Opskrift: Chokoladesauce (også lowcarb)
Fra : Rene' Hjorth

Dato : 11-08-03 18:19

Hejsa,

Så forleden en famille skovle deres indkøbsvogn fyldt med is og diverse
dessertsaucer - og det er faktisk lidt ærgeligt når det f.eks. et
pærelet at lave en rigtig god chokoladesauce:

Mørk chokoladesauce:

100 g. god mørk chokolade *)
1 dl. piskefløde
1 dl. vand

Chokoladen hakkes groft og det hele blandes i en kasserolle og opvarmes
under stadig omrøring med medium varme til kogepunktet.

Der kan tilsættes vanille, mørk farin, sirup eller andet for at give
smagen en ekstra drejning.

*) skal resultatet være lowcarb eller sukkerfrit, anvendes sukkerfri
chokolade.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : crema

Dato : 11-08-03 20:10

Sukkerfri chokolade
Et godt bud ville være Michel Cluizel.
mvh
Henrik

Fra : sune vuorela

Dato : 11-08-03 22:54

En der kalder sig "crema" <crema@mail.dk> skrev:

>Sukkerfri chokolade
>Et godt bud ville være Michel Cluizel.

Hvor findes den?

--
Sune

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 12-08-03 12:08

[crema | Mon, 11 Aug 2003 21:10:12 +0200]

>Sukkerfri chokolade
>Et godt bud ville være Michel Cluizel.

Hmmm, det kommer som en overraskelse for mig - jeg vidste ikke at
Cluizel lavede sukkerfri chokolade?

Jeg ved godt at de har en ikke-sukker-tilsat 99% chokolade der er
mageløs, men ville nok ikke regne den som normal spisechokolade :)

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : crema

Dato : 12-08-03 17:51

Okay det var 99 jeg troede du kunne anvende.
De 99% angiver den samlede cacaomasse og ikke tørstoffet.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 12-08-03 18:06

crema wrote:

> Okay det var 99 jeg troede du kunne anvende.

Ikke isoleret i den ovennævnte opskrift. Men lettere nedjusteret og med
tilsætning af sødestof kan det vel gå.

Mvh
Kevin Edelvang