovenstående med OE/KorrNews:
news:bhv7pp$3gscn$1@ID-74459.news.uni-berlin.de


Headeren i Dialog indlægget ser sådan ud i OE/KorrNews:
54% Siger ja til =?us-ascii?Q?=3F?=

svaret med gennem OE/KorrNews ser den sådan ud:
Re: 54% Siger ja til ?

Men teksten i body'en er kodet rigtig og viser euro tegnene korrekt. Jeg
lever med det.

--
A. No.
Q. Does top-posting make sense?

Morten Bjergstrøm (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Morten Bjergstrøm


Dato : 20-08-03 08:57

"Carl Drud" <carl.drud@myrealbox.com> skrev:

> Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:
>
>> Ikke fordi at jeg ved nøjagtig hvad der går galt, men det er
>> sjovt at kigge sådan en tråd og se hvor meget det kan gå i kage
>> når newsreaderen enten ikke fortæller hvilket tegnsæt headeren er
>> kodet med, eller koder den forkert. Er det et specielt indlæg i
>> tråden du har bøvl med, eller er det dem alle?
>
> Jeg har prøvet at hente dit test indlæg med Dialog direkte fra
> serveren, der er der ingen problemer. Der ser det sådan ud:
>
> 54 % siger ja til =?ISO-8859-15?Q?=A4?=
>
> Hentet gennem Hamster ved hjælp af KorrNews er de med ASCII i
> headeren. Jeg har en teori om at det måske skyldes at jeg kører
> indgående news gennem KorrNews. Der står default Character set til
> Header til "us-ascii, iso8859-1 osv." Når subject starter med et
> tal, ved den ikke rigtig hvad det er og snupper is-ascii fordi den
> står først.

Her ser det fint ud med Xnews i den oprindelige tråd i dk.politik:
http://miljokemi.dk/news/Xnews-Euro.png

Første gang indlægget hentes ser man *iso* i subjekt men næste gang man
vender tilbage til gruppen vises subjekt korrekt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Carl Drud (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 20-08-03 09:22

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote:

> Ingen ASCII header her, har du flueben ved Charset
> Use automaticly the .... Og i Header | Optimized ISO encoding, så
> fjern dem.

Heh, det var lige det der skulle til. Nu viser OE den med ¤ i emne line
og kalder man alle headere frem ser det sådan ud:

=?iso-8859-15?Q?54%_Siger_ja_til_=A4?=

Skal jeg fjerne makeringen ved udgående news også?

--
A. No.
Q. Does top-posting make sense?

Carl Drud (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 20-08-03 09:24

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> Første gang indlægget hentes ser man *iso* i subjekt men næste gang
> man vender tilbage til gruppen vises subjekt korrekt.

Løsningen var som du kan se, at fjerne makeringen i "Optimize ISO
encoding of headers" i KN. Nu vises der også et korrekt eurotegn i
emneline her.

--
A. No.
Q. Does top-posting make sense?

Henrik K Hansen (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 20-08-03 09:30

Carl Drud, du skrev:

> Skal jeg fjerne makeringen ved udgående news også?

Ja.

--
Henrik
Best Viewed With Any Newsreader.

Carl Drud (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Carl Drud


Dato : 20-08-03 09:40

Henrik K Hansen <henrik-k-hansen@adresse.invalid> wrote:

>> Skal jeg fjerne makeringen ved udgående news også?
>
> Ja.

Ak ja, her gik jeg og troede at det *netop* skulle hjælpe på kodningen
af headerne.

P.S. Der kan du bare se, det endte alligevel med at det var dig der
løste problemet.

--
A. No.
Q. Does top-posting make sense?

Henrik K Hansen (20-08-2003)
Kommentar
Fra : Henrik K Hansen


Dato : 20-08-03 10:11

Carl Drud, du skrev:

> Ak ja, her gik jeg og troede at det *netop* skulle hjælpe på kodningen
> af headerne.

Et er teori noget andet er praksis.

> P.S. Der kan du bare se, det endte alligevel med at det var dig der
> løste problemet.

Ja jeg gættede rigtigt

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408881
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste