> Hej.
>
> Vi har et par spørgsmål ang. alt det der Unlock og garanti der bortfalder
> mv.
>
> Når nogle unlockere skriver "der er fuld garanti på det indgreb jeg
> fortager" eller "Fuld garanti - også på remote unlock
> ", hvad dækker det så helt precis ??
> Er det kun en garanti for at den bliver låst op ??
Hej Helle,
der er stor forskel på, hvordan de forskellige unlockere og producenter
opfatter garantibegrebet.
Generelt har du aldrig 'garanti' på en vare du har købt -
forbrugerlovginingen sikrer dig nemlig
kun 'reklamationsret'. Når SonyEricsson udtaler, at 'garantien' bortfalder
er der således tale om
det rene sludder - der har nemlig aldrig været garanti i juridisk forstand
på produktet.
De fleste butikker siger noget i stil med at kvitteringen gælder som
garantibevis - selvom
de i virkeligheden mener, den gælder som købsbevis og dermed sikrer dig
reklamationsret.
Derudover er det tvivlsomt om en egentlig juridisk garanti overhovedet vil
kunne fraskrives
uden, at det er oplyst af sælgeren ved købet, at man ikke må åbne telefonen.
I praksis er danske forbrugere så godt beskyttet, at de første seks måneder
af reklamations-
perioden næsten kan sidestilles med garanti, men denne beskyttelse er stadig
en del af
reklamationsretten og dine rettigheder er helt uændrede uanset om telefonen
er unlocket
eller ej så længe en evt. senere defekt ikke er relateret til oplåsningen.
Det er her unlockerens garanti tager over.
Med garanti mener Unlock Århus:
- går din telefon i stykker i forbindelse med oplåsningen erstatter vi den
uden spørgsmål
incl. abbonement, porto og hvad der ellers måtte være af udgifter.
- de unlock-koder vi genererer virker hver gang
har du selv fået indtastet forkerte koder e.l. så telefonen ikke længere
kan
åbnes med koder unlocker vi den på værkstedet uden merberegning og
betaler naturligvis returfragten.
Der findes mere information om garanti/reklamationsret og artikler på
vor hjemmeside.
--
mvh Kasper Grevsen -
www.unlockaarhus.dk