Tun mouse
Fra : Kothoga

Dato : 05-08-03 10:46

nem opskrift uden husblas søges, havde selv en men den er desværre
bortkommet

Fra : Padmé Amidala

Dato : 05-08-03 11:12

"Kothoga" <Kothoga@rulez.dk> wrote in message
> nem opskrift uden husblas søges, havde selv en men den er desværre
> bortkommet

1 ds. Tun i vand
2 spsk. fromage frais eller creme fraîche
Saft fra 1 halv citron eller lime
Salt/peber
evt. majs
evt. persille

Håber du kan bruge den ...

VH
Padmé Amidala

Fra : Else Holm

Dato : 05-08-03 14:51

"Padmé Amidala" <gsagae@geagnhwo.com> skrev i en meddelelse
> "Kothoga" <Kothoga@rulez.dk> wrote in message

Du kan også prøve:
Tun i vand - vandet hældes fra

Rødløg - snittes i små stykker

Rød peber - snittes i små stykker

Mayonnaise

Citronsaft

Salt

Peber

Mængderne må man selv prøve sig frem med (står der i den opskrift,

som jeg fik efter en fest, hvor den blev serveret)

Det hele hældes i en skål og mixes let med håndmixeren - så bliver
det

let og luftigt. Den smager pragtfuldt!

--
Else

Fra : JS

Dato : 05-08-03 11:26

"Kothoga" <Kothoga@rulez.dk> skrev i en meddelelse
> nem opskrift uden husblas søges, havde selv en men den er desværre
> bortkommet

Hvor lever ""the Tun Mouse"?

Fra : gap

Dato : 06-08-03 08:20

Tunfiskemousse

8-10 PERSONER
----
2 dåser tun i olie (a ca. 185 g)
200 g blødt smør
1 dl cremefraiche 18%
1 tsk friskpresset citronsaft
½ tsk groft salt
friskkværnet peber

Pynt: Brøndkarse.
Tilbehør: £

200 g ristet hjertebrød eller flutes.

----
Hæld tunen til afdrypning i en sigte. Kom tunen i en skål og findel den
med en gaffel. Tilsæt smør, cremefraiche og citronsaft. Rør det hele sammen
og smag moussen til med salt og peber. Fyld moussen i en postejform eller en
skål. Stil den tildækket i køleskab mindst ½ dag. Pynt med brøndkarse før
serveringen.

Tip: Moussen kan også anrettes portionsvis med salatblade, citronbåde og
brøndkarse.

Energifordeling
Samlet energiforhold: 11850 kj
Fedt: 71 %
Kulhydrat: 15 %
Protein: 14 %

KAROLINES KØKKEN
Udskrift fra: www.karoline.dk - 12-5-2003

Fra : Sally

Dato : 06-08-03 19:42

det tunmousse med 200g smør i, har jeg tidligere lavet, og jeg døjede med at
det blev for hårdt. Er der et fif, eller skal jeg bare tage det ud af
køleskabet i god tid?

Fra : gap

Dato : 07-08-03 10:58

Hej Sally

Du skal tage den ud af køleskabet i god tid så bliver den dejlig blød og
smager lækkert.

Hilsen

Grethe