KOK
Fra : Dennis Jensen

Dato : 13-08-03 21:23

Hej

Jeg har hørt at KOK er en forkortelse af Kogekonernes Originale Kogekunst...
Er det mon sandt??

Dennis

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 14-08-03 09:59

Dennis Jensen wrote:

> Jeg har hørt at KOK er en forkortelse af Kogekonernes Originale
> Kogekunst... Er det mon sandt??

Ikke, hvis du mener sådan en kok, der står og laver mad.

"Kok" har vi (sandsynligvis via engelsk eller fransk) fra det latinske
"coquus". Sammenlign med verbet "at koge" - det må vi have samme sted
fra. På engelsk er verbet og navneordet i øvrigt sammenfaldende, "cook".

Jeg X-futter til dk.kultur.sprog, da indlægget nok har bedre chancer for
interessant opfølgning dér (svar på dette indlæg havner således i
sproggruppen).

Mvh
Kevin Edelvang

Mvh