Forslag til tilbehør til grilspyd?
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-08-03 14:09

Hej!

Jeg skal have lavet noget grillmad og havde tænkt på grillspyd m. okse- og
svinekød, cocktail pølser i svøb, små løg osv. osv.

Men hvad med tilbehør?

Flütes
Kartoffelsalat (nogen der har en GOD opskrift?)
Alm. salat
?
?
?

Flere forslag?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner "

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 15-08-03 15:28

Hej Kim

"Kim Voss Schrader" <teknik_kim@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Men hvad med tilbehør?

Jeg fik for ikke så længe siden en opskrift herinde på nogen hvidløgs
marinered små kartofler, som man kunne komme på grillspydene, og mums hvor
de smagte godt. prøv dem, de er bare gode.

>Små kartofter. Skrubber dem og koger dem _næsten_ møre. Jeg piller dem
ikke, da jeg synes >de er lækrest med skræl, men det er jo en smagssag.
>Så blander jeg en marinade af noget (oliven)olie, presset hvidløg (2-10 fed
afhængig af >mængden af kartofler), salt, peber og evt. noget græsk
blandingskrydderi (passer rigtig godt til >lam og aubergine) og hælder det i
en frysepose sammen med kartoflerne.
>Det får så lov at ligge og hygge sig i køleskabet et par timer (eller gerne
hele dagen) - husk at >vende posen af og til - og så bliver de sat på
grillspyd sammen med de andre ting. Nemt og >lækkert!
>De kan selvfølgelig også laves i ovnen - bare smid dem på en bageplade
(hæld den >overskydende marinade fra først) og giv dem ca. 20 min. v. 200*
(så vidt jeg husker).

Tak til Line for denne dejlige opskrift, kan bare blive ved med at rose dem
til skyerne

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : Kasper

Dato : 16-08-03 17:33

Hey

jeg plejer at lave nogle kartofler på denne måde :

skrælle gamle kartofler (nye kartofler skrubbes)
hvis de er for store deles de
på et tykke sølvpapir
en klat smør på toppen
salt
jeg plejer at bruge barbecue også, men alt kan vel bruges
lukke sølvpapiret i toppen, så den er tæt
i kuglegrillen med dem ca. 15 min før kødet.. (kotelletter) ikke en steg...
så er de dejlige efter ca 30-35 min...

skal ikke forkoges og det er ret nemt at lave

hvis det ikke er en kuglegril bør de vel forkoges

--
Mvh Kasper

Tjek Elektronik Chatten på -> http://www.angelfire.com/alt/elektronik/

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-08-03 02:48

Hej!

Tak for foreslagene! Kaspers kom dog for sent til spisetid, men Bolettes nåede
grillen :)