Espressokande m. mælk
Fra : Ole Larsen

Dato : 31-07-03 17:03

Er der nogen der vil delagtiggøre mig i evt. personlige erfaringer med at komme vand+mælk i underdelen af denne 8-kantede,
sammenskruelige Italienske aluminiums espressokaffebrygger.
Der var jo snildt om man kunne lave en cafe latte alike i et hug, men mælk har det jo med at koge over og danne skind,rande, så
.......?
--
Mvh,
Ole

Fra : crema

Dato : 31-07-03 19:59

Du kan ikke bruge den til mælk. Den er kun til kaffe.
Find en god espressokaffe eks. Illy´s Kom vand i underdelen op til ventilen.
Filter på, sku toppen på og sæt den til at koge. Når toppen er fyldt er
kaffen klar.
Henrik

Fra : Ole Larsen

Dato : 31-07-03 21:19

> "Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> komme vand+mælk i underdelen af denne 8-kantede,
> har det jo med at koge over og danne skind,rande, så

Mener en blanding af vand OG mælk, eks til en cafe latte

Fra : Jørgen Hess

Dato : 05-08-03 17:24

> Mener en blanding af vand OG mælk, eks til en cafe latte

Nej!
Som du selv skriver tidligere vil det skumme. Desuden vil det blive
brændt og kaffebryggeren måske ødelagt. Mælken til cafe latte bør ikke
opvarmes til mere en 80 grader, dvs. lige før kogning i en lille
kasserolle.
mvh
Jørgen