Vegetar-grill-retter
Fra : Kirsten Lehmann-Poul~

Dato : 13-08-03 18:51

Hej
Jeg har inviteret en vegetar til en grillaften og vil gerne lave noget
lækkert, så vedkommende ikke skal nøjes med at
spise grøn salat og flute.
Er der nogen, der har et godt forslag?
På forhånd tak
Kirsten

Fra : jens skov

Dato : 13-08-03 19:14

Grillet fetaost, eller peberfrugter med ost i!-det er noget af det min mor
plejer at spise når vi andre griller vores kød!

hilsen Sif

Fra : Dorte Klerke

Dato : 13-08-03 19:58

"Kirsten Lehmann-Poulsen" <kirstenlp@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har inviteret en vegetar til en grillaften og vil gerne lave noget
> lækkert, så vedkommende ikke skal nøjes med at

Hvad med en slags burger eller frikadelle.

Hvis nu spiser fisk, kan du måske grille noget fisk, det er da altid lækkert
og så med en god salat til. (Nogle vegarer spiser de kylling, ellers var der
jo en mulighed).

Det begrænser det selvfølgeligt lidt, hvis det skal være grillmad, for at
hun ikke skal føle sig uden for vel :)

Nogle forslag:

ENGELSKE: (håber det går)

Bønneburger: http://www.bbcfood.com/recipeDetails.asp?rid=151

Eller nogle vegetariske "pølse" ruller :
http://www.delia-online.com/recipes/r_0000000784.asp

DANSKE:

Blomkåsfrikadelle:
http://www.maduniverset.dk/show_opskrift.phtml?uid=2150

Champignonfrikadelle:
http://www.maduniverset.dk/show_opskrift.phtml?uid=740

Gulerodsfrikadelle:
http://www.maduniverset.dk/show_opskrift.phtml?uid=2193

Hvedefrikadelle:
http://www.maduniverset.dk/show_opskrift.phtml?uid=2176

Nogle andre vegetarfrikadeller:
http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0780232.html
http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0700050.html

Ja eller grillede grøntsager, de er altid gode.

Nogle tomater:
http://www.madkanalen.dk/vis_opskrift.php?opskrift_id=287

Hvis det ikke skal være grill, er det da dejligt med en grøntsagstærte eller
fisketærte eller lignende.

Der er mange muligheder. Bare sig til hvis du ønsker flere - så skal jeg
prøve hehe :) eller noget bestemt måske.

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 13-08-03 21:13

"Kirsten Lehmann-Poulsen" <kirstenlp@adslhome.dk> writes:

> Jeg har inviteret en vegetar til en grillaften og vil gerne lave
> noget lækkert, så vedkommende ikke skal nøjes med at spise grøn
> salat og flute. Er der nogen, der har et godt forslag?

Uden at være vegatar er jeg ret pjattet med at grille alverdens
grøntsager på grill: Auberginer, beggerfrugt, champignon, squash
etc. Giv dem lidt olie og noget hvislød, og så på grillen. NB!
Helstegne løg og hvidløg er også guff!

-j

--
http://janus.dk
jabber-id: janus@jabber.org

Fra : Nette

Dato : 13-08-03 23:00

"Kirsten Lehmann-Poulsen" skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der har et godt forslag?

Min kæreste er vegetar og bryder sig ikke spor om de der små stykker
forkullet grøntsager som folk disker op med fra grillen uanset om de er på
spyd eller ej.
Men jeg har langt om længe fundet en ting, som han holde rmeget af....

Grillede majs med kakaochilismør....

Majsene skal ligge i blød i vand i en times tid, hvorefter de smøres godt
med smør iblandet kakao og fintsnittet chilipebre. Smørret skal være meget
mørkt af kakaoen, og du skal ikke være bange for at hælde for meget kakao
i, - jeg har desværre ingen faste mål.
De lægges i staniol og steges på grillen en halv time, vendes jævntligt.

Lige for tiden er majs billige, så det er noget der tit er på bordet her.

Nette