Dounut opskrift?
Fra : Morten

Dato : 02-08-03 11:47

Fines der ik en opskrift på dounut's ?... jeg har søgt efter det men uden
held ...

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 02-08-03 12:09

"Morten" <REMOVETHIS_post@simonsen.mail.dk> wrote in

> Fines der ik en opskrift på dounut's ?... jeg har søgt efter det men
> uden held ...

Her er en fundet via Google:

MMMMM----- Recipe via Meal-Master (tm) v8.05

Title: Sugared Donuts
Categories: Doughnuts
Yield: 4 Servings

1 Egg
1 Egg yolk
1/2 c Sugar
1 tb Butter; melted
1/2 c Milk
2 c Bread flour
1/2 ts Salt
3 ts Baking powder
1/4 ts Cinnamon
Fat for deep frying
1/4 c Sugar for coating

Beat the egg and egg yolk slightly, adding the sugar slowly. Add
butter and milk and set aside. Sift together flour, salt, powder and
cinnamon. Comine with egg mixture and chill.

Toss on floured board, knead slightly, and shape. Put into deep hot
fat (375 F). Turn as soon as they rise to the top and fry until
brown, first on one side and then on the other. Drain on paper.

Put in a paper bag with the 1/4 cup sugar and shake until covered.

From The Alice Bradley Menu Cook Book, 1936

MMed by Dave Sacerdote From: Dave Sacerdote Date: 17 Apr 97

--
Kasper Damkjær
http://damkjaer.net/

Fra : Morten

Dato : 02-08-03 12:51

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> skrev i en meddelelse

> Categories: Doughnuts

Nu kunne jeg se de stavede det andetleddes ... jeg søgte på det i stedet
for, og så var der os en opskrift på sol ... jeg havde ellers chacket
stavningen, den største internationale dounut kæde hedder altså også
"Dunkin' Dounuts" og ikke doughnuts ...
ikke desto mindre fik jeg min opskrift, mange tak for hjælpen!

Fra : Jakob T. Eriksen

Dato : 02-08-03 15:34

"Morten" <REMOVETHIS_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Dunkin' Dounuts" og ikke doughnuts ...
> ikke desto mindre fik jeg min opskrift, mange tak for hjælpen!

Det hedder "doughnuts" eller "donuts" - fx som i "Dunkin' donuts":
http://www.dunkindonuts.com/

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 03-08-03 03:51

hvordan finder man så ud af den amerikanske opskrift??

hva fa'en betyder en cup af dit og en cup af dat?..

er der nogen der kender til en konverterings side?

HC

Fra : Morten

Dato : 03-08-03 11:39

"Hans Chr. Vang" <hcvang@coolcomics.dk> skrev i en meddelelse
> hvordan finder man så ud af den amerikanske opskrift??
> hva fa'en betyder en cup af dit og en cup af dat?..
> er der nogen der kender til en konverterings side?

Efter jeg fandt ud af den anden måde at stave det på, fandt jeg en dansk
opskrift... den er meget nem at gå til:

http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0040619.html

Jeg lavede dem igår, og det blev en sucess...de smagte som de skulle og
ja...de er jo super nemme at lave... hvad jeg gjorde af erfaringer under
vejs var:

Det er en god ide at bruge et lille glas til hullet i midten, som der
står...hvis man bare laver hul med en finger el. noget, forsvinder det igen
når de bliver friture-stegt ...

Det er bedst at bruge forholdsvis svag varme til stegningen, med mindre man
laver dem meget tynde...for ellers når de at blive meget mørke udenpå, inden
det midterste er bagt ....

HEld og lykke !

Fra : Ole Damgaard

Dato : 05-08-03 01:09

"Hans Chr. Vang" <hcvang@coolcomics.dk> wrote in message news:<3f2c788c$0$13163$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> er der nogen der kender til en konverterings side?

ja - her:
http://www.fi.dk/mad/talogtider/maalogvaegt/amerikanske/