Oksekød minutsteak på grill
Fra : Kasper

Dato : 05-08-03 12:40

Hey...

hvad gør man ved sådan et par fyre når de skal på grillen i aften ???

bare marinade på ligesom alm grisekød.. eller ???

--
Mvh Kasper

Tjek Elektronik Chatten på -> http://www.angelfire.com/alt/elektronik/

Fra : Marianne Black

Dato : 05-08-03 13:39

"Kasper" <repzak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> hvad gør man ved sådan et par fyre når de skal på grillen i aften ???
>
> bare marinade på ligesom alm grisekød.. eller ???

Hej Kasper,
Jeg ville helt klart lave marinaden nu, og så marinerer dem et par timer i
køleskabet indtil de skal på grillen. Marinade kan du lave af hvad som helst
du har i køleskabet, og afhængigt af hvad du skal have af tilbehør. Men det
kunne fx. være:

4 spsk olivenolie
2½ spsk balsamico eddike
1 spsk Dijon sennep
1 spsk akaciehonning
krydderurter

Pisk marinaden sammen og hæld den i en kraftig plasticpose med kødet. Lad
det marinerer 2-3 timer i køleskab. Hæld marinaden ud og lad kødet dryppe af
i en sigte.

God fornøjelse - pragtfuldt grillvejr - husk myggelys.

Marianne

Fra : Kasper

Dato : 05-08-03 13:40

((: mange tak...