Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Canon CanoScan 5000F
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 15-08-03 14:34

Hej Gruppe.

Jeg staar overfor at skulle koebe en filmscanner, og saa ovenstaaende
scanner, som baade er flatbed og dias/negativscanner i en. Men mit
spoergsmaal er saa, om den er vaerd at koebe.

Det er en 48 bit scanner med en oploesning paa 2400×4800 dpi (2400 dpi
er det vel i princippet). Alternativet for mig, er at koebe en Minolta
Scan Dual III (tror den hedder det), men den koster saa to gange saa
meget i Tyskland, men har til gengaeld en hoejere oploesning. Den skal
primaert bruges til at skanne negativer og positiver paa. Hvad vil
Jeres raad vaere.

MVH

Thomas Pedersen

PS. Beklager, jeg anvender den gamle maade at skrive paa, men
tastaturet her, virker ikke korrekt.

Fra : Carsten Kolind

Dato : 15-08-03 14:58

Hej Thomas

Jeg har en Canon 5000F og vil anbefale dig at købe en rigtig filmscanner.

Hilsen Carsten

"Thomas Pedersen (slet 2LH80)" <sass@2LH80mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:10609545430.0765320955986049@dtext.news.tele.dk...

Fra : Henning

Dato : 15-08-03 19:26

"Carsten Kolind" <camok@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Thomas
>
> Jeg har en Canon 5000F og vil anbefale dig at købe en rigtig filmscanner.

Med hvilken begrundelse? Jeg har selv en 5000F som jeg mener giver gode
scans til prisen (små 1400).

mvh Henning

Fra : Peter_Gimm

Dato : 16-08-03 14:22

> Med hvilken begrundelse? Jeg har selv en 5000F som jeg mener giver
gode
> scans til prisen (små 1400).

Helt enig med Carsten. Densiteten er mildest taget elendig... Men man
kan selvfølgelig heller ikke forvente andet til en scanner i det
prisleje.

Hos Midtdata kan man få en rimelig negativ/dias (film) scanner til
2.300,- Men om du vil ofre de ekstra 1.000,- spir er selvfølgelig en
anden sag !

http://www.kandu.dk/

Fra : JH

Dato : 16-08-03 09:40

Thomas Pedersen (slet 2LH80) wrote:
> [...]
> meget i Tyskland, men har til gengaeld en hoejere oploesning. Den skal
> primaert bruges til at skanne negativer og positiver paa. Hvad vil

Har selv denne scanner og er meget tilfreds med den,
både hvad angår dias/negativscanning og alm. scanning.
Men hvis du primært skal bruge den som dias/negativscanner,
ville jeg hellere købe en rigtig filmscanner.

JH

Fra : Michael Schrøder

Dato : 18-08-03 07:10

"JH" <JH@no.spam> wrote in message

> Har selv denne scanner og er meget tilfreds med den,
> både hvad angår dias/negativscanning og alm. scanning.
> Men hvis du primært skal bruge den som dias/negativscanner,
> ville jeg hellere købe en rigtig filmscanner.

Jeg har købt 8000F, men min printer driller så nu skal der købes en ny...

Har I et bud på en printer der passer godt til scanneren, og som er god til
fotos ?

mvh Michael