OSX på Politiken
Fra : Kaj Christiansen

Dato : 05-04-01 06:44

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 05-04-01 21:51

Waw for en kanonnyhed Politikens altid ajourførte
og alvidende Mac-dommere fyrer af i dag: Apple har
afskaffet det regnbuefarvde æble!!!!!!!

+++++++++

Fra : Martin Edlich

Dato : 05-04-01 22:08

In article <3ACCDA95.678B9D39@post4.tele.dk>,
Soeren Nielsen <soerenn@post4.tele.dk> wrote:

> Waw for en kanonnyhed Politikens altid ajourførte
> og alvidende Mac-dommere fyrer af i dag: Apple har
> afskaffet det regnbuefarvde æble!!!!!!!

Er det det eneste du hæftede dig ved i Politikens dækning af OS X?

Jeg synes sgu at det var nogen særdeles fornuftige artikler for en gangs
skyld. Selv lederen i "Internet" var fornuftig.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Martin Petersen

Dato : 05-04-01 22:50

> Er det det eneste du hæftede dig ved i Politikens dækning af OS X?
>
> Jeg synes sgu at det var nogen særdeles fornuftige artikler for en gangs
> skyld. Selv lederen i "Internet" var fornuftig.

Jeg synes også det virkede okay og afbalanceret. Selv om OS9 måske fik
skudt en lovlig stor ustabilitet i skoene. 9.1 er da noget af det mest
stabile.
Martin

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 05-04-01 23:23

martinmarius@petersen.mail.dk,Ny-Internet writes:
> 9.1 er da noget af det mest
>stabile.

Det ved jeg nu ikke rigtig... Jeg kan sagtens lægge min powerbook (os9.1)
ned uden større anstrengelser. Min arbejds-pc (med NT) kan jeg ikke lægge
ned. Tvinge den i knæ, måske... men den går ikke ned. Det betyder ikke, at
jeg ikke foretrækker min mac, men objektivt vurderet går mac'er altså
lejlighedsvis ned - og når de gør det, så river de ofte alle programmer
med i faldet. Det kan jeg umuligt være den eneste der oplever

Mvh Ben

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 06-04-01 09:13

Ben Knudsen /NNFBEN <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Det kan jeg umuligt være den eneste der oplever

Det er du heller ikke. Jeg er muligvis ikke superbruger men det skulle
vel også fungerer for en almindelig bruger og hos mig var 9.1 ikke vildt
stabilt. Jeg synes 8.6 kører bedre, og det går ned engang imellem og
river alt med ned.

Jeg vil derudover sige at jeg synes det var en god artikel i politiken.
Den var saglig og velargumenterende. Nogen gange mangler der lidt
objektivitet hos os mac brugere. Jeg havde egentlig regnet med at der
ville komme en ordentlig røvfuld indlæg der kritiserede artiklen men de
kom heldigvis ikke

Nu har jeg ikke den store forstand på os X men det virker sgu da også
kikset hvis man sender et multimedie orienteret styresystem på gaden der
ikke virker sammen med cd brænder/dvd.

Jeg synes også deres anbefalinger til hvem der bør købe en mac og hvem
der bør købe en pc er fair.

Venlig hilsen

Jakob H K

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-04-01 09:48

> [...]

> lejlighedsvis ned - og når de gør det, så river de ofte alle programmer
> med i faldet. Det kan jeg umuligt være den eneste der oplever

Måske er jeg bare heldig, men det er altså ekstremt sjældent at den går
ned for mig.
Jeg har også 160MB Ram, det kan godt betyde noget.

Og så må jeg sige at forcequit (alt-æble-esc) virker meget fint på 9.1
Og DEN har jeg da brug for ikke helt sjældent. InternetExplorer går nu
og da ned, især hvis man er nødt til at bruge java, men i 9 ud af 10
tilfælde rækker det med en forcequit.

Desuden har man vel også hørt at Windows kan gå ned, eller hvad?

v.h

Martin

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 06-04-01 11:08

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> og da ned, især hvis man er nødt til at bruge java, men i 9 ud af 10
> tilfælde rækker det med en forcequit.

Det der undrer mig er at jeg aldrig har været ude for at jeg bare kunne
lukke det ramte program ned med forcequit. Det virker bare aldrig hos
mig os 8.6 pm4400 96 mb ram.

Og med hensyn til pcer. Selvfølge går de ned også, men jeg har en ven
der har haft en pc i 4 år brugt til net, mail, teksbehandling, exel og
den er aldrig gået ned

Hygge

Jakob H K

mvh

Jakob Højer Kristensen

Fra : Martin Petersen

Dato : 06-04-01 11:02

Jakob Højer Kristensen <jaggehk@ofir.dk> wrote:

> Det der undrer mig er at jeg aldrig har været ude for at jeg bare kunne
> lukke det ramte program ned med forcequit. Det virker bare aldrig hos
> mig os 8.6 pm4400 96 mb ram.

Det gjorde det heller ikke hos mig den gang jeg kørte m. 8.6. Men på det
punkt er 9.1 et klart fremskridt!
Martin

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 05-05-01 07:20

Martin Petersen <martinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Måske er jeg bare heldig, men det er altså ekstremt sjældent at den går
> ned for mig. Jeg har også 160MB Ram, det kan godt betyde noget.

På min 6100/60 er 9.1 faktisk det hidtil mest stabile [og hurtigste!]
MacOS'er til dato. Men jeg kører også med 72 M.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Hammerhead

Dato : 09-04-01 16:48

Ben Knudsen /NNFBEN <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Det ved jeg nu ikke rigtig... Jeg kan sagtens lægge min powerbook (os9.1)
> ned uden større anstrengelser.

Kun IE 5 har indtil videre crashet min Mac m/ OS 9.1.

--
=) - Peter - titancity.com

Freedom.