Kosttilskud
Fra : Lauge Dissing Sønder~

Dato : 04-04-01 21:35

Hej,

Jeg har et spørgsmål angående protein tilskud. Min lillebror som er 16 år
styrketræner en del, og har en den forbindelse købt et produkt kaldet "Super
Power Weight Gainer", som såvidt jeg kan se hovedsageligt består af
proteiner.
Mit spørgsmål er om det kan være skadeligt for ham at spise? Jeg tænker på
leverskader eller andre bivirkninger. Er det noget skidt man skal holde sig
fra?

Mvh.

- Lauge

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 04-04-01 22:42

"Lauge Dissing Søndergaard" <me@lauge.net> wrote in message

> [...]
tænker på
> leverskader eller andre bivirkninger. Er det noget skidt man skal

Nu kender jeg ikke "Super Weight Gainer", men protein i sig selv tager
man nok ikke skade af, medmindre man spiser uforholdsmæssigt store
mængder. Om der er grund til at supplementerer - det er så noget
andet.

Problemet med disse tilskud er desværre, at de af og til indeholder
ting, som ikke står på varedeklarationen. Specielt er problemet stort,
hvis tilskudet er købt i Sydeuropa eller USA, men jeg ser egentlig
ikke nogen grund til, at der ikke også skulle være problemer
herhjemme, da kosttilskud netop ikke er underlagt samme kontrol, som
lægemidler.

Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient biochemistry
e-mail: m.gybel@earthling.net, ICQ: 9821906

Fra : Lauge Dissing Sønder~

Dato : 07-04-01 22:01

Tak for dit gode svar Mikkel.