Rigtig Rock
Fra : Mogens

Dato : 07-08-03 21:10

Hej Gruppe
Nogle som er inde i tidens alternative (alternativt til den komercielle
'kendte' rock) rock? Jeg søger bands lign. candlebox, skid row, vai, osv.
som den rock type var dengang i 90'erne og nogle forhåbentlig kender til. På
forhånd tak for svar.

Mvh Mogens

Fra : Hans Pedersen

Dato : 07-08-03 22:09

On Thu, 7 Aug 2003 20:09:40 -0000, "Mogens" <mogenhanse@tele2.mail.dk>
wrote:

>På forhånd tak for svar.

Jeg har først lige nu fået øjnene op for System Of A Down, og det er
virkelig fedt!

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
MSN: h2ns@nospam.dk

Fra : Frederik

Dato : 07-08-03 22:43

> Hans Pedersen, Esbjerg:
> Jeg har først lige nu fået øjnene op for System Of A Down, og det er
> virkelig fedt!

Det samme her, for et par uger siden. Faldt ved et "uheld" over Disturbed -
The Sickness som jeg mener er mindst lige så fedt.

Nu er der sikkert mere ala System of a Down og Disturbed, men er der ikke
lige nogen der kunne hjælpe med nogle navne, så er det lidt lettere at lede
efter.

Frederik Thorup

Fra : Peter Juhl

Dato : 07-08-03 23:10

Frederik wrote:

> Nu er der sikkert mere ala System of a Down og Disturbed, men er der
> ikke lige nogen der kunne hjælpe med nogle navne, så er det lidt lettere
> at lede efter.

Prøv nogle af disse (nogle af dem ligger lidt længere væk fra System og
Disturbed men er stadig "rock"):

The God Machine
Spineshank
Snapcase
Sinch
Sevendust
Seether
Onesidezero
Nymphs
Nullset
No Discipline
Mulched Losenge
Mudvayne
Mass Hysteria (på Fransk)
Gruntruck
DoubleDrive
Dink
Cold
Adema

/Peter

Fra : Frederik

Dato : 08-08-03 00:17

"Peter Juhl"
> Prøv nogle af disse (nogle af dem ligger lidt længere væk fra System og
> [...]

Tak. Og det er da vist ikke noget de spiller på "the Noise" eller P3. Er det
bare mig eller spilles der ikke andet end let pop-musik idag? Selv DR - som
burde turde at være lidt anderledes - spiller mest "de sikre" hits.

Hvor kan man komme i kontakt med lidt mere spændende musik?

Frederik

Fra : Robert Eriksen

Dato : 08-08-03 20:27

Frederik wrote:
> "Peter Juhl"

Og hvis det gerne må være halvgammelt (som f.eks. Skid Row) så er
Suicidal Tendencies da umulige at komme udenom indenfor deb
SoAD/Disturbed/og så alligevel ikke-agtige genre.

> [...]
> bare mig eller spilles der ikke andet end let pop-musik idag? Selv DR - som
> burde turde at være lidt anderledes - spiller mest "de sikre" hits.

Jeg synes nu P3 er blevet væsentlig bedre inden for de sidste par uger
(faktisk efter Alex Nyborg Madsen blev musikchef, men kan måske bare
være et tilfælde).
Der er ganske vidst stadig langt fra dagens P3-musik til Disturbed, men
distancen er IMHO også blevet længere til Voice-musik end den var
tidligere. Lidt mere rock og noget mere 80'er-musik.
F.eks. hørte jeg her for et par dage siden Guns N Roses' udgave af Since
I Don't Have You... Man kan så mene hvad man vil om det nummer (jeg
synes personligt at det og Ain't It Fun er eneste lyspunkter på
Spaghetti) men jeg kan ikke forestille mig det ville få radio-tid
tidligt på aftenen, omkring kl. 18, før i tiden.

> Hvor kan man komme i kontakt med lidt mere spændende musik?

Prøv evt. nogle af alt.music.* grupperne. Der er nogle for enhver smag.
Selv Mercyful Fate har en så jeg

/Robert

Fra : bonfils

Dato : 08-08-03 08:46

"Peter Juhl" <peter@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv nogle af disse (nogle af dem ligger lidt længere væk fra System og
> [...]

Øhm... Queens of the Stone Age, måske?

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Peter Juhl

Dato : 08-08-03 15:57

bonfils wrote:

> Øhm... Queens of the Stone Age, måske?

Ikke nogle jeg kender eller hører - men navnene var på heller ingen
måde ment som en endelig liste, men snarere det jeg selv kender.

/Peter

Fra : Peter Kaas

Dato : 07-08-03 22:32

> [...]
> som den rock type var dengang i 90'erne og nogle forhåbentlig kender til.

Dreamtheater!

Mvh
Peter

Fra : -V-

Dato : 07-08-03 22:37

Peter Kaas wrote:

> Dreamtheater!

Vil du *så* være venlig at stave gudebandets navn korrekt!!!!

Du bliver heller ikke kaldt Peterkaas, vel?

Det hedder Dream Theater.
Kadusåforstådetmarianne!!!!

-V-

Fra : Peter Kaas

Dato : 08-08-03 07:19

> Vil du *så* være venlig at stave gudebandets navn korrekt!!!!
>
> Du bliver heller ikke kaldt Peterkaas, vel?

Hmm... skal jeg sige ja til det?
Nej, jeg ved sgu ikke rigtig hvad der gik galt dér, af en eller anden grund
mente jeg at det skulle staves på denne forkerte måde...

> Det hedder Dream Theater.
> Kadusåforstådetmarianne!!!!

Javel!

Mvh
Peter

Fra : Hans Huttel

Dato : 08-08-03 08:21

Mogens skrev

> [...]
>som den rock type var dengang i 90'erne og nogle forhåbentlig kender til. På

Der erf.eks. det nye album med Jane's Addiction - der ganske vist først
fik sit gennembrud i halvfemserne.
Og så er der jo også de fantastiske Audioslave.

--
Hans Hüttel | email: hans@cs.auc.dk
BRICS, Dept. of Computer Science | WWW: http://www.cs.auc.dk/~hans/

Fra : Jackie

Dato : 08-08-03 09:28

"Mogens" <mogenhanse@tele2.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som den rock type var dengang i 90'erne og nogle forhåbentlig kender til.

Udover de bands, som allerede er foreslået, så burde du måske prøve at lytte
til Before the Dawn - My Darkness, eller hvis det skal være lidt tungere
Stone Sour - Stone Sour.

Hygge
Jackie

Fra : Mogens

Dato : 08-08-03 20:10

Ok der er sgu noget at gå igang med. Dreamtheater har jeg hørt siden 94'
imgwords og de er også fede; Joe satriani mv. men nu vil jeg gå i gang med
at se om jeg kan finde nogle af de bands i nævner. Sjovt så mange bands man
aldrig har hørt om før. Håber de holder nogle af dem og tak for svarene

Mvh Mogens

Fra : Mogens

Dato : 08-08-03 20:27

Ja ok Dream Theater som det jo skrives, fordi de fortjener det', så jeres
lille debat. Der er jo også Marillion i den blødere ende afhopperen Yngvie
og Alice in Chains mfl. som man jo bare har hørt en del efterhånden. Queens
of the Stone Age er ok musik men ikke helt 'rigtig' rock som feks.
Spineshank mv.

Mvh Mogens