Kartofler,pasta,ris o.s.v.
Fra : Ukendt

Dato : 14-08-03 19:27

Rent kost mæssigt, er det så noget man "skal have"? Får man ikke det som de
indenholder via en vitaminpille? (i forbindelse med slankekur. Men jeg
skriver her, da det er mere generelt jeg spørger)

--
peet_dk was here
Website: www.peet.dk

Fra : arc@na

Dato : 14-08-03 20:25

"peet_dk" <peet at peet dot denmark> wrote in

> Rent kost mæssigt, er det så noget man "skal have"? Får man ikke det
> som de indenholder via en vitaminpille? (i forbindelse med slankekur.
> Men jeg skriver her, da det er mere generelt jeg spørger)

Ja, det indeholder lange kulhydrater og kostfibre. Man kan ikke leve af
luft, vand og vitaminpiller.

Desuden er slankekure en dum idé - man tager normalt den tabte vægt på
igen, når kuren er overstået, og kommer sandsynligvis i underskud af
vigtige nutrienter. Det eneste holdbare er en permanent omlægning af kost-
og motionsvaner.

arc@na

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 14-08-03 21:49

"arc@na" <this.is@n.invalid.email.org> skrev i en meddelelse

> Ja, det indeholder lange kulhydrater og kostfibre. Man kan ikke leve af
> luft, vand og vitaminpiller.

Men man kan sagtens leve uden kartofler, ris og pasta *S*

Kartofler er først blevet dyrket i Danmark siden begyndelsen af 1700-tallet.
Jeg ved ikke, hvornår vi fik ris og pasta - mon ikke det er en hel del år
senere?

Hvad man får fra kartofler, ris og pasta, kan man sagtens få fra andre
fødevarer.

> [...]
> på igen, når kuren er overstået, og kommer sandsynligvis i underskud af
> vigtige nutrienter. Det eneste holdbare er en permanent omlægning af >

At tabe sig i vægt kaldes at være på slankekur *S*
Skægt, at mange har et behov for at kalde det noget andet.

Mvh. Lisbeth

Fra : arc@na

Dato : 15-08-03 21:13

"Lisbeth Jacobsen" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> wrote in

> Men man kan sagtens leve uden kartofler, ris og pasta *S*

Nå. Men man kan ikke leve uden kulhydrater. Her på egnen spiste vi brød,
før kartoflerne kom.

Var der ellers noget?

Og selv *S*... det er da altid noget, at du ikke skriver "knuzzer".

arc@na

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 16-08-03 08:43

> Nå. Men man kan ikke leve uden kulhydrater.

Hvilket jeg heller ikke skrev *S*
Jeg skrev blot, at man kan sagtens leve uden kartofler, ris og pasta.

Kartofler vil jeg nødigt undvære. Men man KAN altså godt.

Pasta regner jeg for at være kogt melklister.

Ris... størstedelen af de ris danskerne spiser er ernæringsmæssigt ikke
meget bevendt. Og for dem gælder også, at de kan smage godt - men de kan
altså snildt undværes.

> Og selv *S*... det er da altid noget, at du ikke skriver "knuzzer".

Yrghhhh

Mvh. Lisbeth

Fra : arc@na

Dato : 17-08-03 02:41

"Lisbeth Jacobsen" <jacobsenlisbeth@hotmail.com> wrote in news:3f3de5f0$2
$26587$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:

> Ris... størstedelen af de ris danskerne spiser er ernæringsmæssigt ikke
> meget bevendt. Og for dem gælder også, at de kan smage godt - men de kan
> altså snildt undværes.

Et ord:

Havregrød.

arc@na