Hurtig revet gulerod?
Fra : Thomas Rokamp

Dato : 07-08-03 13:39

Hejsa!

Hvad er den hurtigste metode til at rive gulerødder?
Hvis det kræver maskine, hvilken skal det så være?
Helst ikke alt for dyrt :)

Mvh.
Thomas Rokamp

Fra : Annika Pedersen

Dato : 07-08-03 13:53

"Thomas Rokamp" <nospam@crax.dk> wrote in news:3f32487a$0$32522
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Hvad er den hurtigste metode til at rive gulerødder?
> Mvh.
> Thomas Rokamp

Nu skriver du ikke hvilke mængder der er tale om, men jeg bruger normalt
bare et rivejern m. holder (Börner eller hvordan det nu staves)
- rengøringen skal jo helst ikke tage længere tid end at få dem revet :)

--
Annika P

Fra : Thomas Rokamp

Dato : 07-08-03 14:01

Det er til 1 alm. portion råkost salat el. lign.
Problemet er, at vi i forvejen har en eller anden form for rivejern i en
boks, hvor man kører en slæde frem og tilbage.
Og det er virkelig elendigt.

Da vi skal bruge revet gulerod til madpakken næsten hver dag fremover, ville
vi finde et andet rivejern. Og så kunne man jo lige forhøre sig først :)

Mvh.
Thomas Rokamp

Fra : Annika Pedersen

Dato : 07-08-03 15:02

> [...]
>
> Da vi skal bruge revet gulerod til madpakken næsten hver dag fremover,
> ville vi finde et andet rivejern. Og så kunne man jo lige forhøre sig

Selv er jeg meget glad for mit "Börner" - men desværre er de ikke så
lette at få fat på, men her er kontaktinfo:
http://taenk.dk/tt/2002/tt28/foodprocessor/doc/
Dog er det en "pebret" pris, men jeg er stadig meget glad for mit, som
ikke virker dødt endnu (efter 6-7år).

--
Annika P

Fra : Thomas Rokamp

Dato : 08-08-03 08:08

Har du et billede af sådan en? Jeg er ikke helt sikker på hvordan den ser
ud.
Og pebret - hvor meget er det ca?

Fra : Annika Pedersen

Dato : 08-08-03 17:17

"Thomas Rokamp" <nospam@crax.dk> wrote in news:3f334c6d$0$32489
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Har du et billede af sådan en? Jeg er ikke helt sikker på hvordan den
> [...]

Det er et alm. langt (modsat dem der selv kan stå), men kvaliteten har
jeg været tilfreds med - men du kan evt. ringe efter brochure på det nr.
der var på den der side.
Pris mm... kan jeg ikke lige huske på stående fod - købte forskellige
dele dengang.

- kan være at du har set det hvis du er en af dem der går i butikscentrer
- der står de indimellem og sælger dem.

Men alt er jo smag og behag.

--
Annika P

Fra : Jan Bøgh

Dato : 11-08-03 17:35

Thomas Rokamp wrote:
> Har du et billede af sådan en? Jeg er ikke helt sikker på hvordan den
> ser ud.
> Og pebret - hvor meget er det ca?

http://www.shop.christo.net/cgi-bin/iboshop.cgi?showd,3372722510,000384

vh
Jan

Fra : Dorte Klerke

Dato : 07-08-03 22:40

"Thomas Rokamp" <nospam@crax.dk> wrote in message
> Hejsa!
>
> Hvad er den hurtigste metode til at rive gulerødder?
> Hvis det kræver maskine, hvilken skal det så være?
> [...]

Jeg bruger et simpelt rivejern (trekantet, så det selv kan stå) med tre
forskellige rivestørrelser. Købt i Føtex el. Bilka (mener jeg det var) til
en 20'er og virker meget fint til formålet, og let at rengøre. I hvert fald
en 20'er givet godt ud - mener også at have set en del kokke på tv bruge
samme *S*

Dorte