fjerne fil (helst fra Terminal)
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 12-08-03 16:52

Jeg har en fil, der har drillet et stk tid.

har prøvet forskellige trash-programmer uden held.

Hvad er det lige jeg skal skrive i terminalen for at slette?

--eller er det enklere at boote fra 9, og så slette?

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 12-08-03 18:35

Hej Martin
Hvis du vil slette ved at boote fra os 9 så husk at hive filen ud på
skrivebordet I os x inden du booter I os 9, og hold så alt tasten nede når
du tømmer skraldespanden. Der er en komando til terminalen I os x men kan
ikke lige huske den, led evt på macosxhints.com
Mvh Erik

On 12/08/03 17:51, in article
1fzlavc.1f9il5e1bhe2wgN%martin@xyzammentorp.org, "Martin Ammentorp"

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 12-08-03 19:57

Erik Skovgaard <mac10@os.dk> wrote:

> [...]
> du tømmer skraldespanden. Der er en komando til terminalen I os x men kan
> ikke lige huske den, led evt på macosxhints.com

Tak Erik

Gik ind på http://www.westwind.com/reference/OS-X/commandline/

fandt at jeg skulle skrive sudo rm (og efter dette stinavn + fil, men
det er jo enkelt, da man bare trækker filen fra Finder til Terminal, som
så selv skriver stien)

Det virkede sørme!

(Inden da prøvede jeg at holde alt-tasten nede under opstart for at
bestemme, at jeg ville starte 9 - der var to knapper + diskikon.
Trykkede på rundturspilknappen, hvorpå den bootede i X. Næste gang
prøver jeg den anden

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 12-08-03 20:10

Fint Martin, her er forøvrigt lige kommet et program på
www.versiontracker.com der kan det du søger:
BatChmod 1.32
Change file ownership & permissions & empty the Tras
Mvh Erik

On 12/08/03 20:56, in article
1fzljc4.1yhyscm1i1razsN%martin@xyzammentorp.org, "Martin Ammentorp"

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 13-08-03 13:23

martin@xyzammentorp.org (Martin Ammentorp) writes:

> Jeg har en fil, der har drillet et stk tid.
>
> har prøvet forskellige trash-programmer uden held.
>
> Hvad er det lige jeg skal skrive i terminalen for at slette?

Aaben Terminal.app

Skriv "rm " (husk mellemrum, tryk ikke enter endnu)

Find din fil i finderen.

Hiv ikonen over paa dit terminalvindue og slip.

Filens stinavn dukker nu op saa der staar "rm filnavn".

Tast enter.

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jesper

Dato : 13-08-03 13:54

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> [...]
>
> Find din fil i finderen.
>
> Hiv ikonen over paa dit terminalvindue og slip.
>
> Filens stinavn dukker nu op saa der staar "rm filnavn".

Der skal nok stå "sudo rm "
global village idiots. - Paul Ginsparg.