Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fotoprint hos cewecolor (Bilka, Føtex m.fl~
Fra : NGpaul

Dato : 13-08-03 21:17

Jeg er kun 95% tilfreds med de billeder som jeg hentede idag i Bilka:

Her er mine oplevelser: -har andre oplevet det samme??

1/- de lovede i emailbekræftelsen at billederne ville blive klar på 2 hverdage. Det
endte med at blive godt 3 hverdage.

2/- papirbillederne var lidt beskåret : ca 2mm til alle sider mangler på et 10x15cm
billede. Det opdagede jeg straks fordi jeg havde -før afsendelse- beskåret nogle
billeder meget tæt på interessante detaljer.
Ellers er det godt efter min mening at man ikke behøver bekymre sig om H/B forholdet.
Jeg kan konstatere i hvert fald at H/B kan variere fra 10x12,5 til 10x18cm.
Jeg har intet imod at mine færdige papirbilleder varierer en del i bredden.

3/- farvetonen er ændret på nogle af billederne sammenlignet med billederne set på min
monitor. Men det undrer mig ikke. Min monitor er ikke farve-kalibreret.

Alt i alt synes jeg resultatet er OK til prisen (1,45/stk). Det bliver formentlig Bilka
igen som jeg bruger næste gang

Fra : jess

Dato : 13-08-03 21:50

jeg fik faemkaldt mine digi billeder gennem bilka. mit kamara kan tage
billeder i 2:3 størelse
så der var ikke nogen problemer men beskæringen. og jeg er meget tilfreds
samt det er billigt

mvh.

Jess

Fra : NGpaul

Dato : 14-08-03 12:35

jess wrote:
> jeg fik fremkaldt mine digi billeder gennem bilka. mit kamara kan tage
> billeder i 2:3 størelse
> så der var ikke nogen problemer men beskæringen. og jeg er meget tilfreds
> samt det er billigt
> mvh.
> Jess

De fleste er nok enige med dig. Men alligevel synes jeg Bilka burde advare med at de
skærer fotopapiret et par mm ind i billedet.
Hvis du havde haft et billede af et hus, hvor kun lige toppen af skorstenen var med i
din jpg-fil ville du bande over at de øverste 2mm af skorstenen manglede på
papirbilledet.

Fra : Lars Nielsen

Dato : 16-08-03 12:37

> [...]
skorstenen var med i
> din jpg-fil ville du bande over at de øverste 2mm af skorstenen manglede

Jeg har samme erfaring, jeg uploaded i den anbefalede størrelse (1186 X 1744
pixel), alligevel blev der beskåret lidt af kanten af billedet. (toppen af
sejlbådens mast forsvandt Øv,øv)

Farver, lys og kontrast er til gengæld meget fint, og betydeligt bedre end
Merlins (FujiColour Digital), og lige så gode som Pixum.

Meeeeen de er uhyggeligt langsomme, over 1 uges leveringstid (2 gange her i
sommer), det er næsten det dobbelte af de 3 - 4 dage som de selv lover.
(Pixum = upload Søndag, billeder modtaget med post Onsdag det er da
Kanonflot!)

Lars

Fra : Flemming

Dato : 16-08-03 13:00

"pixum" lyder som gode. Hvad koster de ?

Fra : Lars Nielsen

Dato : 16-08-03 21:04

"Flemming" <worldofnews@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "pixum" lyder som gode. Hvad koster de ?

Check selv på : www.pixum.de

Lars

Fra : Thomas Corell

Dato : 16-08-03 14:09

Lars Nielsen wrote:

> Jeg har samme erfaring, jeg uploaded i den anbefalede størrelse (1186 X 1744
> pixel), alligevel blev der beskåret lidt af kanten af billedet. (toppen af
> sejlbådens mast forsvandt Øv,øv)

(1744/3)*2 = 1162.6666666666. Så du har ikke holdt dig i 2:3 format.

--
Don't waste space

Fra : Lars Nielsen

Dato : 16-08-03 21:18

"Thomas Corell" <intheNOSPAMnews@corell.dk> skrev i en meddelelse

> (1744/3)*2 = 1162.6666666666. Så du har ikke holdt dig i 2:3 format.
>
> --
> Don't waste space

Nope 1186 X 1744 er ikke 2:3 format, men det er den størrelse som Bilka
anbefaler at billedet uploades i. Underligt at man ikke anbefaler den
"rigtige" størrelse til formatet, nu skal man selv tage højde for
beskæringen, hvis man følger deres anbefaling. Er det smart ? eller ....
er der en teknisk forklaring ?

Lars