driver til lacie cd-brænder
Fra : Thomas

Dato : 14-08-03 13:32

Jeg kan ikke få min gamle lacie cd-rom brænder til at virke med min
iMac 233 - OS 8.6). Den orginale driver er væk, og jeg kan ikke finde
en på lacies hjemmeside. Findes der ikke en universaldriver til den
slags ting. Der var engang noget der hed silverlining, eller sådan
noget, det gør der sikkert ikke mere, men findes der noget andet jeg
kan bruge.

Pft,
Thomas

Fra : Thomas

Dato : 14-08-03 19:22

rettelse: OS 9.2.2 (hvis det betyder noget)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-08-03 14:13

Hej Thomas

Thomas wrote:

> rettelse: OS 9.2.2 (hvis det betyder noget)

Nej, det betyder ikke noget her...

Jeg går ud fra, det er med SCSI tilslutning, når du skriver 'gammel brænder'.
Der er flere muligheder...
Hvis du bruger din brænder som alm. CD rom drev, så skal du have 'Toast CD Reader' eller evt.
SilverLining 2.2.2
BEMÆRK! det skal være ver. 2.2.2 - tidligere versioner kan ikke køre på G3, uden man risikerer at
firmwaren i ROM'en ødelægges.

LaCie lavede en 'universal' dirver - 'd2 Driver Extension, som er en del af deres 'Driver d2' pakke.
Den kan du få af mig, - den er gratis... den indeholder også SolverLining 2.2.2

En anden mulighed er Silverlining Pro 6.4.x, men det er et købeprodukt, som normalt medfølger div.
LaCie drev i en slags 'lite' version.

Endelig er der den mulighed, at det er pga. en konflikt mellem Apple CD/DVD Driver og evt. en 'Toast CD
Reader', så skal du blot fjerne Toast CD Reader og i Toast programmet skal du vælge brænderen som
'Prefered' til 'playback'.

Toast - kan være 'humlen'. Det er tilrådeligt at bruge Toast Deluxe 4.1.2/4.1.3 eller nyere (Titanium -
Toat 5). Jeg har nogle gange oplevet, at de ældre ver. af Toast ikke altid virker som de skal på OS
9.2.x. Toast 4.0.x kører ikke godt på OS 9.x

På Roxios hjemmeside er der et hav af opdateringer til både Toast 4.0 og 4.1, og man skal have den
nøjagtige version for at kunne opdatere korrekt.

mvh. Erik Richard

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-08-03 14:26

> Hej Thomas

> Nej, det betyder ikke noget her...

> Jeg går ud fra, det er med SCSI tilslutning, når du skriver 'gammel brænder'.

Der er ikke SCSI i iMac.

/preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-08-03 14:58

Thomas <heinesen@mail.dk> wrote:

> rettelse: OS 9.2.2 (hvis det betyder noget)

Øh, du skal da ikke have en driver kørende til det ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/